2016-08-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chambre
Rykten om att Soheil Al-Hassan och hans trupper har kommit. Om det stämmer så kommer vi få bilder på grillade terrorister snart.

Har vaxdockan dykt upp? Källa? De lämnar alltså mallah/handarat ?
Citera
2016-08-06, 19:07
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nu har det varit samma mönster under flera dagar. Rebellerna attackerar på morgonen, deklarerar sig som segrare vid lunch och retirerar innan mörkret faller. Samma sak idag igen.

Saknar de mörkerutrustning?

Lär väll finnas tillgång till en del mörkerutrustning men inte i större skala. SAA har ett övertag gällande nattstrid speciellt med tanke på att dom har hjälp från luften och ryssarna lär väll ha några drönare i landet för spaningssyfte.

Om nu så är fallet att dom dragit sig tillbaka, beroende på hur stora förluster det hela har kostat så lär man nu ha hunnit med att fylla på med en del ammunition och även fått med sig en del artilleripjäser så långsiktigt sätt så kan detta hjälpt rebeller en hel del då dom kan hålla ut bättre/längre. Men som sagt om det har kostat dom många liv och har många sårade så blir det svårt ändå eftersom dom inte längre har ett flöde av nytt manskap och att vara instänga och ha hundratals döda varje dag lär ju sänka moralen en hel del.
Senast redigerad av postkran 2016-08-06 kl. 19:34.
Citera
2016-08-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swimps
Vaxdockan?

Och ja, det ryktas att han dragit ner.
Citera
2016-08-06, 19:11
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Lär väll finnas tillgång till en del mörkerutrustning men inte i större skala. SAA har ett övertag gällande nattstrid speciellt med tanke på att dom har hjälp från luften och ryssarna lär väll ha några drönare i landet för spaningssyfte.

Om nu så är fallet att dom dragit sig tillbaka, beroende på hur stora förluster det hela har kostat så lär man nu ha hunnit med att fylla på med en del ammunition och även fått med sig en del artilleripjäser så långsiktigt sätt så kan detta hjälpt rebeller en hel del då dom kan hålla ut bättre/längre. Men som sagt har det kostat dom många liv och dom har många sårade så blir det svårt ändå eftersom dom inte längre har ett flöde av nytt manskap.

De idag på twitter uppvisade artilleripjäserna var franska från 38 senast använda 73.

Kommer strax med en länk.

Edit: https://twitter.com/NorthernStork/status/761839537693810688
Från en rebellanhängare. Läs kommentarerna. Det var inte denna länk jag menade, det fanns en med mer bilder och mer detalj info men den hittar jag inte så här i en hast i medieflödet
Senast redigerad av longbow4y 2016-08-06 kl. 19:25.
Citera
2016-08-06, 19:12
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swimps

Verkar så, finns bilder där han poserar med andra ur tigerforces.

Jag var tidigare helt övertygad om att han blivit en docka efter dött eller något liknande för att hålla moralen uppe, tills jag såg nya klipp med han i.
Han måste älska plastkirugi den där snubben asså
Senast redigerad av postkran 2016-08-06 kl. 19:19.
Citera
2016-08-06, 19:13
Medlem
Tillssons avatar
Jaja ryssarna är van vid att bemöta optimistiska invaderare ( Napoleon och Hitler) som tidigt utropar sig som segrare... Vi får väl se ...
Citera
2016-08-06, 19:14
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chambre
Vaxdockan?

Och ja, det ryktas att han dragit ner.

Han verkar gilla plastkirugi eller så har han börjat sminka sig. Det florerade länge rykten om att han skulle dött och att man ersatte han med en docka att posera framför kameran med för att hålla moralen uppe.

Dock kom det med tiden nya filmklipp som han var med i så han verkar vara riktig ändå såvidare inte Syrien har skapat en androidrobot eller hyrt in någon lokalskådis med mask.
Senast redigerad av postkran 2016-08-06 kl. 19:21.
Citera
2016-08-06, 19:15
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Väldigt spännande att följa den dagliga rapporteringen. Hoppas innerligt att jag slipper se något liknande utspela sig i Sverige.

Assads trupper är av väldigt varierande kvalité, för hans skull får vi hoppas att det var några sopor som höll den aktuella basen. Om det var män som slogs för sina familjers liv tror jag inte det skulle gått så snabbt, området ser väldigt imponerande ut från luften. Jag älskar att dom börjat filma allt med HD-drones.

Det ska bli intressant att se vad som kommer nu, om det aktuella området verkligen är fyllt med rebeller så vore det väl enkelt att skjuta sönder från luften. Det kanske blir en pyrrhus-seger för rebellsidan.

Men å andra sidan så tolkar jag det som att SAA inte är kapabla att få någon resolut seger, deras flygvapen förlorade 100 plan mot 0 Israeliska i invasionen av Israel.

Det känns som situationen är mogen för eskalation nu.
Citera
2016-08-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Väldigt spännande att följa den dagliga rapporteringen. Hoppas innerligt att jag slipper se något liknande utspela sig i Sverige.

Assads trupper är av väldigt varierande kvalité, för hans skull får vi hoppas att det var några sopor som höll den aktuella basen. Om det var män som slogs för sina familjers liv tror jag inte det skulle gått så snabbt, området ser väldigt imponerande ut från luften. Jag älskar att dom börjat filma allt med HD-drones.

Det ska bli intressant att se vad som kommer nu, om det aktuella området verkligen är fyllt med rebeller så vore det väl enkelt att skjuta sönder från luften. Det kanske blir en pyrrhus-seger för rebellsidan.

Men å andra sidan så tolkar jag det som att SAA inte är kapabla att få någon resolut seger, deras flygvapen förlorade 100 plan mot 0 Israeliska i invasionen av Israel.

Det känns som situationen är mogen för eskalation nu.
Det är Ryssland som bombar, inte SAA. Ryssland bombar när det passar de, inte när SAA behöver de.
Citera
2016-08-06, 19:24
Medlem
http://i.imgur.com/2EkF41v.jpg

Bästa kartan just nu. SAA har dock kontroll över hela artilleribasen medans deras kontroll över Område 1070 är överdriven.
Citera
2016-08-06, 19:31
Medlem
Tillssons avatar
Vaxdockan?

Är det denna person? Colonel Soheil Al-Hassan?

Kan ni inte prata så man förstår..

https://twitter.com/raed_saa/status/470258358621339648
Citera
2016-08-06, 19:35
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Vaxdockan?

Är det denna person? Colonel Soheil Al-Hassan?

Kan ni inte prata så man förstår..

https://twitter.com/raed_saa/status/470258358621339648

Ja det är han. Om du spanar in nyare bilder på han så kommer du förstå vad som menas med vaxdockan.

Edit;
https://m.reddit.com/r/syriancivilwar/comments/4cf46n/new_picture_of_colonel_suheil_alhassan_comparison/?utm_source=mweb_redirect&compact=true

http://totalwar-ar.wikia.com/wiki/Suheil_al-Hassan
Senast redigerad av postkran 2016-08-06 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in