2016-05-10, 19:22
Medlem
junazs avatar
Mikael Antonsson "missar" EM pga bruten käke och kommer alltså inte att kunna bli uttagen. Nu ska man inte vara glad över att någon skadat sig, men Antonsson är absolut ingen jag kommer sakna i truppen, bättre hans plats (om han nu hade blivit uttagen) går till en bättre/mer intressant spelare.
Citera
2016-05-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Mikael Antonsson "missar" EM pga bruten käke och kommer alltså inte att kunna bli uttagen. Nu ska man inte vara glad över att någon skadat sig, men Antonsson är absolut ingen jag kommer sakna i truppen, bättre hans plats (om han nu hade blivit uttagen) går till en bättre/mer intressant spelare.
Aldrig kul som du säger när någon skadar sig men Antonsson är ju en stor säkerhetsrisk i defensiven så för lagets skull ingen större förlust. Då är Ekdals frånvaro desto mer oroande.
Citera
2016-05-10, 19:27
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vi tog oss till EM trots Hamrén, men mycket tur och väldigt lite taktik. Det enda man kan ge honom är att han har fått Zlatan att blomstra, men även där är jag tveksam, är det inte bara Zlatan som har mognat?

Det hade han inte, uppenbarligen. Rinnes insats mot Hammarby var verkligen inte någon engångsföreteelsen.
Zlatan var väl inte den målskytten han är i dag tidigare i sin karriär? Det var i Milan och nu psg han blivit en stor målskytt.
Jag är för ung/för ointresserad vid den tidpunkten för att minnas hur vi spelade under lagerbäck men Zlatan används väl inte på samma sätt nu som under Lagerbäck? Så nu spelar vi mer runt Z samtidigt som han blivit mer av en målskytt även i sina klubblag.
Citera
2016-05-10, 19:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Jonas Olsson borde få en plats i truppen. Han är en ganska stabil men föga spektakulär mittback som gjort ett flertal fina insatser i England den här säsongen. Det blir nog inte han dock, scarfmannen verkar ju inte gilla honom överhuvudtaget.
Citera
2016-05-10, 19:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att Hamren är otroligt flummig och egentligen bara vill synas men INGET lag når framgång utan en bra tränare. Tycker faktiskt Hamren har del i kakan att vi faktiskt är i EM. Men visst jag ska erkänna att jag hade väntat mig mer av honom.

Fast var det här kvalet en framgång, eller var det bara så att vi tog oss vidare på att det finns historiskt många platser? Det enda vi gjorde bra i kvalet var matcherna mot Danmark, och där klappade vi ihop på slutet egentligen, men det bar. Nej, Hamrén går till historien som en av våra sämre förbundskaptener.

Citat:

Trist på käken, men sköt att han inte tar en plats i truppen för någon som är bättre, och än mer skönt att han inte är på planen. Minns när han ställde Ronaldo onside i VM-kvalet. Och mycket annat. Killen kan inte hjälpa att han blir uttagen, men det här är en av Hamréns stora fadäser. Antonsson har kostat oss mycket.

Citat:
Aldrig kul som du säger när någon skadar sig men Antonsson är ju en stor säkerhetsrisk i defensiven så för lagets skull ingen större förlust. Då är Ekdals frånvaro desto mer oroande.

Ekdal ska vara OK.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Zlatan var väl inte den målskytten han är i dag tidigare i sin karriär? Det var i Milan och nu psg han blivit en stor målskytt.
Jag är för ung/för ointresserad vid den tidpunkten för att minnas hur vi spelade under lagerbäck men Zlatan används väl inte på samma sätt nu som under Lagerbäck? Så nu spelar vi mer runt Z samtidigt som han blivit mer av en målskytt även i sina klubblag.

Redan i Inter gjorde han många mål, men visst har han åldrats som ett fint vin. Sen ja, vi bygger mer på Zlatan nu, och det är klart att han har gynnats av det.
Citera
2016-05-10, 19:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jonas Olsson borde få en plats i truppen. Han är en ganska stabil men föga spektakulär mittback som gjort ett flertal fina insatser i England den här säsongen. Det blir nog inte han dock, scarfmannen verkar ju inte gilla honom överhuvudtaget.

Jonas Olsson har väl visat att han inte funkar med Granen, som är vårt förstaval? Så varför ta ut honom?
Citera
2016-05-10, 19:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jonas Olsson har väl visat att han inte funkar med Granen, som är vårt förstaval? Så varför ta ut honom?

För att han är en av Sveriges bästa mittbackar.
Citera
2016-05-10, 19:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Oj, jag glömde nog att fotboll är en individuell idrott som inte har något att göra med att bygga ett lag.

Det spelar väl ingen roll att Olsson är duktig om han inte funkar med Granen som är Sveriges bästa mittback?
Citera
2016-05-10, 19:45
Medlem
Citat:
Blandar du inte ihop Svenska landslaget med Premier League nu? När fan gjorde JO en bra match i landslaget senast?
Citera
2016-05-10, 19:48
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Oj, jag glömde nog att fotboll är en individuell idrott som inte har något att göra med att bygga ett lag.

Det spelar väl ingen roll att Olsson är duktig om han inte funkar med Granen som är Sveriges bästa mittback?
Jo, om granen är borta.
Citera
2016-05-10, 19:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jo, om granen är borta.

Så har vi andra mittbackar. Om VNL skadar sig och en mittback blir avstängd? Då blir vi tvungna att spela Olsson med Granen.

Dessutom har inte Olsson övertygat i blågult utan Granen heller. Nä, jag vill inte ha med honom.
Citera
2016-05-10, 19:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Nu har jag inte skrivit att Olssons ska starta men en plats i truppen borde han få.

Citat:
Blandar du inte ihop Svenska landslaget med Premier League nu? När fan gjorde JO en bra match i landslaget senast?

Jag skrev att han är en av Sveriges bästa mittbackar, inte att han är en av det svenska landslagets bästa mittbackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in