2016-05-11, 23:23
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Du har ju även chans att få Liv Moore pet i Weeping, spawnar sjukt sällan den där Champen som droppar.

Jo tack, tog som sagt typ 50 runs innan den spawnade

Fått fyra pet goblins idag för övrigt på sammanlagt kanske.. tre timmars farmande? En rainbow men självfallet ingen Lilian nu heller.

Känns lite tråkigt att få alla pets så snabbt, antar att menagerist blir 100% värdelös när man har alla?
Citera
2016-05-12, 10:03
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jo tack, tog som sagt typ 50 runs innan den spawnade

Fått fyra pet goblins idag för övrigt på sammanlagt kanske.. tre timmars farmande? En rainbow men självfallet ingen Lilian nu heller.

Känns lite tråkigt att få alla pets så snabbt, antar att menagerist blir 100% värdelös när man har alla?

Yepp, enda den goblinen gör nytta sen är väl DeathBreath :P

Nu är vi alla olika, men jag har svårt att förstå folk som jagar alla Cosmetics och inte grindar leaderboards :P
Men alla ser vi olika saker i spelet som "skoj" så
Citera
2016-05-13, 11:48
Medlem
Moffins avatar
Citat:

Nu är vi alla olika, men jag har svårt att förstå folk som jagar alla Cosmetics och inte grindar leaderboards :P

Jag har lite svårt för att verkligen hänge mig åt något om jag inte kan göra det fullt ut. Jag har inte tid att spela så mycket att jag har någon realistisk chans på leaderboards så då orkar jag liksom inte bry mig alls istället.

Brukar göra hela season journey varje säsong så det blir väl grift 75 eller vad det är den här säsongen? Fortfarande kvar på steg 1 än så länge då jag inte gjort ubers än.

Petsen bryr jag mig inte så mycket i men vill gärna ha cosmic wings, sen så som jag sa innan gillar jag att föra statistik. Bara blivit 100 goblins sedan jag började men tänkte att vid 1000 borde man nog kunna se någon sorts trend. Sen vad man ska göra MED den informationen är inte så viktigt för mig

Kan vara lite att jag mest spelar ensam eller ihop med gubben med. Känner inte ens två andra som spelar så kan aldrig få ihop till en hel grupp till exempel. Communityt är väl inte direkt otrevligt vad jag upplevt men inte heller speciellt inkluderande. Känns som att det hela är lite moment 22, typ vill hitta grupp för att farma effektivt men kraven är så höga att det är svårt om jag inte redan gjort det.

Jag gillar D3 men det kommer nog aldrig ligga så nära hjärtat som D2 gjorde. Finns helt enkelt inte den där spänningen längre så lessnar ganska fort men så länge det kommer nya patcher så ofta som det gör nu passar det mig okej ändå
Citera
2016-05-13, 11:53
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Problemet jag har den här säsongen (och antagligen därför jag inte ens brytt mig göra en gubbe ännu, kanske blir en till helgen) är att folk nådde GR100+ efter två dagar. Känns som att man måste vara no-lifer för att ens ha en chans. (Nu menar jag inte något negativt med ordet no-lifer utan snarare att man måste helt enkelt ha möjligheten att viga sitt liv till D3).

De tidigare säsongerna så var man iaf och sniffade där uppe, även om man var semi casual.

Sen, sammanföll den här säsongen med mycket annat som jag hellre vill spela. Det ska erkännas också.
Citera
2016-05-13, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Problemet jag har den här säsongen (och antagligen därför jag inte ens brytt mig göra en gubbe ännu, kanske blir en till helgen) är att folk nådde GR100+ efter två dagar. Känns som att man måste vara no-lifer för att ens ha en chans. (Nu menar jag inte något negativt med ordet no-lifer utan snarare att man måste helt enkelt ha möjligheten att viga sitt liv till D3).

De tidigare säsongerna så var man iaf och sniffade där uppe, även om man var semi casual.

Sen, sammanföll den här säsongen med mycket annat som jag hellre vill spela. Det ska erkännas också.

Spelar det någon roll om det är GR 100 eller GR 50? Jag menar, det är ju bara siffror. Folk kör ju likadant nu som förra säsongen, bara att siffrorna är högre.
Citera
2016-05-13, 14:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Spelar det någon roll om det är GR 100 eller GR 50? Jag menar, det är ju bara siffror. Folk kör ju likadant nu som förra säsongen, bara att siffrorna är högre.

Visst är det så, men det känns som att det "görs enklare" för att rekorden ska bli högre och högre och kräva mer och mer tid.

Sen är det säkert en sak som jag hänger upp mig på så att säga.
Citera
2016-05-13, 15:52
Bannlyst
Citat:
Visst är det så, men det känns som att det "görs enklare" för att rekorden ska bli högre och högre och kräva mer och mer tid.

Sen är det säkert en sak som jag hänger upp mig på så att säga.

En liten tröst är att paragonlevels går långsammare denna säsongen.
Citera
2016-05-13, 18:56
Medlem
Libreseiss avatar
Tjena tjena peeps! Har dykt upp ett sjukt irriterande problem som någon här förhoppningsvis kan svara på:

Köpte RoS igår och påbörjade Act V. Efter ett tag frös bilden, samtidigt som spelet i sig fortsatte att rulla på (ljudet fungerade fortfarande och reagerade på när jag tryckte på abilities). Idag har jag försökt att spela flera gånger om, men efter bara några minuter varje gång (har då teleporterat från "Town"), har bilden fryst om och om igen.

Sitter på en bra burk med senaste drivrutinerna, så det ska inte vara hårdvaran det är fel på. Någon som har något tips?
Citera
2016-05-13, 19:31
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libreseis
Tjena tjena peeps! Har dykt upp ett sjukt irriterande problem som någon här förhoppningsvis kan svara på:

Köpte RoS igår och påbörjade Act V. Efter ett tag frös bilden, samtidigt som spelet i sig fortsatte att rulla på (ljudet fungerade fortfarande och reagerade på när jag tryckte på abilities). Idag har jag försökt att spela flera gånger om, men efter bara några minuter varje gång (har då teleporterat från "Town"), har bilden fryst om och om igen.

Sitter på en bra burk med senaste drivrutinerna, så det ska inte vara hårdvaran det är fel på. Någon som har något tips?

Vet inte om det här är rätt tråd för det faktiskt, prova i felsök under data-delen istället. Men rent spontant så tycker jag det låter som ett problem med grafikkortet iaf.
Citera
2016-05-14, 09:20
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Jag förstår helt vad du menar
Dock tror jag många har lite förutfattade meningar då det kommer till just att "pusha" i leaderboards.

Den grupp jag spelat med nu senaste veckan i 4p vi dingade para1000 efter att vi clearat en GR105, nu jobbar vi på GR108 och alla är p1000+ men ingen är på p1200 ännu exempelvis.
Kollar man förra season så var Wizen snudd på tvungen att ligga p1500++ för att ha skada för gr100+ (om nu wizen fått sjukt tur med gear givetvis)

Jag spelar kanske 30% i förhållande till hur mycket jag spelade förra season, då det är saker IRL som prioriteras mest.
Bara det att den tid jag spelar så grindar jag rifts för keys att spendera på GR.
Så att viga sitt liv/vara nolifer har inget med Leaderboardsen eller spelet i sig att göra, bara prioriteringar på vad man vill göra då man väl spelar

Wizen i vårt party exempelvis, vi i vår grupp har stöttat honom som fan med material (gula, blå, vita och souls framförallt) sen kört bountys med han så han har kunnat rerolla ett nytt ET-svärd.
Igår fick han ett nytt ET-svärd på 32XX DPS, 10%dmg, 5%AS och 145 ET%.
Nu har han absolut inte haft RNG på sin sida, "vår" wiz har gjort 1950+ bountys där ALLT material gått till att rerolla ET-svärd.
Hans target nu är att rolla en bra amulett, sen efter det kommer Bracers och Shoulders som ska craftas osv..
Så vår grupp är långt ifrån optimerad utan vi får lägga mycket tid på kringsaker just pga RNG.
Titta på rank 1 4p, deras Wiz har haft flawless ger i nästan 1000 paragons och lite därav så har dom clearat en GR115 med tillsammans med den kunskap dom besitter.

Vi var 1 sekund igår från GR108 clear, men Agnidox bestämde sig helt sonika att på sista Arcane-snurren på CoE att vandra ut ur ET-stacken och snabbt tillbaka då tiden rann ut.
Roliga här var dock att vi inte ens var ute efter att cleara utan bara köra Exp-run men fick en underbar rift

Dock lite kul att sen efter att "vår" wiz fick ET-svärdet så speed-kör vi GR95 på under 7 minuter, fint för gemups ;D

En annan grej som är väl värt att dela med sig är; ett gäng i klanen cleara en GR113 inatt på 11 minuter
7 st Elit-packs vid en conduit och sen power på Hamelin.
11 jäkla minuter på en gr113 är helt insane
Citera
2016-05-17, 03:27
Medlem
ImWorthlesss avatar
gr109 avklarad.
gr110 var riktigt nära på första, gick dock Gohm och en Channel-pylon med 2½ minut kvar.
Samtliga i gruppen är p1100+ nu och efter några dagar med intensiva Gemup-runs för Caldesann och Wizen uppgraderat sig lite på vapen/amu så tuffar vi nu på med lite Pushande =)
Citera
2016-05-18, 03:18
Medlem
ImWorthlesss avatar
gr110 gick av stapeln under kvällningen.
Så vi gav oss på gr111 som strax därefter, såg ut såhär efter ca 5-6minuter in i griften; http://oi67.tinypic.com/jjwbqr.jpg
Peridition som boss och en channel så en clear på 111 under 13min vart resultatet på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in