2016-05-11, 19:48
Avslutad
Åh herregud. Nu väller den smutsiga byken fram. Hur ska hon förklara ytterligare ett falskt intyg, nu från 2015. Och så finns det inspelat hur hon förnekar kategoriskt att hon haft honom anställd i sitt företag under 2015. Det finns inte utrymme för hur många missförstånd och felsktivningar som helst. Alla ser systematiken i Monas handlingar. Det enda man undrar över är varför?
Citera
2016-05-11, 19:49
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad kan rimligtvis gå fel, vi minns ju hur bra det gick för Thomas Quick när han företräddes av Borgström.
Man kan ju dessutom se Sahlin framför sig när hon anlitar Borgström. Hon bedyrar på heder och samvete att det hela är ett misstag och att hon är missförstådd. Borgström rusar ut i media och försvarar hennes handlande, och artiklarna hinner inte mer än publiceras innan uppgifterna om nästa osanna intyg dyker upp.

Han är nog inte helt nöjd över att ha hamnat i den situationen...

Kan det verkligen ha gått till på annat sätt, dvs att hon även försökte dupera Borgström? Hur korkad är man inte då..?
Citera
Medlem
SigmenFloyds avatar
Det här blir ju roligare och roligare!

I dagens avslöjande om det falska intyget från 2015 framgår det att intyget var till Handelsbanken. Här vet vi alltså med säkerhet att det skulle användas för att Spöket skulle kunna lura till sig ett lån. Sannolikt fick han även lånet eftersom fifflarduon gjorde om trixet 2016.

Var det sportbilen han lånade till?
Citera
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
[indent]Håller vår kulturminister på att hamna i fläkten?
Det hoppas jag av hela mitt hjärta. Och det är väl inte mer än rätt. Hon var vad jag förstår chef över Mina Sahlin och därmed ytterst ansvarig. Måtte hon brinna i den mediala lågan.
Citera
2016-05-11, 19:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Detta intyg är ju riktat till Handelsbanken, rimligen för att användas för att få ett lån - som det ju diskuterats om tidigare i tråden huruvida intyget endast använts till BRF eller även åberopats i en låneansökan.

Det andra jag tänker på är att det var ingen dålig löneutveckling Mona Sahlin har för sina privata anställda, från det första intyget (till HB) med en lön på 20000 till det andra intyget (till BRF) där lönen är 60000. Eller han kanske gick upp 200% i arbetstid?

Om man då tar henne på allvar när hon hävdar att det var en privat anställning, men det är det väl ingen som gör längre. Och även om så vore kan vi nog säga att hon glömt betala arbetsgivaravgifter lite väl länge nu. Mer än ett år om vi är så otroligt snälla att vi antar att han blev anställd av henne privat så sent som dagen före första intyget skrevs, dvs 30/mars 2015.

För att inte glömma vanlig löneskatt heller som alltså för dessa 20000 per månad ska vara inbetalat för nära hela 2015 också då. Om vi nu bortser från de 17000 i skillnad från myndigheten som nu en bra advokat möjligen kan bortförklara genom att skylla på att Sahlin fått fel uppgifter internt. Kommer bli intressant att se vilken väg de väljer att då punga ut med väldigt många i extra skatteinbetalning, kanske förfalska i efterhand lönebesked osv eller om det blir lättare och rentav lägre straff att köra med att man ljög. Politiskt är hon väl redan körd ändå.
Citera
2016-05-11, 19:54
Medlem
En bekräftelse på att Expressen sitter på mer info om Sahlin.
Borgström hann inte mer än att börja gnälla förrän Expressen satte in sin stöt.
Citera
2016-05-11, 19:59
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Var det sportbilen han lånade till?
Vet inte om det har framkommit i tråden, men jag luskade rätt på regnumret. HLS blev ägare den 23:e oktober 2015.

http://biluppgifter.se/fordon/AMC084
Citera
2016-05-11, 20:04
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Vet inte om det har framkommit i tråden, men jag luskade rätt på regnumret. HLS blev ägare den 23:e oktober 2015.

Falskintyget till Handelsbanken var ju från slutet av mars, så då är det nog inte bilen som behövde fuskdeg.

Vad köpte spöket i april/maj?
Citera
2016-05-11, 20:07
Medlem
JehovasFittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt

Avställd! I måndags! När kommer försäljningsannonsen?
Citera
2016-05-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
En bekräftelse på att Expressen sitter på mer info om Sahlin.
Borgström hann inte mer än att börja gnälla förrän Expressen satte in sin stöt.

Kanske alla hennes kk är rädda för avslöjandet?
Citera
2016-05-11, 20:10
Medlem
Shamdons avatar
Intyg 2, där MS intygar åt HLS skickat till Handelsbanken den 31 mars 2015 med ämnesrad
"Efterfrågat intyg. Ring om något är oklart."
och innehåll
"Som chef och ansvarig för Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, så intygar jag att jag har anställt (Den före detta livvaktens namn) som säkerhetssamordnare med en lön på 60 000:-/månad. Som myndighetschef är jag ansvarig för anställningen. Därtill har han även ett arvoderat uppdrag av min egen firma Mona Sahlin (F-skattsedel finns) med en lön på 20 000 :-/månad.
Med vänlig hälsning Mona Sahlin"

Vet vi vilket lån detta gäller om det inte var sportbilen eller någon bostad tråden redan gått igenom?

http://i.imgur.com/kPgP50Z.png
Citera
2016-05-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För att inte glömma vanlig löneskatt heller som alltså för dessa 20000 per månad ska vara inbetalat för nära hela 2015 också då. Om vi nu bortser från de 17000 i skillnad från myndigheten som nu en bra advokat möjligen kan bortförklara genom att skylla på att Sahlin fått fel uppgifter internt. Kommer bli intressant att se vilken väg de väljer att då punga ut med väldigt många i extra skatteinbetalning, kanske förfalska i efterhand lönebesked osv eller om det blir lättare och rentav lägre straff att köra med att man ljög. Politiskt är hon väl redan körd ändå.

Jag förstår inte riktigt den här artikeln. Den är så dåligt skriven. https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=57232181. Men kanske kan den tolkas så att livvakten fick ca 40 000 lön från staten och MS betalade ca 20 000 extra för honom för en privat anställning. På vilket skulle detta vara anmärkningsvärt? Hon har ju berättat att hon även hade anställt honom privat. Att hon inte hade betalat sociala avgifter för sin privat anställda livvakt förrän Expressen konfronterade henne är också gammal skåpmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in