2016-05-10, 13:31
Medlem
Ankersen jobbar rätt hårt, men det händer för lite framåt(inget alls igår, typ), han har dock bra arbetsmoral och gör skitjobbet på ett bra sätt. Paka borde få gott med speltid dock, det enda problemet är väl hans fysik, han är supertiny.
Citera
2016-05-10, 13:47
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Man vet aldrig, och en sådan här match måste vi vinna om vi skall ha en suck att ta hem det i år. Det var lite utav en måste match(vilket alla hemmamatcher är, i princip).

På vilket sätt var domaren partisk? Tyckte överlag att han blåste för mycket frisparkar, för båda lagen, en del tacklingar var schysta, men tuffa. Sedan var det en solklar straff, då Sam Johnson gjorde en Maradona.
Glöm heller inte Ranegies (?) armbåge mot Rogne som helt klart hade kunnat rendera i ett rött kort.
Citera
2016-05-10, 13:51
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Glöm heller inte Ranegies (?) armbåge mot Rogne som helt klart hade kunnat rendera i ett rött kort.
https://www.instagram.com/p/BFOPqBHlAg3/
Citera
2016-05-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro

Eller tobbes curlskott i första som tar på handen på försvararen, som också skulle kunna varit straff. Tobbe skriker dock efter hörna
Citera
2016-05-10, 14:20
Medlem
Äntligen lyckades vi slå ett bottenlag på hemmaplan och det visar att vi har potential att överraska i år, även om det vore lite för bra för att vara sant om vi skulle hänga kvar i toppen säsongen ut. Men som vi spelar just nu bör dom andra lagen se upp för oss. Topp 10 känns absolut rimligt Topp 6 är en ren bonus. Men vad hände egentligen i slutet av matchen? Hur är det möjligt att huvuddomaren lyckas blåsa av matchen när det återstår max 6 minuter av matchen? Nu tror jag knappast Falkenberg hade lyckats kvittera ändå men det som hände igår ska ju inte kunna hända. Nu blåstes visserligen matchen igång igen men hade jag hejat på Falkenberg hade man ju varit skapligt förbannad. Tur att dom tog det såpass bra ändå.

btw, matchen på söndag blir desto tuffare men kunde vi ta poäng mot Gnaget och lyckades slå Malmö borta så borde vi ju baske mig kunna lura Peking också Go Giffarna!
Citera
2016-05-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi är dessutom bara fyra pinnar bakom Norrköping och även om de givetvis gjort det bra som leder serien är det inte många tuffa matcher som de tagit. Skall man finna den tuffaste segern för deras del är det ju deras senaste mot J.Södra. De har gjort det bra hemma med mycket mål men det är matcher man normalt bör vinna och borta har man i övrigt bara slagit ett uselt och sanslöst skadeskjutet Häcken...Så Peking har inte imponerat lika mycket som målen och tabellpositionen indikerar.

Känns inte som att du har sett Peking. Man har totalt spelat ut AIK, Helsingborg och Kalmar och stundtals till och med sett bättre ut än förgående säsong. Visst har man inte mött något hårt motstånd än förutom Malmö men nog talar tabellpositionen för att man har gjort det riktigt bra hittills.

Jag tror inte att vi vinner guld i år igen då Janne och ett par nyckelspelare försvinner men top 5 ska vi klara enligt mig.
Citera
2016-05-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Äntligen lyckades vi slå ett bottenlag på hemmaplan och det visar att vi har potential att överraska i år, även om det vore lite för bra för att vara sant om vi skulle hänga kvar i toppen säsongen ut. Men som vi spelar just nu bör dom andra lagen se upp för oss. Topp 10 känns absolut rimligt Topp 6 är en ren bonus. Men vad hände egentligen i slutet av matchen? Hur är det möjligt att huvuddomaren lyckas blåsa av matchen när det återstår max 6 minuter av matchen? Nu tror jag knappast Falkenberg hade lyckats kvittera ändå men det som hände igår ska ju inte kunna hända. Nu blåstes visserligen matchen igång igen men hade jag hejat på Falkenberg hade man ju varit skapligt förbannad. Tur att dom tog det såpass bra ändå.

btw, matchen på söndag blir desto tuffare men kunde vi ta poäng mot Gnaget och lyckades slå Malmö borta så borde vi ju baske mig kunna lura Peking också Go Giffarna!

GIffarna har överraskat på mig. Hur spelar ni? Har inte sett en enda match med er i år men ska se ert lag gästa Norrköping på söndag.
Citera
2016-05-10, 14:38
Medlem
Vem tror ni tar över Peking? Sägs att manager ska avslöjas ikväll.

Hoppas på någon som står nära Janne i fotbollsfilosofi.
Citera
2016-05-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
GIffarna har överraskat på mig. Hur spelar ni? Har inte sett en enda match med er i år men ska se ert lag gästa Norrköping på söndag.
Vi har en spelide som går ut på att vi ska föra spelet, skapa mycket målchanser och spela med hög press över hela banan. Måste säga att vi hittils lyckats väldigt bra med den tanken. Men risken är väl att vi blir sönderlästa om några omgångar. Viktigt dock med en så bra start. Vi kanske är Allsvenskans Leicester
Citera
2016-05-10, 14:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vem tror ni tar över Peking? Sägs att manager ska avslöjas ikväll.

Hoppas på någon som står nära Janne i fotbollsfilosofi.

Lasse Lagerbäck kanske? Hans filosofi skiljer sig visserligen en del från Anderssons men man vet aldrig.
Citera
2016-05-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Lasse Lagerbäck kanske? Hans filosofi skiljer sig visserligen en del från Anderssons men man vet aldrig.
Vore rätt häftigt men läste i en kortare intervju idag att han vill ägna mer tid åt sociala livet när han avgår som Islands förbundskapten. Han är ju ändå 67 år och pensionerad på pappret.
Citera
2016-05-10, 15:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Lasse sa att om det inte kommer upp nåt extra intressant erbjudande är hans tränarkarriär över efter EM. Så vad är det som är extra intressant med Norrköping? Att bygga vidare på Jannes arbete, stundande CL-kval och toppstrid i allsvenskan, är det tillräckligt intressant för Lasse måntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in