Citat:
Ursprungligen postat av
MrTomte
I flera postningar så har jag sökt en förklaring till varför MS skrev intyget. Jag kan inte tycka att det räcker med att det skulle ha varit för att vara snäll mot en medarbetare. Inte heller om man kombinerar det med den syn MS har på att hon står lite över lagen och kan göra lite som hon tycker och känner för själv (vilket vi sett prov på tidigare). Men om vi blandar in en 3:e ingrediens i förklaringsbrygden så tycker jag receptet känns komplett.
Som jag fattar det hela så har MS haft en slags relation med HLS under en längre tid. Dock en relation där inte båda velat/kunnat mer utan en relation vid sidan av. Dessutom åt ett lite mer okonventionellt håll och inte bara bonka-bonka. Som jag uppfattar det så har det gått så långt att detta är en alternativ identitet för MS där HLS är en central del. Det här förklarar varför MS under så lång tid och så medvetet och envetet jobbat för att stödja HLS på olika sätt. För MS är HLS mycket viktig.
Hur viktig MS är för HLS är oklart. Förutom det uppenbara att HLS förstått att MS är en dörröppnare el grande. Det har ju diskuterats en hel del i tråden om att denne muskulöse, snygge och unge latino inte kan se något hos MS men vad är problemet med att ha sitt riktiga liv och sen "leka" med MS lite då och då för att kunna casha in fördelar av olika slag i det långa loppet? MS har ju också visat sig vara rena guldgruvan för HLS.
Jag tänker som så att HLS är nygift. HLS och nya frun tänker att de vill hitta någon annanstans att bo. Något fint. De hittar också ett ställe, ett nytt, fint boende. HLS säljer sin kåk. Att MS följer med HLS på visning är ju inte så konstigt med tanke på att HLS är så mycket mer än bara en vanlig medarbetare för henne. Pengar finns men så blir det lite problem. MS är kreativ och hittar en lösning men allt skiter sig. Mycket mer än så är det nog inte även om det är mycket i sig. Jag tror inte att media kommer att skriva mer för det finns inget mer att skriva om annat än om relationen mellan MS och HLS och där drar media gränsen nu när MS inte längre är en offentlig person. Att skriva mer syftar bara på att hänga ut MS och det vore inte pressetiskt så min gissning är att det hela är över nu.
Det enda som återstår är snaskiga frågor såsom:
1. Hur mycket visste Bosse?
2. Beror Sahlins separation på MSs alternativa liv?
3. Hur kommer HLSs nya fru att reagera på detta?
4. Vet frun ens om detta eller har det gått henne helt förbi?
Oavsett så ser inte jag detta mer än som snaskiga detaljer och inget som någon seriös media kommer att ta upp. Storyn är over n out liksom MS själv. Det är bara så ruskigt tråkigt att Sverige behövt dras med en sådan som MS under så länge. Det enda MS tillfört Sverige är ju att på ett extremt tydligt sätt exemplifiera att kvotering aldrig är bra! Så tydligt att inte ens ett sådant blindstyre som Löfven egenligen borde kunna undgå det. Det tråkiga är ju att kostnaden för detta är skyhög och ändå kommer det vara många som ändå inte kan se hur illa det är och har varit med kvotering.
Det du skriver är intressant. Min syn på saken är att det är bedrövligt att svensk media skyddar
svenska äckel, grisar och annat tjuvpatrask. Media har nog en hel del de döljer, för skvallrar gör svensken, och helst anonymt. Läste siffror på att de flesta brott svenska polisen löser är genom angiveri!
Det blir så patetiskt att påstå sig vara seriös och värna om pressetik, när man till leda skriver om Kennedy och Clintons affärer, och Kardshians sjaskiga liv. Men Svenska ökändisar och politiker ska skyddas.
Är det för att värna bilden om den hederlige svensken? Är det för att värna folkets tro på staten och ämbetsmännens förträfflighet, en myt som lever kvar sedan Axel Oxenstiernas dagar?
Jag vill veta om HLS satt under skrivbordet, så som Levinsky gjorde, eller om HLS har de snaskiga kontakter Kennedy hade när han fick damer tillsänt sig av maffian!
Är det en indirekt pik tlll befolkningen att de inte kan hantera information och ska vara glada över att media talar om vad de ska veta eller tycka?
Kan man bete sig gränslöst, så är det inte Mona och politik som ska sätta gränser för Monas förlorade heder och integritet. De är många värdiga luncher till utarbetade gamla sossar som dessa politrucker stulit.