Citat:
Ursprungligen postat av
ApolloGreken
Först: tack 2006 för uppgift om MS bolag. Det är alltså den enskilda firman "Firma Mona Sahlin". Men brevet till Hansdelsbanken från 2015 är censurerat (av Expressen?). Det står att HLS är anställd "av min egna firma, Mona Sahlin XXXXXXXXX (F-skattesedel finns)". Mina 9 X står för att det är ett ord med ungefär 8-10 bokstäver som är överstruket. Bolaget skulle t.ex. kunna heta Mona Sahlin Enterprise, men det kan inte ha något ord framför "Mona Sahlin" . (När jag skrivit detta slår det mig att jag kan vara helt fel ute, kanske anger hon sitt personnummer som en del av företagsnamnet).
Tokugawa: RUT beskrivs på spanska här,
https://es.wikipedia.org/wiki/Rol_%C3%9Anico_Tributario det är ett chilenskt personnummer, ursprungligen för skattskrivning (Tributario). ASrtikeln anger att ett nummer aldrig ändras, jag skulle tro utan att veta säkert att förekomsten av ett RUT-nummer för HLS bara innebär att han någon gång i livet varit folkbokförd i Chile. Också utlänningar som är verksamma i Chile får RUT.
Jag har försökt dechiffrera MS kontoutdrag hos skatteverket (SKV), det som syns i inslaget från Expressen.
3 april (ingående ställning) var hon skyldig skv 244031 och därtill kfm 25164. Svk debiterar ytterligare preliminärskatt 13 april om 3798. Förmodligen för hennes preliminärdeklaration för företaget. Hon åker på en kostnadsränta hos skv om 2935 men gör en hastig inbetalning om exakt 60000 den 22 april. Efter detta har hon en skuld hos skv om 190764 kr. men den skulden nollar skv genom att föra över hela skulden till kfm.
Kortfattat har MS nu en skuld hos kfm om 215 tkr.
Detta är inte avsett som skaller om MS. Kfm borde ha införsel i hennes lön, hon har helt enkelt inte några 60 tkr att betala HLS.
Den gillar jag .. om detta stämmer så har andra myndigheter klara signaler om att
inskrida ..Det kan vara så att det är ett bolag som Mona driver som betalar lön
Men den typen av uppdrag i demokratins namn hon har eller har haft ställer för trovärdighet.
krav på "klara papper " Den byken kommer att behöva vaskas annars kommer ju efterträdaren att ställas inför en omöjlig uppgift..verksamheten kan ju läggas ner ... Ett hederligt misstag är ngt man rättar till. Ett upplägg är ngt man mörkar och försöker skyla över. Skalbolagsfiffel med konstiga betalningar från en tidigare statsministerkandidat --som lever gott på det allmänna med noll kvalifikationer. Det kan dom glömma rakt av att dom kan mörka ... Förvaltningen och stats TV och hela gänget -Här finns klara tydliga siffror som det verkar av konkret art i myndighetspapper .. Vilket betyder att det är ngt annat än ren pajkastning...
Mycket bra jobbat... om detta stämmer . Stora Journalistpriset ...Vill, inte åklagaren fånga de uppgifterna skall han säga upp sig själv. " FÖR Feg " Svetsaren kalla till presskonferensen.
berätta vad F*n det är för skumma typer .En demokrati fungerar bäst med snabba sanningsenliga uppgifter Är man hederlig så samarbetar man med de myndigheterna + demokratin ..
Vill man mörka är det samma sak som att säga " VI vill inte ha några väljare ". Svårare än så är det inte.