2016-05-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har man sett Ymers match idag har man sett det mesta. Tog medical före(!) matchen och inledde sjukt lojt i första som han snabbt torskade 1-6. Sen var det tokjämnt med break & minibreak höger och vänster resten av matchen. Serven var i princip ingen fördel när det gällde som mest. Elias hade 6-4 i avgörande tiebreak, dök framme vid nät på den andra matchbollen och skadade sig. 6-6. Tog ny medical. Gjorde en underhandsserve på nästa poäng som han förlorade. Sedan enkel miss av Carballes innan Elias drog in två vinnare till 9-7.

Frågan är hur han mår fysiskt. Möter kvalspelaren Eysseric i kvartsfinal och det är bara en seedad spelare kvar i turneringen.

Innan Fredag kan det nog va bättre, blev nog rejält skrapad dock när han slängde sig på gruset, du som såg matchen vad kan medical:en innan matchen berott på?
Citera
2016-05-11, 21:28
Medlem
Citat:
Av det jag sett på sistone har han börjat ta sin tennis på allvar. Kanske kan gå den rätta vägen till skillnad från Tomic.

Noterar att Bellucci verkat vakna till liv också. Mycket kapabel grusspelare i sina bästa stunder. Dock Djokovic i nästa match. Åttondelsfinalerna imorgon ser riktigt mysiga ut.

Kan bli en bra match. Definitivt en spelare som kan slå Djokovic om Djokovic han inte har en bra dag. Vänsterhänt också vilket kan vara lite knepigt.

På tal om brassar, såg att den där brassen som slog Berlocq i finalen förra veckan även slog Mannarino nu. Har aldrig sett honom spela, såg att han bara är 22 år. Kanske ett framtidsnamn på grus?
Senast redigerad av terribilis 2016-05-11 kl. 21:35.
Citera
2016-05-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Innan Fredag kan det nog va bättre, blev nog rejält skrapad dock när han slängde sig på gruset, du som såg matchen vad kan medical:en innan matchen berott på?

Det var bara kamera från kortsidan och han satt bakom domarstolen men tror något runt axel, såg ut som massage och kanske lite tejpning. Eftersom han spelade upp sig vartefter tror jag ändå inte det var så farligt, då var nog fallet värre.
Citera
2016-05-11, 22:19
Medlem
Citat:
Det var bara kamera från kortsidan och han satt bakom domarstolen men tror något runt axel, såg ut som massage och kanske lite tejpning. Eftersom han spelade upp sig vartefter tror jag ändå inte det var så farligt, då var nog fallet värre.

Tror inte fallet var så farligt heller,blev nog mest skrubbsår.
Såg ut röra sig ganska bra ändå sista bollarna där tycker jag.
Hur såg första set ut? kanske var Carbellas som hade högre tempo ,har ju spelat bra ändå på slutet, kvalade in i Madrid tex, tog 2:a till tiebreak mot Gasquet där, och förlorade med 2-1 i set mot Vesely veckan innan, nej får nog säga det var en rätt bra seger för Elias på grus, särskilt om han inte var riktigt kry.
Citera
2016-05-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tror inte fallet var så farligt heller,blev nog mest skrubbsår.
Såg ut röra sig ganska bra ändå sista bollarna där tycker jag.
Hur såg första set ut? kanske var Carbellas som hade högre tempo ,har ju spelat bra ändå på slutet, kvalade in i Madrid tex, tog 2:a till tiebreak mot Gasquet där, och förlorade med 2-1 i set mot Vesely veckan innan, nej får nog säga det var en rätt bra seger för Elias på grus, särskilt om han inte var riktigt kry.

Det var en bra seger måste man säga, i mångt och mycket en bättre spelare än Rosol på grus även fast han är begränsad. Elias var loj i första, men visst Carballes har sina styrkor. Är man inte med från start får man stryk. 4-0 och sen 6-1 var nog lite i överkant, men inte direkt orättvist. I andra set var Elias i förarsätet men han kunde inte stänga det, servade både vid 5-4 och 6-5 och hade ledning hela tiebreaket. Tredje var väl i princip helt jämnt, dom vann även lika många bollar. Han vann på att poängsystemet är som det är, att vinna rätt poäng..
Citera
2016-05-11, 22:34
Medlem
Alltså när jag ser det undrar jag om Elias inte försökte en fuling :P han såg att spanjoren var så långt ner i banan så han försökte slå en kort underhandsserve, ser nästan ut så faktiskt, ser ut som han fintar att han ska serva åsså bryter han av tvärt med en underhandare,men den blev för lång, ser fasen medvetet ut.
Citera
2016-05-11, 22:46
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
På tal om brassar, såg att den där brassen som slog Berlocq i finalen förra veckan även slog Mannarino nu. Har aldrig sett honom spela, såg att han bara är 22 år. Kanske ett framtidsnamn på grus?

Jag har sett två matcher med honom. En vänsterhänt ganska typisk grusspelare med hyfsat bra tryck i sina toppade slag, framförallt sin forehand. Det är samma brasse som chokade alla genom att slå Tsonga i Brasilien tidigare i år. Han var då rankad som 338 i världen och nu ligger han runt 140. Efter vinsten mot Tsonga har han även hunnit med att slå Almagro och trots två förluster mot Cuevas lyckades han pressa honom till tre set. Jag vet inte hur han spelar på andra underlag med det är definitivt en spännande spelare. Vinsten mot Tsonga var faktiskt hans första ATP match, snacka om drömdebut.
Citera
2016-05-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag har sett två matcher med honom. En vänsterhänt ganska typisk grusspelare med hyfsat bra tryck i sina toppade slag, framförallt sin forehand. Det är samma brasse som chokade alla genom att slå Tsonga i Brasilien tidigare i år. Han var då rankad som 338 i världen och nu ligger han runt 140. Efter vinsten mot Tsonga har han även hunnit med att slå Almagro och trots två förluster mot Cuevas lyckades han pressa honom till tre set. Jag vet inte hur han spelar på andra underlag med det är definitivt en spännande spelare. Vinsten mot Tsonga var faktiskt hans första ATP match, snacka om drömdebut.

Jag såg en bit av hans match mot Mannarino, rätt bra tryck i slagen ändå ,rörlig.
Kan nog va en som nöter till sig en hyfsad ranking med enbart grusspel.
Citera
2016-05-11, 22:50
Medlem
Citat:
Det var en bra seger måste man säga, i mångt och mycket en bättre spelare än Rosol på grus även fast han är begränsad. Elias var loj i första, men visst Carballes har sina styrkor. Är man inte med från start får man stryk. 4-0 och sen 6-1 var nog lite i överkant, men inte direkt orättvist. I andra set var Elias i förarsätet men han kunde inte stänga det, servade både vid 5-4 och 6-5 och hade ledning hela tiebreaket. Tredje var väl i princip helt jämnt, dom vann även lika många bollar. Han vann på att poängsystemet är som det är, att vinna rätt poäng..

jo,håller med, tror inte et blir helt enkelt mot Eysseric heller, beroende hur hälsan är också,men tror inte det ska va någon fara, jag såg fransmannen:s början mot porugisiske Elias, och han spelade riktigt bra faktiskt.
Men spelar Ymer på topp ska det nog gå.
Citera
2016-05-11, 23:05
Medlem
Angående Ymers nästa motståndare Eysseric såg jag lite av honom också idag. Vänsterhänt, forehand, forehand, forehand med en hel del spin. Okej förstaserve. Slår lite luriga stoppbollar och rör sig framåt mot nät när chansen ges. Klart bra när han får föra spelet och han verkar vara i form. Får Elias in honom i lite längre dueller och spel ut mot backhand tror jag ändå på en ganska enkel match. Får inte bli passiv mot en sån spelare.
Citera
2016-05-11, 23:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Är inte Carbellas samma snubbe som Elias spöade i kvalet tll Wimbledon eller var det Franska öppna förra året?

Kollade in lite av matchen för ett par timmar sedan. Var tvungen att spola fram till slutet och det där fallet i det avgörande tiebreaket var ju helt galet. Om jag sett den där matchen när den spelades hade jag aldrig trott att Elias skulle kunna forsätta. Han ligger ju där på gruset ett bra tag och ser ut att ha riktigt ont och sen när han reser sig stapplar fram till sin stol. Riktigt starkt att både rädda matchboll och sen avgöra med två forehand vinnare. Bra för självförtroendet att lyckas kriga sig till såna här vinster.
Citera
2016-05-12, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Är inte Carbellas samma snubbe som Elias spöade i kvalet tll Wimbledon eller var det Franska öppna förra året?

Kollade in lite av matchen för ett par timmar sedan. Var tvungen att spola fram till slutet och det där fallet i det avgörande tiebreaket var ju helt galet. Om jag sett den där matchen när den spelades hade jag aldrig trott att Elias skulle kunna forsätta. Han ligger ju där på gruset ett bra tag och ser ut att ha riktigt ont och sen när han reser sig stapplar fram till sin stol. Riktigt starkt att både rädda matchboll och sen avgöra med två forehand vinnare. Bra för självförtroendet att lyckas kriga sig till såna här vinster.

Ha ha helt galet vet jag inte, han slängde sig ju medvetet för att försöka nå bollen dessutom.
men testa kasta dig så där på grus får du känna hur skönt det är lär nog göra ganska ont.
men det var ju bra uppoffrat , han ville verkligen vinna.
Och jo det var honom han mötte, Elias vann ganska enkelt den gången, Carbella har blivit bättre sen dess känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in