Citat:
Ursprungligen postat av
Jagvioss
Först vill jag säga att jag uppskattar allt du tillfört i denna tråd!
Vad gäller "inte säkert att det finns mer i denna historia mer än att spöket "lindat Mona kring sitt lillfinger"" så beror det på vad man menar med "denna historien".
Vi har en person från en Pinochet-kopplad Chilensk släkt, tar studenten i Danderyd när han inte är i Sverige, som köper en bil för 100 000 kr som 19-åring, som han aldrig ställer på, varefter han troligtvis lever ett liv i fortsatt andra, fram till att fixa en vip-parkering som han nästan aldrig använder, etc.
Det är 70-åringar med låga inkomster utan egen fastighet som bor fint på Ingarö, utan att klara av att folkbokföra sig på rätt ställe, men missar att ljuga när de tecknar mobilabonnemang. etc
Notera att detta är ju bara det vi fått fram via offentliga uppgifter och register!
Det är en skandal att denna person inte fastnat i SÄPOs kontroller, och kunnat bli SÄPO livvakt! Nu har väl Spöket, förutom sin Sahlin-fixering, relativt fasta högeråsikter. Hade han levt 20 år tidigare så hade det väl inte funnits någon mer misstänkt för Palmemordet än Spöket?
Kan säkert finnas både "svarta får" och trixande och fixande med bostäder, adresser och allt möjligt. Det gör det i många familjer. Det som jag vänder mig lite mot är att man framför en massa
möjliga saker och sedan anvädner dessa som
bevis för en massa komplicerade scenarior med bulvanafärer som inkludera MS.
Ffa
kan det finnas en massa trixande och fixande
som inte har ett skit med MS (eller hennes osunda vänskapsrelation till spöket) att göra.