2016-05-11, 15:44
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Haha, det är lugnt!

Men ja... Är det något som jag är lite orolig över angående Green Room så är det skådespelarna. Låter väl ganska larvigt, men kan tycka att Anton Yelchin och Imogen Poots känns lite för "mainstream" för den här sortens film. Men det är ju såklart skitsamma om de är övertygande i rollerna!

Självklart är det så. Hoppas på bra skådespelarinsatser, och filmen överlag givetvis. Men tror och hoppas såklart att den är riktigt bra.
Citera
2016-05-11, 15:55
Medlem
f0elets avatar
Vad har vi på The Woods? Snubbarna bakom "You're next" som jag fann ganska underhållande.

http://www.imdb.com/title/tt4426214/?pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2494664102&pf_rd_r =1FBAPQ6P08QPF7ZCDECC&pf_rd_s=hero&pf_rd_t=15061&p f_rd_i=homepage&ref_=hm_hp_cap_pri_3
Citera
2016-05-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0elet
Vad har vi på The Woods?

http://www.imdb.com/title/tt4426214/?pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2494664102&pf_rd_r =1FBAPQ6P08QPF7ZCDECC&pf_rd_s=hero&pf_rd_t=15061&p f_rd_i=homepage&ref_=hm_hp_cap_pri_3

Adam Wingard är en väldigt kompetent regissör. Ser framemot den.
Citera
2016-05-11, 16:02
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
4-an började rätt så bra, tycker jag. Sedan gick det dock åt skogen. Jag saknar fientligheten mellan SIdney och Gale på fyran. Skådespelarinsatserna från den yngre generationen är inget vidare. Det är bara Emma Roberts prestation som är värt att nämna. Scenen då mördarna är ensamma i huset med Sidney är nog rätt så bra. Sjukhusscenen är däremot horribel. Utan den hade filmen varit mycket bättre, anser jag. Mördaren i 3-an har en ljudimitationsapparat som bidrar till att öka spänningen i filmen. Hur mördaren terroriserar Sidney med Sidneys döda mors röst är ganska obehaglig. Trots detta är filmen inte särskilt spännande. Alltför många ointressanta chasin scenes drar ner Scream 3. Det känns som att Scream 1 och två är bra och att Scream tre och fyra är som pest och kolera.

Det fanns vissa ljusglimtar i 4:an som jag gillade starkt, men i sin helhet är det den enda filmen i serien som jag helst inte ser om speciellt många gånger.
3:an (enligt mig) va ganska bra. Gillade den nya varianten av imitationsapparaten som du själv nämnde. Sen gillade jag att twisten där i slutet att Roman va Sidney´s halvbror, och att han lämnades av deras mamma medans hon slampade omkring med flera olika män i stället för att ta hand om honom. Tyckte det va ett passande slut på trilogin.
Men visst, den är inte lika bra som den första och andra filmen om man ser till helheten.

Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Håller Scream 4 på en överlägsen andra plats i serien, underhållande rakt igenom med ett underfundigt manus även om det känns lite gubbigt emellanåt. Men framförallt så har den definitivt den bästa skådespelarensemblen av uppföljarna. Jag menar Emma Roberts, Rory Culkin och Hayden Panettiere är perfekta. En värdig avslutning på Wes Cravens filmografi.

Nja, även om det finns ljusglimtar i 4:an så tycker jag att upplägget inte funkade alls.
Fanns inte mycket nytt att se den här gången i jämförelse med filmerna innan. Tyckte det va ganska dumt att Sidney´s kusin eller hur dom nu va släkt, va så avundsjuk att hon va tvungen att gå på en killing-spree med en socialt handikappad beta. Känns väldigt överdrivet att någon skulle börja mörda folk (inklusive nära familjemedlem) för lite uppmärksamhet.
Den 3:e filmen slutade så bra att det bara va dumt att göra en ny film. Majoriteten av tittarna anser att Scream 4 va den helt klart sämsta filmen i serien.

Men men, vi har ju alla vår smak.
Citera
2016-05-11, 16:28
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Haha ja självklart! Jag hade en riktigt lång slasher-period i min tidiga filmkarriär och håller undergenren fortfarande som varmast sett till bredd och utbud.

Paulies robot i Rocky möter Scanners:
https://www.youtube.com/watch?v=r-3qmAdYh_A

Har vi fler Nordstan-skräckisar?? Om vi bortser från parkeringshus-skräckisar... Den undergenren gillar vi inte .

Har ett litet tips. Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama som jag såg ganska nyligen, först lite göttig sån där s.k. sorority initiation med spanking och nakna brudar. Sen bär det av till bowlinghallen som ligger i ett köpcentrum, där blir de jagade av en demon runt omkring köpcentrat. Ganska fånig rulle såklart och inte lika fet som Chopping Mall, men hej vilken film är det egentligen?
Senast redigerad av ConjureMe 2016-05-11 kl. 16:31.
Citera
2016-05-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Har ett litet tips. Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama som jag såg ganska nyligen, först lite göttig sån där s.k. sorority initiation med spanking och nakna brudar. Sen bär det av till bowlinghallen som ligger i ett köpcentrum, där blir de jagade av en demon runt omkring köpcentrat. Ganska fånig rulle såklart och inte lika fet som Chopping Mall, men hej vilken film är det egentligen?

Blev såld när jag läste beskrivningen på IMDb!

Citat:
Sorority Babes worship an Imp that grants deadly wishes
Citera
2016-05-11, 17:08
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark

Den 3:e filmen slutade så bra att det bara va dumt att göra en ny film. Majoriteten av tittarna anser att Scream 4 va den helt klart sämsta filmen i serien.

Men men, vi har ju alla vår smak.
Nja trean är nog den mest hatade i serien (spela ingen roll egentligen). Urusel film skulle jag vilja säga, som inte har en aning om vad den vill säga.

Angående vem som är mördaren i Scream 4, är det ju en jävligt bra pik till dagens sociala medier. Som mycket annat i filmen.
Senast redigerad av sim-man92 2016-05-11 kl. 17:12.
Citera
2016-05-11, 18:04
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Blev såld när jag läste beskrivningen på IMDb!

Det är en ganska exakt beskrivning av handlingen. Plus då lite spanking.
Citera
2016-05-11, 18:45
Medlem
Citat:
Det är en ganska exakt beskrivning av handlingen. Plus då lite spanking.

Vilket förmodligen gör den bättre.
Citera
2016-05-11, 18:56
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Nja trean är nog den mest hatade i serien (spela ingen roll egentligen). Urusel film skulle jag vilja säga, som inte har en aning om vad den vill säga.

Angående vem som är mördaren i Scream 4, är det ju en jävligt bra pik till dagens sociala medier. Som mycket annat i filmen.

Anledningen till att filmens budskap är diffust jämfört med Scream 1, 2, och fyra och det generella bristen på spänning i Scream 3 jämfört med de andra Scream- filmerna kan kan förklaras med att filmens manus inte skrevs av Kevin Williamson. Det är han som skrev manuset till Scream ett, två och fyra. Det visar hur så pass stor roll han som manusförfattare spelar i Scream- filmerna.
Citera
2016-05-11, 19:48
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Majoriteten av tittarna anser att Scream 4 va den helt klart sämsta filmen i serien.

Jag tror nog att trean ses som den sämsta. Den är nästintill unwatchable, faktiskt. Så galet seg och tråkig, och skådespelarna verkar inte vara ett dugg engagerade. Den saknar även Kevin Williamsons träffsäkra manusförfattande, som AttCza skrev.

Men ja, fan, så trist att Wes Craven har gått bort. Grät ärligt talat när jag läste nyheterna - helt sjukt hur mycket han och hans filmer har påverkat en, ändå. The Last House on the Left och The Hills Have Eyes är nog filmerna som gjorde störst intryck på mig. Förstnämnda, eftersom den var så jävla "laglös" i sitt filmskapande; den kändes verkligen inte som en vanlig spelfilm, utan snarare något som en bunt äckel-psykopater hade knåpat ihop för att sedan kunna sitta och garva åt eländet. Och The Hills Have Eyes älskar jag för att den helt enkelt är så förbannat otäck, och för att den verkligen skrämde skiten ur mig. Den fångar panik- och utsatthetskänslan på ett perfekt sätt, och ökenmiljön är riktigt mardrömslik under nattscenerna. En enastående skräckfilm!
Senast redigerad av FugitiveDuck 2016-05-11 kl. 19:50.
Citera
2016-05-11, 20:24
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Vafan, gillar du inte P2?
Jag drog alla över en kam . Har faktiskt glömt av att se P2 fast att jag äger den i min fysiska (Zaxxiz... Zaxxiz??) samling. Tack för påminnelsen.
Men tänker främst hur sterilt och trist miljön faktiskt är i motsvarighet till ett köpcentrum, en matbutik eller bowlinghall där bara kreativiteten sätter stopp.
Citat:
Haha! Alltså... ConjureMe. Vissa användare kan verkligen droppa de mest obskyra titlarna som faktiskt gått en förbi. Titel + omslag got me good (som så många andra gånger ).

Men helt ärligt, vem kan inte uppskatta en film som heter Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama .

Antar att du sett den fristående (?) uppföljaren: Sorority Babes in the Dance-A-Thon of Death

"THE BIGGEST, BOOBIEST BIMBO-FEST OF THEM ALL!"

Jag tackar ödmjukast för tipset. Rullen är redan nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in