Citat:
Ursprungligen postat av
Mysteriousstranger
Och kan inte du berätta vad som bringar något nytt med The Witch?
Hantverket. Filmskapandet ligger på en helt annan nivå än allt annat som har producerats inom skräckgenren på flera år. Mästerklass i regi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mysteriousstranger
Och vad är new till the table om du ska skriva på engelska. New to the table heter det. Typiskt folk som försöker spela coola bakom datorskärmen och bevisa sitt enorma kunnande. Och sen faller det pladask med det nya ordet new till the table.

Haha! Du.. skojar?
"Cool bakom datorskärmen" - mitt namn är Daniel Falk, och jag är en 24-årig Motalabo. Tror du, på allvar, att en Motalabo skulle försöka vara tuff..? Mycket mer patetiskt än så skulle det nog inte kunna bli!
Sen, angående "enorma kunnande" så har jag aldrig påstått att jag är en allvetare när det gäller film. Mina inlägg är mina tankar och åsikter - personligt och subjektivt. Jag vet att jag kan låta tjur-gnällig ibland (/ofta), och jag är enormt passionerad när det gäller just skräck, men om du skulle träffa mig på riktigt så tvivlar jag på att du skulle se mig som en skitnödig pretto-tönt.
Du gillar 10 Cloverfield Lane - grymt. Jag står fortfarande fast vid att det är en film som är gjord och anpassad för den stora massan som nöjer sig med att titta på rörliga bilder, men som inte behöver några bestående intryck efter filmen är slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
sim-man92
Håller Scream 4 på en överlägsen andra plats i serien, underhållande rakt igenom med ett underfundigt manus även om det känns lite gubbigt emellanåt. Men framförallt så har den definitivt den bästa skådespelarensemblen av uppföljarna. Jag menar Emma Roberts, Rory Culkin och Hayden Panettiere är perfekta. En värdig avslutning på Wes Cravens filmografi.
Första gången jag såg den så gillade jag den inte alls. Men efter en omtitt så insåg jag hur bra den faktiskt var. Underfundigt manus, som du skriver, och våldet är igen rått och brutalt (även fast kniv-i-skallen-scenen var ett stort misstep).
Jävligt bra regi av Craven, dessutom.