2016-05-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Okej, ja då finns det en anledning. Hur många turneringar får man använda skyddad ranking i?

Han gör i alla fall rätt att fokusera på gräset. Han har varit klart bäst på det underlaget de senaste åren. Vilket är ganska kul med tanke på hur bedrövlig han var i början.

12 och han har spelat 5. Får han wildcard till en turnering räknas den dock inte om jag förstått det rätt, men hittills har han väl inte tagit/fått något WC och det är inte så tillförlitligt till dom största turneringarna heller. Förhoppningen lär väl vara, om hälsan är med honom, att han kan fixa en Masters-duglig ranking på dessa 12 turneringar. Oavsett vad spelar han nog helst dessa på gräs och hardcourt, men han kunde väl inte gärna stå över hela grussäsongen mitt i comebacken.

Man får hålla tummarna helt enkelt.. Gräs borde passa så som serven och forehanden såg ut senast, och så kan han gömma backhanden bäst det går..
Senast redigerad av frankkk 2016-05-10 kl. 19:39.
Citera
2016-05-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
12 och han har spelat 5. Får han wildcard till en turnering räknas den dock inte om jag förstått det rätt, men hittills har han väl inte tagit/fått något WC och det är inte så tillförlitligt till dom största turneringarna heller. Förhoppningen lär väl vara, om hälsan är med honom, att han kan fixa en Masters-duglig ranking på dessa 12 turneringar. Oavsett vad spelar han nog helst dessa på gräs och hardcourt, men han kunde väl inte gärna stå över hela grussäsongen mitt i comebacken.

Man får hålla tummarna helt enkelt.. Gräs borde passa så som serven och forehanden såg ut senast, och så kan han gömma backhanden bäst det går..

Minst ett WC har han tagit i alla fall.

Ja vi får hoppas att det går bra. Bara för honom att nöta slice backhand. Det fungerar bra på gräs om man håller hög nivå.
Citera
2016-05-10, 20:13
Medlem
Om jag ser rätt har italienarna blott en spelare kvar i andra omgången både herr och dam, Seppi och Vinci(enbart på seed). Det måste nästan vara bottenrekord. Kanske inte en skräll sett till spelarutbudet men ändå.
Citera
2016-05-10, 20:16
Medlem
Citat:
Om jag ser rätt har italienarna blott en spelare kvar i andra omgången både herr och dam, Seppi och Vinci(enbart på seed). Det måste nästan vara bottenrekord. Kanske inte en skräll sett till spelarutbudet men ändå.

Errani har ju tappat rejält i spelstyrka. Minns att hon var i final för ett par år sedan. Fognini är för ojämn.
Citera
2016-05-11, 16:18
Medlem
Har man sett Ymers match idag har man sett det mesta. Tog medical före(!) matchen och inledde sjukt lojt i första som han snabbt torskade 1-6. Sen var det tokjämnt med break & minibreak höger och vänster resten av matchen. Serven var i princip ingen fördel när det gällde som mest. Elias hade 6-4 i avgörande tiebreak, dök framme vid nät på den andra matchbollen och skadade sig. 6-6. Tog ny medical. Gjorde en underhandsserve på nästa poäng som han förlorade. Sedan enkel miss av Carballes innan Elias drog in två vinnare till 9-7.

Frågan är hur han mår fysiskt. Möter kvalspelaren Eysseric i kvartsfinal och det är bara en seedad spelare kvar i turneringen.
Senast redigerad av frankkk 2016-05-11 kl. 16:23.
Citera
2016-05-11, 16:30
Medlem
Citat:
Har man sett Ymers match idag har man sett det mesta. Tog medical före(!) matchen och inledde sjukt lojt i första som han snabbt torskade 1-6. Sen var det tokjämnt med break & minibreak höger och vänster resten av matchen. Serven var i princip ingen fördel när det gällde som mest. Elias hade 6-4 i avgörande tiebreak, dök framme vid nät på den andra matchbollen och skadade sig. 6-6. Tog ny medical. Gjorde en underhandsserve på nästa poäng som han förlorade. Sedan enkel miss av Carballes innan Elias drog in två vinnare till 9-7.

Frågan är hur han mår fysiskt. Möter kvalspelaren Eysseric i kvartsfinal och det är bara en seedad spelare kvar i turneringen.

Ja det var ett märkligt slut på matchen i alla fall. Jag började kolla när det var MT i slutet. Helt sjukt att han vann det där med tanke på att han gjorde en underarmsserve där och fick matchboll emot sig.
Citera
2016-05-11, 19:58
Medlem
Ha ha alltså Ymer är ju störd psykiskt.
Vad såg det ut handla om för skada innan match då? kan inte varit han mådde dåligt? skadan i tiebreak lät mindre bra, lät som axeln där.
Skulle ju va tråkigt om han blir borta 3 månader nu.
Citera
2016-05-11, 19:59
Medlem
På tal om vändningar ,Söderlund stod för en stark, låg under 0-3 och dubbelbreak i Båstad ,men vände till 6-4 och tog 7:e raka segern mot en lovande est.
Madaras,eriksson ,Arvidsson och Och Renard också klar för kvart.
Citera
2016-05-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ha ha alltså Ymer är ju störd psykiskt.
Vad såg det ut handla om för skada innan match då? kan inte varit han mådde dåligt? skadan i tiebreak lät mindre bra, lät som axeln där.
Skulle ju va tråkigt om han blir borta 3 månader nu.

Han servade vanligt i slutet, vet inte riktigt varför han gjorde en underarmsserve. Det kanske bara var för att han var rädd eller nåt för att det inte kändes 100%.
Citera
2016-05-11, 20:17
Medlem
Kyrgios fortsätter att övertyga i alla fall. Nu har han slagit Berdych x 2 samt Raonic och nästan slagit Nishikori i år. Håller han huvudet kallt så är det bara en tidsfråga innan han är topp10.
Citera
2016-05-11, 20:30
Medlem
Citat:
Kyrgios fortsätter att övertyga i alla fall. Nu har han slagit Berdych x 2 samt Raonic och nästan slagit Nishikori i år. Håller han huvudet kallt så är det bara en tidsfråga innan han är topp10.

Av det jag sett på sistone har han börjat ta sin tennis på allvar. Kanske kan gå den rätta vägen till skillnad från Tomic.

Noterar att Bellucci verkat vakna till liv också. Mycket kapabel grusspelare i sina bästa stunder. Dock Djokovic i nästa match. Åttondelsfinalerna imorgon ser riktigt mysiga ut.
Citera
2016-05-11, 20:44
Medlem
Citat:
Han servade vanligt i slutet, vet inte riktigt varför han gjorde en underarmsserve. Det kanske bara var för att han var rädd eller nåt för att det inte kändes 100%.

Jo jag såg nå bilder från slutet,hade nog helt enkelt ont, blev nog rejält blåslagen, skrapsår och så vidare, starkt vinna ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in