2016-05-11, 01:52
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chondropython
Tack, det var den ja letade efter. Vad tycker ni övriga om filmen ?
Facking AAAUSOM. Tror jag köpte den på BD när den släpptes men har inte sett den sedan jag tankade den på VHS kopia 2007. Mer charm.

En slasher i matbutik är fan lika genialiskt som zombiefilm i galleria.
Citera
2016-05-11, 02:02
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Facking AAAUSOM. Tror jag köpte den på BD när den släpptes men har inte sett den sedan jag tankade den på VHS kopia 2007. Mer charm.

En slasher i matbutik är fan lika genialiskt som zombiefilm i galleria.
Sett Chopping Mall (1986)? http://www.imdb.com/title/tt0090837/reference

Du behöver bara köpa vin, filmen levererar osten.
Citera
2016-05-11, 02:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon

Riktigt bra titel hursomhelst.
Citera
2016-05-11, 02:08
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Riktigt bra titel hursomhelst.
En film som man inte törs rekommendera utan att slänga in lite (en stor skopa) ironi.
Citera
2016-05-11, 02:17
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:

Haha ja självklart! Jag hade en riktigt lång slasher-period i min tidiga filmkarriär och håller undergenren fortfarande som varmast sett till bredd och utbud.

Paulies robot i Rocky möter Scanners:
https://www.youtube.com/watch?v=r-3qmAdYh_A

Har vi fler Nordstan-skräckisar?? Om vi bortser från parkeringshus-skräckisar... Den undergenren gillar vi inte .
Citera
2016-05-11, 02:44
Medlem
FugitiveDucks avatar
10 Cloverfield Lane. Ja. Helvete. I ett vettigt universum så skulle det här vara en tv-film, eller något som släpptes direkt på Netflix. Fy fan, alltså, sicken urmedioker dynga. Sån spektakulär brist på originalitet, personlighet och balls. Skulle inte bli ett dugg förvånad om filmen var "regisserad" av en android. Omänsklig mediokritet.
Citera
2016-05-11, 04:51
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
10 Cloverfield Lane. Ja. Helvete. I ett vettigt universum så skulle det här vara en tv-film, eller något som släpptes direkt på Netflix. Fy fan, alltså, sicken urmedioker dynga. Sån spektakulär brist på originalitet, personlighet och balls. Skulle inte bli ett dugg förvånad om filmen var "regisserad" av en android. Omänsklig mediokritet.

Och vad är det som är så omänskligt mediokert med den filmen? En av årets bästa filmer enligt mig. Spännande, grymt skådespel av John Goodman, och även tjejen i huvudrollen. Och hela filmen är ju ett stort mysterium. Vet inte vad du har för filmsmak annars, men är ganska övertygad om att även i "ett vettigt undersvium" skulle den här filmen gå på bio och inte vara en tv-film.
Citera
2016-05-11, 08:10
Medlem
Citat:

Tyckte den var underhållande som fan!
Citera
2016-05-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Om vi bortser från parkeringshus-skräckisar... Den undergenren gillar vi inte .

Vafan, gillar du inte P2?
Senast redigerad av GreenMath 2016-05-11 kl. 08:23.
Citera
2016-05-11, 09:49
Medlem
zxczxczxczxcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Och vad är det som är så omänskligt mediokert med den filmen? En av årets bästa filmer enligt mig. Spännande, grymt skådespel av John Goodman, och även tjejen i huvudrollen. Och hela filmen är ju ett stort mysterium. Vet inte vad du har för filmsmak annars, men är ganska övertygad om att även i "ett vettigt undersvium" skulle den här filmen gå på bio och inte vara en tv-film.

IMO. John Goodman är typ det enda i filmen som gör den värd att se. Han är briljant i rollen. Vidare är meningen med slutet att det ska vara sådär cpmystiskt-mindblowande och den grejen kan jag förstå. Men jag får bara shitsoup-känsla när man inte kan koncentrera en story och bygga den bra. Twistarna är för avvikande. Det ena tar ut det andra på något sätt. Tappar effekt.

Citera
2016-05-11, 12:14
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger

Regi, manus - allmänt filmskapande. Generisk och helmedioker sörja som inte bringar något new till the table, överhuvudtaget. John Goodman är urlarvig och Mary Elizabeth Winstead fortsätter att vara en av filmhistoriens absolut tråkigaste skådespelare.

En typisk thriller som är gjord för folk som inte tittar på speciellt mycket film. Att vi - i Sverige - får den här dyngan på bio istället för filmer som The Witch och Green Room är inget annat än tragiskt - och smått skrattretande.
Citera
2016-05-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
En typisk thriller som är gjord för folk som inte tittar på speciellt mycket film.

Jag blir lite nyfiken på hur mycket film man måste se för att kunna bedöma filmen på ett korrekt sätt om jag och alla andra forumiter som gav den bra eller högt betyg inte kvalificerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in