Citat:
Det snacket var ju om att tråden var seg under lördagens matcher, inte på läktarna.
Citat:
Nä. En lördagseftermiddag är inte bäst ur det perspektivet. Att resa på javisst, men att locka folk till en hemmamatch? Nej. Folk som inte går på allt har som mest att göra på helgerna med massa meningslösa kalas, barnen har egna matcher/tävlingar, det är städdag i brf, det är dags att köra till tippen, man skall vårstäda sommarhuset etc.
Personligen tycker jag att det viktigaste är att schemat ligger så vi får matcher som idag, en vardagkväll hemma men får alla bortamatcher på lördagar/söndagar så man maximalt behöver en dag ledigt vid bortaresande. Jag inser motsägelsen i att vilja spela hemma vardagar och samtidigt främja bortaresandet.
Förövrigt får jag ju be om ursäkt för att ha kallat hif-mff derby, jag är själv emot att allt som inte handlar om två lag från samma stad kallas derby. Vart landar man till slut om allt ska kallas derby. Är det "storstadsderby" idag mot DIF då?
Dagens match ja, Lär inte ske några större förändringar i laget förutom att Rogne lär gå in bredvid Hjörtur istället för Albornoz.
Enda frågetecknet var Oliver Gustavsson som reservmålis som tydligen fick en rejäl smäll igår på träningen. Iom att Dahlin är skadad och Dahlberg på U17 mästerskap så gäller det att ha en hyfsad backup i form av Gustavsson. Alvbåge står trots allt på två varningar.