2016-05-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag fick en sorts teddybjörn igår och den gillar jag starkt ÄR mest ute efter rainbow goblin ärligt talat för vingarna. Fått tre stycken totalt i hela season bara, känns mörkt

Jag brukade bara "farma" goblins genom att börja bounties men är ärligt talat lite less på det nu och behöver ju inte hur mycket legendary mats som helst så kändes bättre att istället specifikt leta efter goblins ett tag.

Innan season började men efter patchen kommit spenderade jag en hel del tid i weeping hollow + gardens of hope T1 tror jag det är där raven wing kistan finns. Hittade inte alls många goblins på de ställena iaf.

Hatar akt fyra överlag så kommer nog inte börja farma där om det inte finns något ruskigt bra ställe

Ytterst tveksamt att det finns något bra ställe i A4 .. När jag levlade min HC karaktär fick jag två rainbow goblins i samma rift .. inga vingar dock
Citera
2016-05-10, 13:44
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Vilka vingar droppar från rainbow gobbe??

Cosmic wings. Du kan googla eller kolla youtube hur de ser ut, väldigt coola tycker jag!

Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Ytterst tveksamt att det finns något bra ställe i A4 .. När jag levlade min HC karaktär fick jag två rainbow goblins i samma rift .. inga vingar dock

Rainbow goblins kan inte spawna i rifts och du kan aldrig få mer än en per game så jag vet inte om du hittar på eller bara minns fel
Citera
2016-05-10, 13:50
Medlem
Citat:
Cosmic wings. Du kan googla eller kolla youtube hur de ser ut, väldigt coola tycker jag!

Rainbow goblins kan inte spawna i rifts och du kan aldrig få mer än en per game så jag vet inte om du hittar på eller bara minns fel
Ja då var det inte i en rift men jag är helt säker på att jag fick två rainbow gobs men jag fick bara portal på första, vet att jag svor till polaren i TS om just detta.. Men som du säger jag minns fel att det var i en rift
Citera
2016-05-10, 14:27
Medlem
Igor89s avatar
Citat:

Aaaaah! Tack! Får köra lite gobberuns sen! Har kirrat så jag har en one punch monk - men vilken build ska man köra för att pusha grifts som monk?
Citera
2016-05-10, 15:19
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Ja då var det inte i en rift men jag är helt säker på att jag fick två rainbow gobs men jag fick bara portal på första, vet att jag svor till polaren i TS om just detta.. Men som du säger jag minns fel att det var i en rift

Ja jag uttryckte mig lite klantigt ser jag, det går såklart att få mer än en rainbow goblin (men ofta det händer ens haha) men det kan inte finnas mer än en whimsydale i ett game på samma sätt som det inte kan finnas mer än en vault så hittar man någon av dessa bör man lämna gamet sedan och göra ett nytt

Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Aaaaah! Tack! Får köra lite gobberuns sen! Har kirrat så jag har en one punch monk - men vilken build ska man köra för att pusha grifts som monk?

Jag är nog inte experten den här säsongen, har inte pushat alls och sitter fortfarande på första delen i season journey, är fokuserad på goblins just nu

För detta använder jag för tillfället one punch monk builden. Har ancient vapen men resten av gearen är rätt kass. Dödar fort men dör också av allt och blir lite stressad av in-geom så en raiment-build vore väl bättre men har inte delar till det.

Hört att Uliana ska funka för grifts den här säsongen så det tänkte jag köra på då jag ska göra grift-delen av season journey då jag gillar ulianas spelstil, soft med EP
Citera
2016-05-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ja jag uttryckte mig lite klantigt ser jag, det går såklart att få mer än en rainbow goblin (men ofta det händer ens haha) men det kan inte finnas mer än en whimsydale i ett game på samma sätt som det inte kan finnas mer än en vault så hittar man någon av dessa bör man lämna gamet sedan och göra ett nytt

Jag är nog inte experten den här säsongen, har inte pushat alls och sitter fortfarande på första delen i season journey, är fokuserad på goblins just nu

För detta använder jag för tillfället one punch monk builden. Har ancient vapen men resten av gearen är rätt kass. Dödar fort men dör också av allt och blir lite stressad av in-geom så en raiment-build vore väl bättre men har inte delar till det.

Hört att Uliana ska funka för grifts den här säsongen så det tänkte jag köra på då jag ska göra grift-delen av season journey då jag gillar ulianas spelstil, soft med EP

Sköna är att när jag skrev mitt första svar så satt jag och tänkte på om det var en rift eller inte och funderade på om man kunde få Gobbe i rift men då är vi ju överrens om hur läget var men som du sa hur ofta får man 2 rainbow i ett game och tror det var med 5 minuters mellanrum dessutom.. typiskt surt som sagt..
Citera
2016-05-10, 17:54
Medlem
Igor89s avatar
Citat:

okok! Jag lirade väldigt mycket monk med Uliana förut, är ganska trött på den.. one punch passar mig ganska bra, raiment går alldeles för fort hah
Citera
2016-05-11, 03:39
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Har ni något tips på ett annat bra ställe vi missat?

Weeping Hollow har bra spawnrate med på Goblin.
Citera
2016-05-11, 03:42
Medlem
ImWorthlesss avatar
gr107 avklarad under natten.
Som sagt tidigare, det tutar på trots att Wizen inte hittat/uppgraderat sitt ET-svärd ännu.
Citera
2016-05-11, 11:38
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Weeping Hollow har bra spawnrate med på Goblin.

Jag upplevde inte Weeping Hollow som så jättebra faktiskt när jag farmade efter petet där. Fick bara ett fåtal goblins på närmare 50 clears så har av den anledningen skippat området.

Känns just nu som att Festering Woods och A3-områdena (Core+Towers) hänger lite löst. A3 för att det helt enkelt verkar spawna mycket färre goblins där (dock är det för litet sample än för att kunna säga så mycket) och Festering woods för att det är ett irriterande område att söka igenom och förvånansvärt ofta inte innehåller en enda elit eller bara någon enstaka så får inga in-geom procs.

Hittade 2 rainbow goblins igår vilket såklart var extremt tur, dock inga vingar än. Gjorde ett bättre spreadsheet i google docs än vad penna+papper erbjöd så måste ändå säga att det är lite roligt nu bara för att fylla i och se hur statistiken utvecklas
Citera
2016-05-11, 16:16
Medlem
Spelar kampanjen på PS4 och spelet känns så löjligt enkelt. Facerollar förbi allt utan att vara i närheten av att dö. Kan inte välja svårare svårighetsgrad förrän jag klarat akt IV heller. Blir det roligare sen? Vad gör man i spelet efter kampanjen är klar?
Citera
2016-05-11, 22:50
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Jag upplevde inte Weeping Hollow som så jättebra faktiskt när jag farmade efter petet där. Fick bara ett fåtal goblins på närmare 50 clears så har av den anledningen skippat området.

Känns just nu som att Festering Woods och A3-områdena (Core+Towers) hänger lite löst. A3 för att det helt enkelt verkar spawna mycket färre goblins där (dock är det för litet sample än för att kunna säga så mycket) och Festering woods för att det är ett irriterande område att söka igenom och förvånansvärt ofta inte innehåller en enda elit eller bara någon enstaka så får inga in-geom procs.

Hittade 2 rainbow goblins igår vilket såklart var extremt tur, dock inga vingar än. Gjorde ett bättre spreadsheet i google docs än vad penna+papper erbjöd så måste ändå säga att det är lite roligt nu bara för att fylla i och se hur statistiken utvecklas

Du har ju även chans att få Liv Moore pet i Weeping, spawnar sjukt sällan den där Champen som droppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in