2021-09-23, 00:44
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har du sett hans split då? Gillade den riktigt mycket, kan också rekommenderas annars.

Ja gillade verkligen atmosfären i den ( även om den föll lite platt på slutet)

Haha sjuk upplevelse det där då.

Vad fan anklagar du mig att vara feg !? Faktiskt träffat BFC nu irl så inte är jag feg!

Haha tur det :P

Tycker ändå de senaste 10-15 åren har de kommit en del bra skräck. Både seriösa/blodiga/komiska/creepy

En del av dem jag nämnt nu är ju relativt nya.

Har Grave Encounters på min watchlist. Gillar ju sådana övergivna platser och den miljön. Ska nog fan ta och se den ensam i helgen :P

Annars hade jag också en period där jag såg riktigt b-skräckfilmer ( gjorde även en tråd om det). En sån dålig att den var underhållande var the sand tex haha
Den har jag såklart också sett och den gillade jag! Inte länge sen nog för att se den igen dock.

Haha. Ja, vad fan. Nog har man varit med om schizofrena typer som varit läskiga ibland, men det där måste fan ta priset!

Nej, vad fan! Jag citerade ju PerfectBed också! Sluta vara sån egocentrerad uppmärksamhetshora nu och kom in i leken igen! Haha. Nej, har du träffat BFC får du nästan räkna in dig i de stora grabbarnas klubb.

Ja, för 10-15 år sen kom det en del bra, men inte mycket efter det. 2010+ har ju varit ett riktigt dåligt filmdecennie och inte fan börjar det bättre under 2020 heller.
Citera
2021-09-23, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Jaha. Min referens är Hollow Man.

Denna scen slog mig.
https://youtu.be/YGHpgXgpSh4

Tittade aldrig klart men kanske, kanske ska göra det i helgen då.

Sett någon riktigt gammal skräck då? 30-40-50-60tal

Finns ju många guldkorn där ( visst är ju inte direkt jätte läskiga) men klart sevärda.

Det tycker jag
Citera
2021-09-23, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Den har jag såklart också sett och den gillade jag! Inte länge sen nog för att se den igen dock.

Haha. Ja, vad fan. Nog har man varit med om schizofrena typer som varit läskiga ibland, men det där måste fan ta priset!

Nej, vad fan! Jag citerade ju PerfectBed också! Sluta vara sån egocentrerad uppmärksamhetshora nu och kom in i leken igen! Haha. Nej, har du träffat BFC får du nästan räkna in dig i de stora grabbarnas klubb.

Ja, för 10-15 år sen kom det en del bra, men inte mycket efter det. 2010+ har ju varit ett riktigt dåligt filmdecennie och inte fan börjar det bättre under 2020 heller.

Se fixar hela film helgen till dig !

Ja har ju stött på en och annan schizofren i mitt jobb, spännande typer.

Jasså va fan trodde jag var center of your attention . Då vet man då :/ :P

Haha det var på tiden väntat länge på det ;P fan blivit 10 års jubileum nu också!

Hmm som sagt varit usel på att se film senaste åren. Så knappt sett några nya. Men får bli en djupdykning i film i helgen. Känns som jag behöver bara koppla bort allt och matas med filmer.

Ska du se nya candyman då? Är sugen på att se den. Sen är det någon annan maligant som verkar intressant. En annan ny ”skräck” som jag hört ska vara intressant är saint maud samt relic, possesor samt orphan( visst från 2009)

Verkar som jag har också min helg räddad;P

Citera
2021-09-23, 00:57
Medlem
Citat:
Sett någon riktigt gammal skräck då? 30-40-50-60tal

Finns ju många guldkorn där ( visst är ju inte direkt jätte läskiga) men klart sevärda.

Det tycker jag

Äh, det närmsta jag kan komma är Little Shop of Horrors med Jack Nicholson men det var ju komedi också.

Jaha, finns det nåt du kan rekommendera där? Född 90!

Citat:

Citat:
Son ska jag kolla upp, Men vad är du för mes som inte vågar se en film själv?

Tur att jag inte är ensam om att ogilla filmen skarpt, på Flashback. Lite mer kredibilitet till mitt inlägg.

Det har gjorts åt helvete för mycket rejält usel skräck de senaste åren och 20-21 måste varit de sämsta genom tiderna.

Så du är man nog att se Son ensam?
Jag vill gärna kunna sova på nätterna!

Det verkar vara mycket remakes 2010-2020.
Exempel Jurtjyrkogården, IT, Evil Dead…
Vad är det för mer skräp jag har sett på 20-talet: The Empty Man, den tog priset!
Citera
2021-09-23, 00:59
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ja den är ju mer av en mystisk skräck film helt klart. Men gillade ändå konceptet ! Bra skådisar också. Tycker jag du ska

The last house on the left är också grym. Gillar revansch skräckfilmer. Sett hush? Eller ready or not också helt ok.

Inte sett uppföljarna av i spit on your grave kanske ska ge dem en chans.

Älskar skräckkomedier ! Finns ju sjukt många bra ( samt vissa som sagt som är
Så dåliga att de är bra) sett black sheep?

Doghouse är riktigt nice sett den där andra han Danny är med i serverance ?

Hostel är nice även 2an är inte helt dum.

Det gör jag, om du ser uppföljarna!

Jaha då, har sett båda två, Hush mycket bättre än Ready Or Not, men båda två sevärda.

Det borde du faktiskt, de håller klassen rätt bra genom filmerna.

Haha. Ja, skräckkomedier är det bästa! Troma-filmerna är ju typexempel på skräckfilmer som är så urbota dåliga att de blir sjukt bra. Typ the Toxic Avenger, helt klockren! Black Sheep en annan sån film.

Har du sett Fido eller Teeth? (Se upp för Vagina Dentata!)

Absolut, jag såg den bara för Laura Harris skull. Så söt kvinna! Fick upp ögonen för henne i serien Dead Like Me, som du borde se om du inte sett den.
Och jag vill ha fler filmer som Doghouse och Severance, de är riktigt bra. Både i manus, skådisar och miljö.
Citera
2021-09-23, 01:02
Avslutad
Citat:
Äh, det närmsta jag kan komma är Little Shop of Horrors med Jack Nicholson men det var ju komedi också.

Vad är det för mer skräp jag har sett på 20-talet: The Empty Man, den tog priset!

Född sent 80 så ingen ursäkt!

Oj ja de gamla klassiska monster filmer såklart Dracula frankenstien wolfman the invicible man , cabinent of de caligari, dr jekyll and Mr Hyde , house of wax, ,the raven , body snatchers, the fly m.m
Citera
2021-09-23, 01:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Det tror jag garanterat. Filmer skrämmer mig inte vidare mycket, dessutom har jag grava sömnproblem ändå, så det kommer inte sabba sömnen.
Ska ge den ett försök

ja, vad fan. The Empty Man var bara skrattretande dålig! Regissörer och författare idag är verkligen precis så blåsta som man förväntar sig att 90-talister ska vara.
Senast redigerad av st0ckis 2021-09-23 kl. 01:06.
Citera
2021-09-23, 01:10
Avslutad
Citat:
Det gör jag, om du ser uppföljarna!

Jaha då, har sett båda två, Hush mycket bättre än Ready Or Not, men båda två sevärda.

Det borde du faktiskt, de håller klassen rätt bra genom filmerna.

Haha. Ja, skräckkomedier är det bästa! Troma-filmerna är ju typexempel på skräckfilmer som är så urbota dåliga att de blir sjukt bra. Typ the Toxic Avenger, helt klockren! Black Sheep en annan sån film.

Har du sett Fido eller Teeth? (Se upp för Vagina Dentata!)

Absolut, jag såg den bara för Laura Harris skull. Så söt kvinna! Fick upp ögonen för henne i serien Dead Like Me, som du borde se om du inte sett den.
Och jag vill ha fler filmer som Doghouse och Severance, de är riktigt bra. Både i manus, skådisar och miljö.

Its a deal!

Jo verkligen det tycker jag. Båda är underhållande på sina sätt.

Vilka är troma filmerna ? Älskar skräckkomedier som sagt så kom gärna med fler förslag!

Inte sett de du har nämnt så tack för tipsen. Ojoj blir inget annat än film hela helgen haha ;P

Jo såg första säsongen tycke den var bra då, men tyckte den tappade i andra. Men var ju över 10 år sen jag såg den. Har för mig att det kom en film också.

Hmm försöker tänka på fler exempel. En helt ok är ju a beginners guide to snuff och the belko experiment , bloodsucking bastards också.

Exam kan jag också tipsa om ( fast det är inte direkt en skräckkomedi)

Edit feast är ok möjligtvis lite överdriven
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-23 kl. 01:17.
Citera
2021-09-23, 01:11
Medlem
Citat:
Född sent 80 så ingen ursäkt!

Oj ja de gamla klassiska monster filmer såklart Dracula frankenstien wolfman the invicible man , cabinent of de caligari, dr jekyll and Mr Hyde , house of wax, ,the raven , body snatchers, the fly m.m

Psycho har jag sett.
Skådespelerskan berättade att hon blev förstörd av scenen.

https://youtu.be/0WtDmbr9xyY

Jag kommer inte se alla. Rekommendera en eller två.

Citat:
Det tror jag garanterat. Filmer skrämmer mig inte vidare mycket, dessutom har jag grava sömnproblem ändå, så det kommer inte sabba sömnen.
Ska ge den ett försök

ja, vad fan. The Empty Man var bara skrattretande dålig! Regissörer och författare idag är verkligen precis så blåsta som man förväntar sig att 90-talister ska vara.

Välkommen till klubben. Jag har redan sömnproblem och det kan bara bli värre!

Haha jag förstår inte vilka filmerna är för.

Son kommer jag inte se ensam.

Vad tycker vi om Stephen King-filmer?
Citera
2021-09-23, 01:14
Avslutad
Citat:
Psycho har jag sett.
Skådespelerskan berättade att hon blev förstörd av scenen.

https://youtu.be/0WtDmbr9xyY

Jag kommer inte se alla. Rekommendera en eller två.

Välkommen till klubben. Jag har redan sömnproblem och det kan bara bli värre!

Haha jag förstår inte vilka filmerna är för.

Son kommer jag inte se ensam.

Vad tycker vi om Stephen King-filmer?

Uhm house of wax Vincent price är ju legend och … the invasion of the body snatcher, en underskattad enligt mig är också the brain that wouldnt die
Citera
2021-09-23, 01:15
Avslutad
Påtal om sömnproblem , nu ska jag sova . Men tack för alla tips. Återkommer med betyg när jag betat av några i helgen
Citera
2021-09-23, 01:17
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Se fixar hela film helgen till dig !

Ja har ju stött på en och annan schizofren i mitt jobb, spännande typer.

Jasså va fan trodde jag var center of your attention . Då vet man då :/ :P

Haha det var på tiden väntat länge på det ;P fan blivit 10 års jubileum nu också!

Hmm som sagt varit usel på att se film senaste åren. Så knappt sett några nya. Men får bli en djupdykning i film i helgen. Känns som jag behöver bara koppla bort allt och matas med filmer.

Ska du se nya candyman då? Är sugen på att se den. Sen är det någon annan maligant som verkar intressant. En annan ny ”skräck” som jag hört ska vara intressant är saint maud samt relic, possesor samt orphan( visst från 2009)

Verkar som jag har också min helg räddad;P

Pft! Det här räddar bara nån natt eller två, jag sover alldeles för lite.

Verkligen spännande! Kan gå hur som helst med en sån människa.

Hmpf. Bara när du är naken, det borde du veta vid det här laget. Jävlar i mig! Grattis, din lilla nykomling! Hoppas det blir minst tio år till!

Det har verkligen det, folk vet fan inte vad de håller på med idag. Inte jag heller faktiskt, håller mig till de gamla, beprövade klassikerna. Låter som du har en plan där. Netflix och chill med Lena Handén

Har sett lite av den och den var inte sådär jättebra, inte alls som de gamla klassikerna. Ska ge den ett försök igen nån dag men när jag har tid över. Saint Maud känns som det vore lite för mycket drama över den, men Relic verkar lite lovande däremot. Håller själv på att bli dement och vet vad som väntar mig inom 10-15 år, så kan väl lätt relatera. Den ska bli intressant.
Possessor har jag kikat lite efter men inte verkat så bra så har inte tittat på den, men ska ge den ett försök.
ar du inte set Orphan än? Det måste du nästan omedelbart göra. Den var riktigt bra!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in