2016-05-11, 14:12
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Man är inte en terrorist om man väljer att bryta mot vapenvilan. Försök inte att ändra på definitionen av terrorism genom att förminska dess egentliga innebörd.
Båda grupperna samarbetar som sagt med Nusra, som är terrorstämplade. Jag tror det var president Bush som sa att den som samarbetar med terrorister, är själv terrorist. Och terrorlagstiftningen innehåller ju en sådan del, det är faktiskt förbjudet att samarbeta med terrorister.

Att Väst nu har ändrat sig och själva använder sig av terrorister för sina egna maktintressen är ju synnerligen anmärkningsvärt, det tycker nog de flesta människor som försöker vara rättskaffens och förnuftiga. Bush själv var ju den som startade kriget mot terrorismen. Massor av investeringar har gjorts för att säkra oss i Väst bättre, men samtidigt gynnar man terroristerna i vissa länder. Och i båda fallen är det våra skattepengar som används till detta sjuka dubbelspel.

Men det gläder mig i alla fall att det var bara 4 medlemmar av 15 i Säkerhetsrådet som fortfarande ser de båda grupperna som "moderat opposition", för det är väl det, det är frågan om.
Citera
2016-05-11, 14:18
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Han har svarat dig ett flertalet gånger, fråga Zuparn så kan han hjälpa dig.
Du som är en känd sionist/Israel sympatisör och även en Al Nusra kramare då du sen den dag du började skriva i dessa trådar ville att man skulle beväpna dessa terrorister . Du är en ond människa.
Jag stödjer inte al-Nusra, dock anser jag att de är ett redskap som bör utnyttjas i kampen mot Assadregimen och IS. Tror du illusionen att du är mindre ond för att du stödjer Assad och inte rebellerna?

Din vän (jag syftar inte på Zuparn) har inte svarat på någon fråga, varken om varför demokratiska assyrier/syrianer grips och fängslas utan rättegång trots att de inte gjorde annat än förespråkade demokrati och fredliga demonstrationer, eller hur han ställer sig till Amnesty Internationals rapporter om Assadregimens brott. Det är något du inte kommer att hitta i tråden för att de inte existerar. Han svarar inte på dem för att han vet att han inte kan göra det.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-05-11 kl. 15:06.
Citera
2016-05-11, 14:24
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Båda grupperna samarbetar som sagt med Nusra, som är terrorstämplade. Jag tror det var president Bush som sa att den som samarbetar med terrorister, är själv terrorist. Och terrorlagstiftningen innehåller ju en sådan del, det är faktiskt förbjudet att samarbeta med terrorister.
Jaså? När ska man då terrostämpla assadregmine för sitt samarbete med Hamas, Hizbollah och al-Qaida under Irakiska inbördeskriget under 2007, eller ska vi vara selektiva? Din pajas.

Jag rekommenderar dig att läsa dina egna inlägg. Detta är vad du har skrivit tidigare:

Frågan, varför du inte gör det längre när det handlar om Assad. Dubbelmoral på högnivå. Du har tappat all din trovärdighet.

Edit: vad var det jag sa om om att han skulle svara på mitt inlägg? Han är lika enkel att läsa som en barnbok.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-05-11 kl. 14:27.
Citera
2016-05-11, 14:36
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ryssland har begärt att Säkerhetsrådet skall terrorstämpla två grupper till för att de bryter mot vapenvilan och samarbetar med Nusra.Igår kom svaret från Säkerhetsrådet, UK, USA, Frankrike och Ukraina röstade emot. Det krävdes enighet av alla 15 länder för att förslaget skulle gå igenom.

Därmed visade Väst återigen att de stödjer terroristerna i Syrien.

http://en.alalam.ir/news/1817044#sthash.umj5czk9.dpuf

Vet du hur Turkiet röstade i den frågan?

Turkiet fortsätter attackera IS

https://twitter.com/TheArabSource/status/730254374019072000
Citera
2016-05-11, 14:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jaså? När ska man då terrostämpla assadregmine för sitt samarbete med Hamas, Hizbollah och al-Qaida under Irakiska inbördeskriget under 2007, eller ska vi vara selektiva? Din pajas.

Jag rekommenderar dig att läsa dina egna inlägg. Detta är vad du har skrivit tidigare:

Frågan, varför du inte gör det längre när det handlar om Assad. Dubbelmoral på högnivå. Du har tappat all din trovärdighet.

Edit: vad var det jag sa om om att han skulle svara på mitt inlägg? Han är lika enkel att läsa som en barnbok.
Nej, det är inte dubbelmoral. Det handlar, precis som för dig, vad dessa grupper står för och vad de vill.
Genomgående är de extrema islamister och de är oerhört våldsdyrkande. De vill förvandla Syrien från sekulärt till islamistiskt, företrädesvis wahabistiskt efter Saudi-modellen. De vill förvandla Syrien från att vara ett självständigt land till att bli en knähund till USA och Israel.

Detta vet du mycket väl och det är därför du stödjer terroristerna. Först skall Assad bort, sedan terroristerna, har du skrivit. Terroristerna är bara ett verktyg för att upprätta en Israel/USA-vänlig regim, vilket säkert de flesta av dem inte känner till. De styrs av sin religion och hatet mot Väst och vet inte att de i själva verket tjänar Västs intressen.

Men det vill ju inte folket i Syrien, de stödjer sin president i kampen mot Väst och deras proxykrigare och det tycker jag är strålande. Jag hoppas verkligen att Syrien klarar övergreppet från Väst.
Citera
2016-05-11, 14:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Nej, det är inte dubbelmoral. Det handlar, precis som för dig, vad dessa grupper står för och vad de vill.
Genomgående är de extrema islamister och de är oerhört våldsdyrkande. De vill förvandla Syrien från sekulärt till islamistiskt, företrädesvis wahabistiskt efter Saudi-modellen. De vill förvandla Syrien från att vara ett självständigt land till att bli en knähund till USA och Israel.

Detta vet du mycket väl och det är därför du stödjer terroristerna. Först skall Assad bort, sedan terroristerna, har du skrivit. Terroristerna är bara ett verktyg för att upprätta en Israel/USA-vänlig regim, vilket säkert de flesta av dem inte känner till. De styrs av sin religion och hatet mot Väst och vet inte att de i själva verket tjänar Västs intressen.

Men det vill ju inte folket i Syrien, de stödjer sin president i kampen mot Väst och deras proxykrigare och det tycker jag är strålande. Jag hoppas verkligen att Syrien klarar övergreppet från Väst.
Jah förstår dina farhågor, och de är rationella. Problemet är att du oärlig och inkonsekvent. Du väljer att demonisera oppostionen på grund av att de begår brott och dödar civila. Men du sätter Assadregimen i skuggan och väljer att inte prata om de grova brotten som de har begått. Varför? Sen när betydde det att krig mot terrorist innebär straffrihet? Varför valde du att kritisera Israels krigsförng mot Hezbollah på grunder av att det förorsakade mänskligt lidande. Titta här:
Du applicerar två olika standarder, alltså dubbelmoral. Å ena sidan kritiserar du ett sådant handlade, å andra sidan rättfärdigar det genom att peka på att man krigar mot terrorister. Du är inte ond, men du är skamlös för att medvetet försöka förvanska konflikten genom att anta olika moraliska ställningstagande beroende på konflikt, eller beroende på det som ligger i ditt egna intresse. Falskt, skamlöst och ohederligt.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-05-11 kl. 14:52.
Citera
2016-05-11, 15:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Vet du hur Turkiet röstade i den frågan?

Turkiet fortsätter attackera IS

https://twitter.com/TheArabSource/status/730254374019072000

Turkiet har ju haft mycket samarbete med IS, så vad är det som pågår nu? Har Turkiet verkligen svängt?

Turkiet sitter inte i Säkerhetsrådet, du kan se här vilka länder som är representerade där nu:
https://sv.wikipedia.org/wiki/FN:s_s%C3%A4kerhetsr%C3%A5d
Citera
2016-05-11, 15:18
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jah förstår dina farhågor, och de är rationella. Problemet är att du oärlig och inkonsekvent. Du väljer att demonisera oppostionen på grund av att de begår brott och dödar civila. Men du sätter Assadregimen i skuggan och väljer att inte prata om de grova brotten som de har begått. Varför? Sen när betydde det att krig mot terrorist innebär straffrihet? Varför valde du att kritisera Israels krigsförng mot Hezbollah på grunder av att det förorsakade mänskligt lidande. Titta här:
Du applicerar två olika standarder, alltså dubbelmoral. Å ena sidan kritiserar du ett sådant handlade, å andra sidan rättfärdigar det genom att peka på att man krigar mot terrorister. Du är inte ond, men du är skamlös för att medvetet försöka förvanska konflikten genom att anta olika moraliska ställningstagande beroende på konflikt, eller beroende på det som ligger i ditt egna intresse. Falskt, skamlöst och ohederligt.
Jag kan i så fall anklaga dig för samma inkonsekvens.
Det jag skrev ovan gick ut på att det inte handlar om det. Man måste se vad kriget i Syrien handlar om, vad vill de olika parterna, vad vill folket där. Det är det som måste avgöra ställningstagandet.
Du kan ju fortsätta låtsas som att det för din del handlar om något annat, men du är ju genomskådad som sionist och USA-kramare.
Citera
2016-05-11, 15:45
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Turkiet har ju haft mycket samarbete med IS, så vad är det som pågår nu? Har Turkiet verkligen svängt?

Turkiet sitter inte i Säkerhetsrådet, du kan se här vilka länder som är representerade där nu:
https://sv.wikipedia.org/wiki/FN:s_s%C3%A4kerhetsr%C3%A5d

Vet inte i vilken grad Erdogn haft kopplingar med IS men Erdogan har varit tydlig med att man är emot YPG, tycker du inte det?

Men det kanske inte var så dumt ändå av Erdogan?

http://aranews.net/2016/05/eight-iranian-forces-killed-60-wounded-kurdish-attack/

Jag tycker att, har man kurd i sin bakgård kommer det alltid vara osäkert.
Citera
2016-05-11, 15:48
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag kan i så fall anklaga dig för samma inkonsekvens.
Det jag skrev ovan gick ut på att det inte handlar om det. Man måste se vad kriget i Syrien handlar om, vad vill de olika parterna, vad vill folket där. Det är det som måste avgöra ställningstagandet.
Du kan ju fortsätta låtsas som att det för din del handlar om något annat, men du är ju genomskådad som sionist och USA-kramare.
På vilka grunder anklagar du mig för det? Jag har länge förespråkat att både Assadregimen och oppostionen bör åtalas för eventuella krigsbrott, men du har ignorerat det och själv inte valt att kommentera när jag ställer samma frågan om du tycker detsamma. Vad anser du om Amnesty Internationals rapporter om krigsbrotten som Assadregimen har begått? Det är sånt som du vägrar svara på. Du döljer din riktiga agenda.

Så du menar att folkrätten ändras beroende på vilken konflikt det handlar om? Vad är det om inte dubbelmoral? Det är ju definitionen av det.

Om jag hade varit anti-sionist hade det ändrat på vad Amnesty International, HRW eller FN skriver? Vad har min påstådda inställning att göra med fakta? Hade det gjort det jag skriver sanning? Du har ett underligt sätt att resonera på.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-05-11 kl. 15:53.
Citera
2016-05-11, 16:07
Medlem
Hizirs avatar
Kommer rapporter om att ISrael och Turkiet kan göra operation tillsammans i Syrien, vad innebär det för er? Vi har Ryssland som inte är bästis direkt med ISrael och Turkiet.

Tyska Milan som kommit i IS händer,

http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/Voices.php/2016/05/08/how-islamic-state-gets-german
Senast redigerad av Hizir 2016-05-11 kl. 16:17. Anledning: .
Citera
2016-05-11, 17:42
Medlem
Citat:

Syrien är ingen homogen stat om du skulle tro det. De anti-assad områdena där Assads regim idag saknar kontroll (förutom de kurdiska områdena) är de områdena där de syriska islamisterna bor och skördar sin frukt.

Givetvis med en turkisk granne där landet går mot det teokratiska hållet så gynnas dessa islamister ännu mera. Alla känner till Turkiets inblandning med andra sunni-stater som Saudi och Qatar. Allt handlar om det "rätta Islam" i MENA. Så har det alltid varit mer eller mindre sedan Islam tog över området. Övriga ska bort med våld eller med fascism.

USA och Israel är bara två av många brickor i detta.

Dar'a i södra Syrien, Raqqa, Homs, och Idlib plus de kurdiska delarna där är Anti-Assad motståndet som störst och värst. De riktiga galna islamisterna bodde där innan kriget började ens.

Sen finns de stackars kristna som ingen bryr sig om och är en minoritet i landet. Även det så kallade kristna USA struntar i dem.
Senast redigerad av Emperor1113 2016-05-11 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in