2016-05-09, 19:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men handstilen var ju kvinnlig....tyckte du.
Nu hänger du inte med alls. Vi talar om två olika intyg.
Citera
2016-05-09, 20:14
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Lite nytt.
Den inkompetenta Alice Bah Kuhnke inblandad i den märkliga anställningen, medan alliansen tidigare stoppat Sahlin från att anställa sin sexleksak:

http://www.expressen.se/nyheter/alliansen-sa-nej-till-mona-sahlins-livvakt/

Kuhnke har väl som lite grön inte velat stå upp mot Sahlins önskemål. Kanske det maktförhållandet även sporrade henne att sträcka lite längre. Till sist för långt.
Citera
2016-05-09, 20:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Mona Sahlin har alltså fått nej både då det gällde livvakten Labbe , men också praktikanten Labbe.
Trots detta har hon stått på sig , eftersom familjen av någon konstig anledning tycks vara superviktig för Mona Sahlin.

Detta borde ju kollas mer. Vad är nu den personliga kopplingen. Vi vet att Mona Sahlin hade ihop det med en chilenare hennes äldsta dotter är halv-chilenare. Nå åter igen en affär med en familj från Chile. Det måste ju finnas någon koppling här.
Citera
2016-05-09, 20:23
Medlem
ispiks avatar
Det växer....
Både Riksidrottsförbundet och Beatrice Ask nekade alltså Spöket tjänst vid sidan av MoS.
Finns det fler?
Citera
2016-05-09, 20:25
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det finns ingen åldersgräns för den prostituerade då sexköp blir lagligt och han är säkerligen ett kap för en hagga som ser ut som Sahlin.
Det är nog sant. Men jag tycker att han ser ut som vad han tydligen är, en slemmig typ.
Oavsett hur tanten ser ut så är deras vänskap tydligen flera år gammal och ålder kanske inte spelar så stor roll då.
Jag tycker inte illa om Mona egentligen. Hon har både sagt och gjort en del bra saker. Men hennes muslimkramande och förmåner gick för långt.
Däremot så tror jag att när hon inblandade sig med spöket så tog hon " A tiger bye its tail".
Citera
2016-05-09, 20:31
Medlem
Citat:
Mona Sahlin har alltså fått nej både då det gällde livvakten Labbe , men också praktikanten Labbe.
Trots detta har hon stått på sig , eftersom familjen av någon konstig anledning tycks vara superviktig för Mona Sahlin.

Har ingen kontrollerat vad för "koppling" det finns mellan sahlinsläktet och "labbe"-släktet?

Varför dessa tjänster etc. kring sig själv? Finns det gemensamma släktingar längre tillbaka?
Citera
2016-05-09, 20:33
Medlem
Citat:
Varför bryter Bah Kuhnke tystnaden nu ? Mer nyheter på G om affären kanske ?

Jag gissar på att hon behövde mediatränas och få mera på fötterna om vad hon fick/kunde/borde/måste säga och inte.
Citera
2016-05-09, 20:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearnspan
Har ingen kontrollerat vad för "koppling" det finns mellan sahlinsläktet och "labbe"-släktet?

Varför dessa tjänster etc. kring sig själv? Finns det gemensamma släktingar längre tillbaka?

Undrar detsamma. Borde ju finnas någon koppling här. Sahlin har alltså gett två stycken som vi känner till statliga anställningar. Frågan där blir varför? Är det rentav utpressning eller då bara rent personligt att ge fördelar.
Citera
2016-05-09, 20:47
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JehovasFittslem
Jag har funderat lite på det här med att livvakten ensam står för köpet av bostadsrätten trots att han är gift. Vad jag förstått är det så att en del banker har smått absurda (läs dumma) regler gällande lån till gifta par. Om ett gift par består av en person med tillsvidareanställning och en person som enbart har visstid/A-kassa/studiemedel osv så kan det i vissa fall vara mer fördelaktigt att den tillsvidareanställde tar lånet själv. Dvs makan/maken betraktas som en belastning och inte som ytterligare en möjlig person som kan jobba ihop pengar till räntan/amorteringarna. Andra banker gör dock helt andra bedömningar. Kan det finnas någon sådan bakomliggande orsak till att mannen i hushållet ensam köper en bostadsrätt till hela familjen?

Hur som helst så känns det som att den här HLS nu är på god väg att bli bolånetorsk på riktigt, särskilt om det framkommer att han gjort något grovt brottsligt och därför torskar även jobbet hos polisen...

Spökets nuvarande fru (kvinna nr 3) var inte med och köpte Spökets senaste villa. Det var kvinna nr 2. Gissningsvis ägde Spöket sin nuvarande (nyss sålda) villa helt själv, efter att ha köpt ut kvinna nr 2, därför saknar kanske spökets nuvarande fru kapital att köpa boende för, kanske var det tänkt att hon bara skulle hjälpa till med månadskostnaderna, utan att äga.

Allt på Facebook tyder på att kvinna nr 3 fortfarande är ihop med Spöket (när jag kollade för några dagar sedan).
Citera
2016-05-09, 21:00
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Spökets nuvarande fru (kvinna nr 3) var inte med och köpte Spökets senaste villa. Det var kvinna nr 2. Gissningsvis ägde Spöket sin nuvarande (nyss sålda) villa helt själv, efter att ha köpt ut kvinna nr 2, därför saknar kanske spökets nuvarande fru kapital att köpa boende för, kanske var det tänkt att hon bara skulle hjälpa till med månadskostnaderna, utan att äga.

Allt på Facebook tyder på att kvinna nr 3 fortfarande är ihop med Spöket (när jag kollade för några dagar sedan).
Spöket ägde huset i Huddinge tillsammans med nuvarande frun (kvinna nr 3 i ditt exempel)
Citera
2016-05-09, 21:03
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Spöket ägde huset i Huddinge tillsammans med nuvarande frun (kvinna nr 3 i ditt exempel)
Där ser man. Har du länk till det? De köpte inte huset ihop i alla fall.
Citera
2016-05-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det upplägget betyder att Sahlin skulle bo i andra hand - antingen i smyg, utan att livvakten har clearat denna vidareuthyrning med BRF, eller öppet, så att BRF och andra vet om att hon bor där stadigt. I det första fallet skulle hon leva under ständig risk att slängas ut och hamna inför domstol (det är olagligt att hyra ut sin bostadsrätt i andra hand utan tillstånd, och hyresgästen blir också indragen i tvisten), i det andra vore det helt enkelt inte hemligt för fem öre längre. Inte ens Mona Sahlin är fullt så korkad.
Nja, var hon än bor så kommer de närmaste grannarna att upptäcka det. Det är oundvikligt.
Och att styrelsen i en BRF vet det är också oundvikligt. Men den lilla skaran gör inte så mycket.
Att hon skulle hyra där är iaf tänkbart. Någonstans ska hon ju bo när hon nu skiljer sig. Något skäl fanns iaf till att MS åkte iväg och tittade på den.

Och sedan har BRF-styrelse fått lite mindre möjlighet att säga nej till uthyrning, om jag inte missminner mig. Vet dock inte om de skulle kunna hindra detta. Varför dom skulle vilja hindra är också oklart. Kanske någon hatar MS. Det kan ju vara ett skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in