2016-05-11, 20:32
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Även Forsberg var avgörande då det var han som låg bakom hemmavinsten mot danskarna.

Ingenstans har jag påstått motsatsen.
Citera
2016-05-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Till och med jag som AIK:are är ytterst tveksam till Carlgren. Hade gärna sett två av Johnsson/Hopf/Nordfeldt istället för Carlgren/Olsen.

Sen att Zengin kommer med som klubblös och (ganska bokstavligt talat) värdelös är ju en skam och ett svaghetstecken. Vem som helst av våra holländare (Thern, Gustafson, Tibbling, Sam) hade varit bättre, samt Quaison.

Wendt ska så klart ha en startplats i det svenska landslaget, men inte så förvånande att han inte kommer med då Hamrén vägrat ta ut honom tidigare. Jag ser Wendt som en av våra tre bästa spelare, och han ska givetvis gå före Olsson, Augustinsson och Bengtsson.

Sen tror jag att en kille som Kujovic egentligen inte ska vara nära en landslagsplats, men tyvärr ser inte heller jag något bättre alternativ.

Alexander Gerndt som kommit igång fint igen. Men troligen vågar inte PK ta med sorkspolingen
Citera
2016-05-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jo men vad spelar det för roll? Att der var fler som var bra förtar ju inte Z prestation. Han gjorde 3 av 4 mål. Klart att hans insats var avgörande.

Emil Forsberg gjorde mål och fixade straffen till Zlatan (som han senare gjorde mål) hemma mot Friends.

Att Zlatan gjorde frisparksmål (!!!!!!) mot danskarna skedde tack vare att Emil Forsberg fixade det läget till Sveriges fördel när han blev fälld.

Emil Forsbergs insats betydligt mer avgörande än Zlatan. Punkt.
Senast redigerad av Hagoromo 2016-05-11 kl. 20:49.
Citera
2016-05-11, 20:51
Medlem
Någon som vet varför Jonas Olsson inte tagits med? Vilken mittback ska vi ha istället?
Citera
2016-05-11, 20:57
Medlem
frithiofssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Någon som vet varför Jonas Olsson inte tagits med? Vilken mittback ska vi ha istället?

Olsson har alltid varit katastrof i landslaget. Funkar inte alls. Granqvist lär starta tillsammans med Erik Johansson eller Nilsson Lindelöf.
Citera
2016-05-11, 21:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico

Olsson är svår. Han har stått för ett antal horribla insatser i landslaget, men har gjort en riktigt bra säsong i England och är en försvarsspelartyp som jag tror hade passat perfekt mot Irland eller att sätta in sista tio för att försvara en ledning.

Tror Jansson valdes för att Hamrén verkligen gillade vad han såg i träningsmatchen mot Frankrike förra året.
Citera
2016-05-11, 21:39
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Emil Forsberg gjorde mål och fixade straffen till Zlatan (som han senare gjorde mål) hemma mot Friends.

Att Zlatan gjorde frisparksmål (!!!!!!) mot danskarna skedde tack vare att Emil Forsberg fixade det läget till Sveriges fördel när han blev fälld.

Emil Forsbergs insats betydligt mer avgörande än Zlatan. Punkt.

Ok, tunga argument. Han fixade en frispark. Hela internationella fotbollsexpertisen har alltså fel.
Citera
2016-05-11, 21:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ok, tunga argument. Han fixade en frispark. Hela internationella fotbollsexpertisen har alltså fel.

Jag kom inte ens ihåg att det var Forsberg som fick frisparken. Det gör ju hans insats i dubbelmötet mot Danmark ännu finare. Men visst, enbart Zlatan tog oss till EM, ingen annan.
Citera
2016-05-11, 21:50
Medlem
Äh, vi hade kunnat ställa upp med ett B-lag enbart bestående av allsvenska spelare och ändå spöat sopiga Danmark.
Citera
2016-05-11, 21:54
Medlem
Trist att den där jävla pojkspolingen från A.I.K. kom med. Vad ska han göra, filma till sig straffar? Nej, vi borde ha en bättre ledare för landslaget som omhuldar rejäla spelare av heder och hjärta och inte snorungar som spelar allan ballan och i nästa sekund gråter liggandes i gräset.
Citera
2016-05-11, 21:58
Medlem
Sodomizer-s avatar
Fan vad mycket populism det är i den här tråden. Så fort någon gör några bra U21-matcher och spelar någon säsong i Holland så ska de in i landslaget, som som att eredivisie och U21 vore tunga meriter. Senaste sidorna har namn som Tibbling, S Gustafsson, Sam L, A Fransson m.fl. nämnts som att dessa skulle vara redo för A-landslaget.

S Larsson istället för Zengin kan jag köpa men det borde ha provats långt tidigare. Men varför denna övertro på U21-matcher?
Citera
2016-05-11, 21:59
Medlem
Misstänker att Hamrén tänkte såhär angående mittbacksplatsen: Det stod och vägde mellan Antonsson och Milošević om den sista platsen, men när Milošević skadade sig kändes det självklart med Antonsson. När han också skadade sig stod det mellan Pontus Jansson och Filip Helander. Jonas Olsson var aldrig riktigt aktuell. Jansson har gjort sju landskamper och Helander har inte gjort någon och det var den bristen på rutin från Helander som vägde över till Janssons fördel, trots mindre speltid den här säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in