Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Nog för att Hamren är otroligt flummig och egentligen bara vill synas men INGET lag når framgång utan en bra tränare. Tycker faktiskt Hamren har del i kakan att vi faktiskt är i EM. Men visst jag ska erkänna att jag hade väntat mig mer av honom.
Fast var det här kvalet en framgång, eller var det bara så att vi tog oss vidare på att det finns historiskt många platser? Det enda vi gjorde bra i kvalet var matcherna mot Danmark, och där klappade vi ihop på slutet egentligen, men det bar. Nej, Hamrén går till historien som en av våra sämre förbundskaptener.
Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Mikael Antonsson "missar" EM pga bruten käke och kommer alltså inte att kunna bli uttagen. Nu ska man inte vara glad över att någon skadat sig, men Antonsson är absolut ingen jag kommer sakna i truppen, bättre hans plats (om han nu hade blivit uttagen) går till en bättre/mer intressant spelare.
Trist på käken, men sköt att han inte tar en plats i truppen för någon som är bättre, och än mer skönt att han inte är på planen. Minns när han ställde Ronaldo onside i VM-kvalet. Och mycket annat. Killen kan inte hjälpa att han blir uttagen, men det här är en av Hamréns stora fadäser. Antonsson har kostat oss mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Aldrig kul som du säger när någon skadar sig men Antonsson är ju en stor säkerhetsrisk i defensiven så för lagets skull ingen större förlust. Då är Ekdals frånvaro desto mer oroande.
Ekdal ska vara OK.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Zlatan var väl inte den målskytten han är i dag tidigare i sin karriär? Det var i Milan och nu psg han blivit en stor målskytt.
Jag är för ung/för ointresserad vid den tidpunkten för att minnas hur vi spelade under lagerbäck men Zlatan används väl inte på samma sätt nu som under Lagerbäck? Så nu spelar vi mer runt Z samtidigt som han blivit mer av en målskytt även i sina klubblag.
Redan i Inter gjorde han många mål, men visst har han åldrats som ett fint vin. Sen ja, vi bygger mer på Zlatan nu, och det är klart att han har gynnats av det.