2016-05-08, 22:44
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det där är ju bara så dumt resonerat att jag baxnar. Det är domarens uppgift att bedöma om spelet ska stoppas eller inte.

Både Alm och Gerhardsson höll med om att det var korrekt att spela på, så ser direktiven ut.

Åhå, du trodde detta var ett forum för neutrala och faktabaserade analyser?

Lek med tanken att det omvända hänt i AIK-BKH på kompisvallen.

Det hade blivit sida upp och sida ner med invektiv om bönder som inte "visar respekt "

Här är vi.minsann enögda ända in i kaklet.
Citera
2016-05-08, 22:45
Medlem
Hur skulle ni vilja ha det när matcher avbryts (och enbart det ena laget är skyldigt)? Det finns ju bara dåliga och mindre dåliga alternativ. Ny gynnas exempelvisvis MFF med en osannolik 3-0 seger på övriga lags bekostnad.

En dålig lösning som jag tror jag föredrar är att matchen ska spelas färdigt vid annat tillfälle (+bötesstraff, utan publik eller hemmamatcher på neutral plan etc). Återstår det typ 2 minuter blir det lite töntigt och dyrt, men ändå.

Ett annat alternativ är att skyldigt lag tilldöms förlust med 0-3, och de andra laget får poäng/mål utifrån aktuell ställning när matchen bryts.

Matchen spelas om från början (utan publik, neutral plan eller....)

Det andra laget får välja om aktuell ställning ska räknas, spela klart, spela om.

...jag är inte färdigtänkt.
Citera
2016-05-08, 22:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Så du vet hur matchen skulle ha slutat efter 90 min?
Nu blir jag nyfiken 😂
Då kan du berätta vilket lag som vinner allsvenskan och vilka som åker år också 😀
Jag vet det lika lite som du men jag har å andra sidan inte tagit ut resultatet i förskott.
Citera
2016-05-08, 23:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Å sen typiskt AIK att skita i att en spelare ligger skadad och inte slå bollen över sidlinjen. Svin.

Skärpning. Det är aldrig motståndarlagets sak att avbryta spelet. Domaren blåser vid huvudskada, Häcken hade fått spela ut bollen när dom fått den i besittning. Och därefter hade självklart AIK gett den tillbaka.

Du får ju inte hitta på egna oskrivna regler.

Skön seger och Alm har verkligen nio liv, vet inte hur många gånger han haft kniven mot strupen som idag.

Dags för det riktiga derbyt om en vecka.
Citera
2016-05-08, 23:44
Medlem
Shanklygatess avatar
För att slippa dessa "skrivbordssegrar" som Malmö fått nu vore de inte ett bra förslag då att laget vars supportrar drabbas av poängavdrag och motståndaren får poängen för de resultat som är när matchen avbryts?

Så i senaste fallet kan vi säga att Gbg får -2 poäng och Malmö får med sig 1 poäng. Blir ju lite skevt det här om Malmö vinner allsvenskan på målskillnad eller en poängs marginal och veta att de fick en seger från en av de tuffaste bortamatcherna under säsongen.
Citera
2016-05-08, 23:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
För att slippa dessa "skrivbordssegrar" som Malmö fått nu vore de inte ett bra förslag då att laget vars supportrar drabbas av poängavdrag och motståndaren får poängen för de resultat som är när matchen avbryts?

Så i senaste fallet kan vi säga att Gbg får -2 poäng och Malmö får med sig 1 poäng. Blir ju lite skevt det här om Malmö vinner allsvenskan på målskillnad eller en poängs marginal och veta att de fick en seger från en av de tuffaste bortamatcherna under säsongen.

Nej, det är orättvist mot Malmö.

Tycker alla matcher ska spelas klart på ett eller annat sätt. Möjligen kan Göteborg straffas med poängavdrag eller ännu hellre böter men man kan inte straffa alla Malmös motståndare som man gör nu.
Citera
2016-05-08, 23:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nej, det är orättvist mot Malmö.

Tycker alla matcher ska spelas klart på ett eller annat sätt. Möjligen kan Göteborg straffas med poängavdrag eller ännu hellre böter men man kan inte straffa alla Malmös motståndare som man gör nu.
Inget illa menat men är inte alternativet poängavdrag extremt hjärndött? Poäng som redan spelats in rättvist kan man alltså gå miste om och mycket av det slit spelarna lagt ned blir helt plötsligt betydelselöst.

Böter är även det hjärndött då man inte kan hejda en person som kastar in nåt men det finns grader i himlen och helvetet.
Citera
2016-05-09, 00:10
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur skulle ni vilja ha det när matcher avbryts (och enbart det ena laget är skyldigt)? Det finns ju bara dåliga och mindre dåliga alternativ. Ny gynnas exempelvisvis MFF med en osannolik 3-0 seger på övriga lags bekostnad.

En dålig lösning som jag tror jag föredrar är att matchen ska spelas färdigt vid annat tillfälle (+bötesstraff, utan publik eller hemmamatcher på neutral plan etc). Återstår det typ 2 minuter blir det lite töntigt och dyrt, men ändå.

Ett annat alternativ är att skyldigt lag tilldöms förlust med 0-3, och de andra laget får poäng/mål utifrån aktuell ställning när matchen bryts.

Matchen spelas om från början (utan publik, neutral plan eller....)

Det andra laget får välja om aktuell ställning ska räknas, spela klart, spela om.

...jag är inte färdigtänkt.

Min lösning är att övriga lag också räknar bort en oavgjord match, så att alla får ett resultat på 29 matcher.

Hursomhelst finns det ingen anledning att gynna ett lag över samtliga övriga lag för att ett lag brustit i säkerhetarrangemang.
Citera
2016-05-09, 00:28
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inget illa menat men är inte alternativet poängavdrag extremt hjärndött? Poäng som redan spelats in rättvist kan man alltså gå miste om och mycket av det slit spelarna lagt ned blir helt plötsligt betydelselöst.

Böter är även det hjärndött då man inte kan hejda en person som kastar in nåt men det finns grader i himlen och helvetet.

Nejdå, blir gärna kallad hjärndöd

Fast poängavdrag används väl i de flesta ligor, till exempel för ekonomiska snedsteg.
Citera
2016-05-09, 01:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nejdå, blir gärna kallad hjärndöd

Fast poängavdrag används väl i de flesta ligor, till exempel för ekonomiska snedsteg.
Kallar inte dig hjärndöd. Förslaget däremot

Poängavdrag som indirekt påverkar en hel tabell på gott och ont för några enstaka personers (eller person) misskötsel låter inte vettigt nånstans, i AS är det väl bara Hammarby som fått poängavdrag efter stökigheterna på Söderstadion mot DIF? Sedan skippades väl regeln för att t.o.m förbundet insåg vilket snedsteg det var?
Citera
2016-05-09, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis, en tv-match duger fint att inleda helgen med.

Helt värdelöst för oss, tydligen vill klubben helst ha måndagsmatcher då det tydligen drar mest folk traditionellt sett.Jag har förvisso inte undersökt nån statistik på det men det brukar komma upp i resonemanget.
Fredagar är dock ett djävulens påfund beträffande resande för supportrar liksom de flesta vardagsmatcher. Det är perfekt med lördags/söndagsmatcher resmässigt sett och det skall uppmuntras så långt det går.
Därför blir andra halvan av säsongen mycket bättre när vi med största sannolikhet kommer ha alla matcher (så gott som) på söndagar tack vare EL-deltagande.

Idag blir det Östersund-Kalmar, jag tillhör ju dom som inte fallit för Östersund. Kalmar har å sin sida inte direkt ständigt imponerat så det känns väldigt ovisst. Jag tror dock att Kalmar vinner om än knappt.
Låter ju märkligt....En match på lördag em borde ju dra mer folk.
Citera
2016-05-09, 08:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Låter ju märkligt....En match på lördag em borde ju dra mer folk.

Fast statistiken talar sitt tydliga språk. I MFF:s fall så drar vardagsmatcher generellt mer publik. Anledning tror man vara att det inte konkurrerar med andra aktiviteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in