2016-05-10, 10:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nästa match hoppas jag man ser Haris på kanten, då blir vi iallafall ett halvt lag igen!
Tror inte du kan ha såna förväntningar på Haris, i alla fall inte till en början då det är svårt å tro att han ska komma in och göra skillnad i sin första a-lagsmatch på 9-10 månader.
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Fast som det är nu påverkar det ju också en hel tabell, det kommer man nog aldrig komma ifrån tyvärr. Vad är mest rättvist, att Malmö får tre (två bonus) poäng från en match man var påväg att kryssa och +3 mål. Eller att Göteborg vars supportrar orsakat att matchen bröts för en eller ett par poängs avdrag? Som jag ser det nu påverkar ju första alternativet fler lag än det senare.

Sen är kanske inte poängavdrag optimalt, men är väl ingen som tycker att det var optimalt med den utgången som var nu.
Som jag skrev tidigare finns det grader i himlen och helvetet, att redan inspelade poäng ska kunna gås om miste är fullkomligt bisarrt medan det är snäppet mer logiskt att ge icke "felande" lag segern när någon begått ett grovt övertramp. Säger inte att det är rätt sätt men det är minst sämst av dessa två alternativ.
Citera
2016-05-10, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Antar att många gjorde som jag: Såg IFK-DIF på Cmore/live sedan Sverige-Tjeckien efteråt.

Härlig seger igår även om vi borde avgjort långt tidigare, blev onödigt spännande sista 5min.
Någon som vet bollinnehavet? Såg aldrig siffrorna men känns som 65-70 mot 30-35 för IFK.

Nä, var på Gamla Ullevi istället.

Här kan du se bollinnehav och annan statistik:
http://svenskfotboll.se/allsvenskan/match/?scr=result&fmid=3211694
Citera
2016-05-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kul att de tre mest välspelande lagen i Allsvenskan är i topp också. Peking, Örebro och Göteborg. Kom på mig att det är så mycket roligare att kolla på Göteborg nu när man spelar som man ska och ingen brottningsfotboll ala Stoke. Hysén årets succévärvning? Trodde inte att han fortfarande var så bra.

Hýsen levererar väl som man förväntade sig ungefär. Håller med angående spelet, har blivit en enorm positiv förändring sedan Jörgen tog över och tror inte någon kan kalla det för brottarfotboll längre.

Frågan är när Paka får starta? Han förtjänar en startplats i ett allsvensk lag kan jag tycka med tanke på den potential han besitter.
Senast redigerad av smk11 2016-05-10 kl. 10:33.
Citera
2016-05-10, 10:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Hýsen levererar väl som man förväntade sig ungefär. Håller med angående spelet, har blivit en enorm positiv förändring sedan Jörgen tog över och tror inte någon kan kalla det för brottarfotboll längre.

Frågan är när Paka får starta? Han förtjänar en startplats i ett allsvensk lag kan jag tycka med tanke på den potential han besitter.

Han är nog rätt nöjd med att vara en av fyra yttrar samt att ha fått göra inhopp 3/4 senaste matcherna.

Skönt att se att JL för en gångs skull vågar ge en junior chansen tidigare än i 93:e minuten, och att han dessutom gjorde 2 byten tidigt, ett redan i halvtid och Paka in i 58:e.

Annars brukar det vara 3 meningslösa byten i 78:e, 83:e och 87:e typ. Som påverkar matchen absolut noll.
Citera
2016-05-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

GIF förtjänar att nämnas i sammanhanget.

Har inte sett GIF i år men poängen talar ju för att man spelar riktigt bra.
Citera
2016-05-10, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smk11

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han är nog rätt nöjd med att vara en av fyra yttrar samt att ha fått göra inhopp 3/4 senaste matcherna.

Skönt att se att JL för en gångs skull vågar ge en junior chansen tidigare än i 93:e minuten, och att han dessutom gjorde 2 byten tidigt, ett redan i halvtid och Paka in i 58:e.

Annars brukar det vara 3 meningslösa byten i 78:e, 83:e och 87:e typ. Som påverkar matchen absolut noll.

Känns det inte som att Paka till och med är bättre än Ankersen? Nu gjorde ju Ankersen hattrick i någon match inte för länge sen men om man kollar rent spelmässigt så tycker jag inte han har imponerat direkt. (även om det är olika spelartyper).
Citera
2016-05-10, 10:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi verkar sakna Mads idag på mitten. Tufft. Albornoz in där mest troligt.
Var ju en himla tur vi lånade in honom...
Ett alternativ annars hade varit msd centralt och paka från start men det kanske vore väl vågat...

Och så spelade vi när vändningen inleddes!
Jäkligt gött att se Pakas orädda spel och det bådar dessutom gott att Tom är tillbaka som ännu ett bänkalternativ. Dessutom visade ju Rogne att han inte tappat under skadefrånvaron!
Efter EM är ju alla tillbaka från skador med. Det vore sannerligen trevligt om vi kunde få loss/förlänga lånen med Hjörtur och Albornoz med, det behövs när spelschemat blir tajt under juli/augusti och ev längre.

Vi ligger alltså nu två poäng före mot motsvarande matcher ifjol och iom poängrekordet för oss då ser det fint ut.
Vi är dessutom bara fyra pinnar bakom Norrköping och även om de givetvis gjort det bra som leder serien är det inte många tuffa matcher som de tagit. Skall man finna den tuffaste segern för deras del är det ju deras senaste mot J.Södra. De har gjort det bra hemma med mycket mål men det är matcher man normalt bör vinna och borta har man i övrigt bara slagit ett uselt och sanslöst skadeskjutet Häcken...Så Peking har inte imponerat lika mycket som målen och tabellpositionen indikerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Rätt kasst att kvällens matcher kolliderar med Sveriges match i Hockey-Vm. Ingen annan som reagerar på det?

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Antar att många gjorde som jag: Såg IFK-DIF på Cmore/live sedan Sverige-Tjeckien efteråt.

Nä, folk går på matchen på Gamla istället och skiter totalt i en meningslös turnering som hockey-vm där packade planstormare gör upp...
Citera
2016-05-10, 11:04
Medlem
Citat:
Känns det inte som att Paka till och med är bättre än Ankersen? Nu gjorde ju Ankersen hattrick i någon match inte för länge sen men om man kollar rent spelmässigt så tycker jag inte han har imponerat direkt. (även om det är olika spelartyper).

Jo jag ser nog hellre Paka istället för Ankersen i en startelva, dock har Ankersen gjort det bra det senaste och tycker han har lyft sig en nivå jämför med förra säsongen. Men ser man till framtiden så borde Paka spela från start varje match kan jag tycka, nästan större talang än Sam när kom upp.
Citera
2016-05-10, 11:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Utifrån vårt utsatta läge rent ekonomiskt är det snart omöjligt att inte skeppa iväg typ Ankersen eller Rieks och jobba med Paka, MSD, Rieks/Ankersen + Kasim samt Salo, Hysén och Engvall som kan vikariera där i nödfall.

Paka är dessutom såpass bra av det vi sett han borde aspirera om en startplats i ett rotationssystem iallafall.
Citera
2016-05-10, 12:28
Medlem
trattfans avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/hammarby/article22782785.ab

Antar att det är enda bucklan dom får iår!
Citera
2016-05-10, 13:12
Bannlyst
IFK Göteborg imponerar inte i min mening. Skulle vara en smärre chock om dom skulle ta guld i år. Näe, det blir tredje placering som bäst. Om man har lite flyt med sig.
Citera
2016-05-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Må så vara, bottenlagen har dock svårare att utnyttja sitt spelövertag och behöver generellt fler chanser för att göra mål. Örebro blir nog bra i år, dock måste man väl som du säger stabilisera upp försvarspelet. Blir jobbigt i längden om man måste göra 3-4 mål i varje match, det känns inte speciellt hållbart. Men eran offensiv är det inte många lag i allsvenskan som slår.

Man vet aldrig, och en sådan här match måste vi vinna om vi skall ha en suck att ta hem det i år. Det var lite utav en måste match(vilket alla hemmamatcher är, i princip).

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag skrev det i matchtråden igår. Grattis Göteborg, ni var numret större än oss och vann rättvist. Synd att Johannesson var så hemmablind att han helst av allt hade gett er en skrivbordsseger innan matchen. Var så uppenbart att han ville skänka er segern. Att vi spelar defensivt på bortaplan mot ett rätt duktigt Göteborg ser jag som ganska sunt, hur mycket jag än hatar det.
Den där Engvall var en frisk fläkt för er när han kom in. Lite friskare än Jawo...

Nästa match hoppas jag man ser Haris på kanten, då blir vi iallafall ett halvt lag igen!

På vilket sätt var domaren partisk? Tyckte överlag att han blåste för mycket frisparkar, för båda lagen, en del tacklingar var schysta, men tuffa. Sedan var det en solklar straff, då Sam Johnson gjorde en Maradona.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-05-10 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in