2016-05-11, 22:00
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag kom inte ens ihåg att det var Forsberg som fick frisparken. Det gör ju hans insats i dubbelmötet mot Danmark ännu finare. Men visst, enbart Zlatan tog oss till EM, ingen annan.

Ok, Forsberg tog oss ensam till EM.
Citera
2016-05-11, 22:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Emil Forsberg gjorde mål och fixade straffen till Zlatan (som han senare gjorde mål) hemma mot Friends.

Att Zlatan gjorde frisparksmål (!!!!!!) mot danskarna skedde tack vare att Emil Forsberg fixade det läget till Sveriges fördel när han blev fälld.

Emil Forsbergs insats betydligt mer avgörande än Zlatan. Punkt.

Båda gjorde väldigt avgörande insatser. Utan Zlatan inget EM. Utan Forsberg inget EM. Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Någon som vet varför Jonas Olsson inte tagits med? Vilken mittback ska vi ha istället?

Jansson. Och för min del, typ vem som helst. Olsson ville jag inte ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Fan vad mycket populism det är i den här tråden. Så fort någon gör några bra U21-matcher och spelar någon säsong i Holland så ska de in i landslaget, som som att eredivisie och U21 vore tunga meriter. Senaste sidorna har namn som Tibbling, S Gustafsson, Sam L, A Fransson m.fl. nämnts som att dessa skulle vara redo för A-landslaget.

S Larsson istället för Zengin kan jag köpa men det borde ha provats långt tidigare. Men varför denna övertro på U21-matcher?

Nu hänger det inte på U21-matcher utan på bra spel i sina ligor. Inte tycker jag att alla dessa skulle med, men killar som Zengin och Wernbloom hade jag klarat mig utan.
Citera
2016-05-11, 22:14
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
6. Rasmus Elm
Du är nog inte helt fel ute. Får man tro den här artikeln i Aftonbladet verkar det inte ha varit speciellt långt ifrån att Elm fått en plats i truppen om han själv inte mer eller mindre sagt nej. Skrämmande.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/article22799392.ab
Citera
2016-05-11, 22:14
Medlem
Signaturums avatar
Finns det någon speciell kvot landslaget måste fylla när det gäller spelare som har utrikesfödda föräldrar?
Måste ju vara något sådant, eller är det Erik som har käkat trollsvamp igen?
Min gissning ligger på det senare för det finns absolut INGEN anledning att ha med Zengin och lämna Wendt utanför landslaget.

1. Kommer inte ens ihåg när Zengin gjorde en godkänd insats i landslaget
2. Han är helt utan klubb, hur har det ens sett ut för honom i klubblaget med speltid osv?
Drygt en månad kvar och får han varken spela/träna med ett lag lär han tappa enormt i nivå.
3. För offensiv och på tok för divig i ett mästerskap där Sverige kommer att spela enormt defensivt.

Min elva:

Mål:
Isak

Backar:
Lustig
VNL
Granen
Olsson

Mittfält:
Durmaz
Ekdal (om han blir spelklar)
Hiljemark
Forsberg

Anfall:
Z
Kujo (Guidetti som supersub)
Citera
2016-05-11, 22:23
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nu hänger det inte på U21-matcher utan på bra spel i sina ligor. Inte tycker jag att alla dessa skulle med, men killar som Zengin och Wernbloom hade jag klarat mig utan.

Det kanske stämmer för dig, men många i den här tråden har en enorm övertro på u21-matcher. Wernbloom har betydligt bättre cv och spelar på högre nivå än spelarna jag nyss räknade upp.
Citera
2016-05-11, 22:25
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
2. Han är helt utan klubb, hur har det ens sett ut för honom i klubblaget med speltid osv?

Det stämmer inte, han tränar med sitt lag (eller förra lag).
Citera
2016-05-11, 22:27
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det kanske stämmer för dig, men många i den här tråden har en enorm övertro på u21-matcher. Wernbloom har betydligt bättre cv och spelar på högre nivå än spelarna jag nyss räknade upp.

Man ska inte ha övertro på CV heller. Jag minns en tid när media och nötter grät ögonen ur sig för att Lagerbäck valde en spelare som tillhörde IF Elfsborg i startelvan och satte en som spelade i Olympique Lyonnais på bänken. Att Anders Svensson var en mer kompetent fotbollsspelare som passade bättre för rollen, äh, vad spelade det för roll?
Citera
2016-05-11, 22:30
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Man ska inte ha övertro på CV heller. Jag minns en tid när media och nötter grät ögonen ur sig för att Lagerbäck valde en spelare som tillhörde IF Elfsborg i startelvan och satte en som spelade i Olympique Lyonnais på bänken. Att Anders Svensson var en mer kompetent fotbollsspelare som passade bättre för rollen, äh, vad spelade det för roll?

Anders Svensson har inget dåligt CV. Han spelade väl i Elfsborg av sociala skäl? Vilken var spelaren i OL?
Citera
2016-05-11, 22:32
Medlem
Cambijaos avatar
Kommer aldrig förstå varför man väljer en medioker spelare i 30 års ålder före en spelare som ser ut bli en riktig bra ytter för svenska mått. Det är så bortom mig.
Citera
2016-05-11, 22:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Anders Svensson har inget dåligt CV. Han spelade väl i Elfsborg av sociala skäl? Vilken var spelaren i OL?

Kim Källström. Hur kan du inte minnas det? :P

Jag håller med om vad du säger om Anders. Han hade redan bevisat att han kan spela med dom bästa, och flyttade till Elfsborg för att bo i Borås. Men det var inte så det lät. Överallt var det jämförelsen mellan Allsvenskan och ett lag som prenumererade på Ligue 1-titeln, och hotade dom största i CL.
Citera
2016-05-11, 22:36
Medlem
Shuyins avatar
Varför är så många överraskade att Hamrén satsar på de som deltagit i kvalspelet? De är ju så man bör göra. Det är väl dessutom ganska 'svenskt' då vi inte har alltför mycket bra spelare att välja på.

Håkan Ericson hade samma taktik för U21 förra sommaren. Fick mycket kritik, bland annat för petningen av individuellt skicklige Viktor Claesson, men det gick ju bra ändå.

Att vara förvånad att Wendt inte är med är ju märkligt då han inte har spelat i landslaget på flera år.
Citera
2016-05-11, 22:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ok, Forsberg tog oss ensam till EM.

Nej, Zlatan tog oss ensam till EM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto