Bedöm själv, men jag har svårt att förstå hur den här snubben av så många kan ses som någon som seriöst bekämpar hat/rasism.
"Henrik Johansson är en av de aktiva i fb-gruppen "Inte rasist, men", men han har en sida han inte visar utåt och det är att han är en aktiv näthatare utan skrupler, även en så kallad pådrivare.
Många av texterna är väldigt rasistiska i fb-gruppen "Hatklubben" och där skäms man inte alls, det vore något för nya "Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism" att bita i, även Säpo så som polisen, det finns många som har lik i sin garderob som är med i den gruppen."
https://www.facebook.com/kjellebohlin/posts/269630860046986
Mer om gruppen från en av admins:
"Så har det blivit dags att återvända till den lilla hatklubb jag är med och administrerar på Facebook. Som tidigare nämnt samlar klubben allt från höger- till vänsterradikaler, och allt där emellan, till ett tryggt rum för näthat där man kan kalla varandra för bögar, publicera rättegångsprotokoll och hota varandra med stryk.
Vi har under hela experimentets gång med spänningen väntat på att första golbögen ska skärmdumpa utanför gruppen, och idag hände det till sist, när Avpixlats Roger Sahlström passade på tillfället att dra den trötta gamla valsen om det “goda hatet”.
Det här bekräftar förstås våra tidigare erfarenheter av SD-högern som en bunt sköra små glasprinsessor, lika lättkränkta som en intersektionell könsbytarneger med judisk morsa och AIDS. De slår helt enkelt intersektvänstern med bred marginal i grenen “böla till morsan som en jävla tönt”. Vi har faktiskt ett par medlemmar från den intersektionella vänstern som gett och tagit lika bra som nazisterna, medan SD-folket, som tidigare påpekat, stuckit med svansen mellan benen så fort det hettat till."
https://schipperke97.wordpress.com/2016/05/06/hatklubbens-vs-avpixlat/
Både mer radikala på vänster och högerkanten är admins, som Mattias Wåg och Mikael Skilt. Jag lägger ingen värdering i vad de nu gör på sidan, även om jag tycker det är intressant att folk som på ytan är så olika inte ser något problem i att diskutera/hata tillsammans med politiska fiender i en privat grupp. Jag lägger ingen moralisk värdering i detta även om det kanske låter så, jag förstår bara inte hur folk kan se vissa av dessa personer som konstruktiva krafter.