Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Jaså? När ska man då terrostämpla assadregmine för sitt samarbete med Hamas, Hizbollah och al-Qaida under Irakiska inbördeskriget under 2007, eller ska vi vara selektiva? Din pajas.
Jag rekommenderar dig att läsa dina egna inlägg. Detta är vad du har skrivit tidigare:
Frågan, varför du inte gör det längre när det handlar om Assad. Dubbelmoral på högnivå. Du har tappat all din trovärdighet.
Edit: vad var det jag sa om om att han skulle svara på mitt inlägg? Han är lika enkel att läsa som en barnbok.
Nej, det är inte dubbelmoral. Det handlar, precis som för dig, vad dessa grupper står för och vad de vill.
Genomgående är de extrema islamister och de är oerhört våldsdyrkande. De vill förvandla Syrien från sekulärt till islamistiskt, företrädesvis wahabistiskt efter Saudi-modellen. De vill förvandla Syrien från att vara ett självständigt land till att bli en knähund till USA och Israel.
Detta vet du mycket väl och det är därför du stödjer terroristerna. Först skall Assad bort, sedan terroristerna, har du skrivit. Terroristerna är bara ett verktyg för att upprätta en Israel/USA-vänlig regim, vilket säkert de flesta av dem inte känner till. De styrs av sin religion och hatet mot Väst och vet inte att de i själva verket tjänar Västs intressen.
Men det vill ju inte folket i Syrien, de stödjer sin president i kampen mot Väst och deras proxykrigare och det tycker jag är strålande. Jag hoppas verkligen att Syrien klarar övergreppet från Väst.