2016-03-12, 19:52
  #637
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
IRM är ju en anti-SD gren av Alliansfritt-Sverige. Båda två lanserades av LO. En för att angripa SD, och den andra, tidigare, för att angripa Alliansen.

Det är LO-basen som håller i trådarna för dessa sidor.

Att artiklarna inte går att kommentera är väl snarare regel än undantag för IRM, EXPO och Motargument.

Däremot så brukar det gå att kommentera på IRM:s FaceBook. Men ibland har de fått ta bort kommentarsmöjligheterna helt pga allt uppenbar hat och ibland rent uttalade hot mot SD från vänsterextremisterna som brukar hänga där.

Okej, it makes sense. Dom verkar däremot inte särskilt öppna med LO-bakgrunden.

Ja, jag kommenterar en del på deras Facebook nu. Jag har märkt att vissa grupper blockar en om man kommer med kritiska frågor, vilket är sjukt.

IRM är lite mer snikna, dom blockar inte en men verkar t ex ha infört en begränsning på så vis att jag inte får aviseringar när någon svarar mig (jag har dubbelkollat mina egna inställningar). Detta resulterar i att det ser ut som att man ger upp diskussionen för utomstående läsare när någon annan hela tiden får sista ordet.

Man får bara aviseringar om man själv skapat "ursprungsinlägget" under en nyhet, inte om jag svarat någon och sedan får svar från någon. Så man måste manuellt leta i "Aktivitetsloggen" genom att slå upp allting i nya flikar, vilket är lite tidsödande.

Det vore intressant och se om någon annan råkat ut för samma sak.
Citera
2016-04-27, 08:47
  #638
Medlem
systemkollapss avatar
IRM:s största avslöjande hitintills. FN har begått krigsbrott i områden FN ska skydda. I samarbete med Jönköpings Posten.

Citat:
Ursprungligen postat av Jönköpings Posten
Förutom FN-tjänst på Cypern under tidigt 80-tal har vi inte lyckats hitta något som styrker Lennart Karlssons påstående om att han arbetat 30 år inom FN.

Diskuteras i aktuell tråd

(FB) IRM avslöjar: SD-politikern Lennart Karlsson i Habo erkänner krigsbrott

Om kommunpolitiker Karlssons berättelser är sann (vi säger det) undrar jag vad det har med SD att göra. Har SD ansvar över FN:s förehavanden nu? Ställer sig SD bakom krigsbrott?

Känns verkligen stabilt av IRM att ta en avdankad kommunpolitiker som förmodligen tagit ett glas för mycket i sina dagar.
Citera
2016-04-27, 09:28
  #639
Medlem
Läste på deras sida att de anordnat korvgrillning för mångkultur (eller liknande) och då stod ett 20-tal nazister och protesterade åt deras event. Låter för sinnesjukt för att vara sant?
Citera
2016-04-29, 06:13
  #640
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte Rasist Men
När ska IRM skr... KÄFTEN TROLL vi gjorde det igår!

IRM:s svar på en annan fråga. Svaret tyder på att IRM insett att deras stora scoop som hörts av ett möjligt fyllo bara är en fyllos berättelse. En berättelse IRM tog på orden. Det är inte lätt att vara efterblivna som IRM:s redaktion uppenbarligen är.
Citera
2016-05-08, 09:51
  #641
Avslutad
Bedöm själv, men jag har svårt att förstå hur den här snubben av så många kan ses som någon som seriöst bekämpar hat/rasism.


"Henrik Johansson är en av de aktiva i fb-gruppen "Inte rasist, men", men han har en sida han inte visar utåt och det är att han är en aktiv näthatare utan skrupler, även en så kallad pådrivare.

Många av texterna är väldigt rasistiska i fb-gruppen "Hatklubben" och där skäms man inte alls, det vore något för nya "Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism" att bita i, även Säpo så som polisen, det finns många som har lik i sin garderob som är med i den gruppen."

https://www.facebook.com/kjellebohlin/posts/269630860046986

Mer om gruppen från en av admins:

"Så har det blivit dags att återvända till den lilla hatklubb jag är med och administrerar på Facebook. Som tidigare nämnt samlar klubben allt från höger- till vänsterradikaler, och allt där emellan, till ett tryggt rum för näthat där man kan kalla varandra för bögar, publicera rättegångsprotokoll och hota varandra med stryk.

Vi har under hela experimentets gång med spänningen väntat på att första golbögen ska skärmdumpa utanför gruppen, och idag hände det till sist, när Avpixlats Roger Sahlström passade på tillfället att dra den trötta gamla valsen om det “goda hatet”.

Det här bekräftar förstås våra tidigare erfarenheter av SD-högern som en bunt sköra små glasprinsessor, lika lättkränkta som en intersektionell könsbytarneger med judisk morsa och AIDS. De slår helt enkelt intersektvänstern med bred marginal i grenen “böla till morsan som en jävla tönt”. Vi har faktiskt ett par medlemmar från den intersektionella vänstern som gett och tagit lika bra som nazisterna, medan SD-folket, som tidigare påpekat, stuckit med svansen mellan benen så fort det hettat till."

https://schipperke97.wordpress.com/2016/05/06/hatklubbens-vs-avpixlat/

Både mer radikala på vänster och högerkanten är admins, som Mattias Wåg och Mikael Skilt. Jag lägger ingen värdering i vad de nu gör på sidan, även om jag tycker det är intressant att folk som på ytan är så olika inte ser något problem i att diskutera/hata tillsammans med politiska fiender i en privat grupp. Jag lägger ingen moralisk värdering i detta även om det kanske låter så, jag förstår bara inte hur folk kan se vissa av dessa personer som konstruktiva krafter.
Citera
2016-05-08, 20:46
  #642
Medlem
rabiass avatar
Hatklubben är ett diskussionforum, precis som flashback.
De är såklart där för att diskutera (och näthata ) med varandra. Hatklubben har ingen politisk färg även om admins har olika politisk färg, du hittar de flesta i gruppen och min strävan är att hålla gruppen utan en slagsida.

Det är inget konstigt att Henrik är med i hatklubben, det är snarare ett tecken på en nervöshet i samhället när det är ofint eller problematiskt att vara aktiv på forum som flashback och hatklubben.

Jag startade hatklubben för att jag saknade diskussionen på flashback på tidigt 2000-tal
Citera
2016-05-08, 22:41
  #643
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabias
Hatklubben är ett diskussionforum, precis som flashback.
De är såklart där för att diskutera (och näthata ) med varandra. Hatklubben har ingen politisk färg även om admins har olika politisk färg, du hittar de flesta i gruppen och min strävan är att hålla gruppen utan en slagsida.

Det är inget konstigt att Henrik är med i hatklubben, det är snarare ett tecken på en nervöshet i samhället när det är ofint eller problematiskt att vara aktiv på forum som flashback och hatklubben.

Jag startade hatklubben för att jag saknade diskussionen på flashback på tidigt 2000-tal

Ursäkta, men ditt inlägg är av absolut noll intresse här. I synnerhet då vi diskuterar Henrik Johanssons deltagande i HatKlubben.

Det är ingen här som problematiserar HatKlubbens vara eller icke-vara. Utan snarare Henrik Johanssons fullkomliga hyckleri.

Det vore på sin plats att Henko aldrig mer får visa sig i TV-soffan. Han har nu avslöjats som näthatare, och bör rimligen behandlas som alla andra och inte med speciella silkesvantar, bara för att MSM råkar hålla med honom rent politiskt.
Citera
2016-05-08, 23:35
  #644
Avslutad
Ja som sagt jag bryr mig inte i själva gruppen, men jag har också svårt att se det som annat än hyckleri här. Om man vill bekämpa hat, åtminstone när det kommer från SD-rasister.

Visserligen såg jag sedan att han är öppen med det och har gjort en status om gruppen på sin egna sida, så uppenbarligen ser han själv ingen problematik i att han driver en sida på nästan 200 000 följare som säger sig vilja bekämpa hatiska/rasistiska människor.

Men undrar om alla följare hade sett det så om de kände till hur han resonerar i andra sammanhang. Men de kanske ser honom som vettig ändå, vad vet jag. Ps. Jag ser mig varken som SDare eller särskilt kränkt/känslig i vanliga fall, däremot har jag extremt svårt för den här typen av dubbelmoral.
__________________
Senast redigerad av sjelvefan 2016-05-08 kl. 23:39.
Citera
2016-05-09, 04:54
  #645
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Ja som sagt jag bryr mig inte i själva gruppen, men jag har också svårt att se det som annat än hyckleri här. Om man vill bekämpa hat, åtminstone när det kommer från SD-rasister.

Visserligen såg jag sedan att han är öppen med det och har gjort en status om gruppen på sin egna sida, så uppenbarligen ser han själv ingen problematik i att han driver en sida på nästan 200 000 följare som säger sig vilja bekämpa hatiska/rasistiska människor.

Men undrar om alla följare hade sett det så om de kände till hur han resonerar i andra sammanhang. Men de kanske ser honom som vettig ändå, vad vet jag. Ps. Jag ser mig varken som SDare eller särskilt kränkt/känslig i vanliga fall, däremot har jag extremt svårt för den här typen av dubbelmoral.

Javisst! Själv bryr jag mig inte om så kallad "näthat".

Men jag vet att Henko varit väldigt tydlig om vart han står när det gäller "näthat" när han suttit på morgonsoffan i TV. Det verkar vara en helt annan Henko som hänger på nätet.

Om inte det är hyckleri, så vet jag inte vad är. Om nu MSM ska vara konsekventa, lär de aldrig mer bjuda in honom till TV-soffan.
Citera
2016-05-09, 11:03
  #646
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Ja som sagt jag bryr mig inte i själva gruppen, men jag har också svårt att se det som annat än hyckleri här. Om man vill bekämpa hat, åtminstone när det kommer från SD-rasister.

Visserligen såg jag sedan att han är öppen med det och har gjort en status om gruppen på sin egna sida, så uppenbarligen ser han själv ingen problematik i att han driver en sida på nästan 200 000 följare som säger sig vilja bekämpa hatiska/rasistiska människor.

Men undrar om alla följare hade sett det så om de kände till hur han resonerar i andra sammanhang. Men de kanske ser honom som vettig ändå, vad vet jag. Ps. Jag ser mig varken som SDare eller särskilt kränkt/känslig i vanliga fall, däremot har jag extremt svårt för den här typen av dubbelmoral.

Dubbelmoral javisst!
Alla som intar en kritisk ställning till irm och låter dom veta det i trådarna blir ganska snabbt häcklade på alla möjliga vis, till och med rena hot förekommer. Personligen skiter jag i det därför jag gillar högt i tak, men precis som dig skyr jag hyckleriet som pesten.
Citera
2016-05-09, 11:15
  #647
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Dubbelmoral javisst!
Alla som intar en kritisk ställning till irm och låter dom veta det i trådarna blir ganska snabbt häcklade på alla möjliga vis, till och med rena hot förekommer. Personligen skiter jag i det därför jag gillar högt i tak, men precis som dig skyr jag hyckleriet som pesten.

Menar du HK så blir alla färskingar häcklade och hotade, oavsett politisk uppfattning. Mest utsatt blev en vänsteraktivist, som hotades med fullständig uthängning av gruppens högerextremister och lämnade.
Vi administratörer slänger ut folk baserade på kvalitet. AFA-aktivister och Sverigevänner som inte presterar bättre än trött nazibashing och uttjatat muslimgnäll åker ut precis lika snabbt. Sån skit kan man ta på sin vanliga facebookvägg.
Henrik Johansson har varit med från start och är uppskattad bland annat på grund av dynamiken mellan honom och gruppens högerextremister. Han har en festlig fejd med antirasisten och politism-skribenten Paula Dahlberg också, som vi gör vårat bästa för att uppmuntra.
Däremot har jag hittills aldrig sett just Henrik direkt hota någon, eller ge uttryck för t.ex rasism. Apropå det där med hyckleri. Men ni kanske menar att han ens är med i gruppen?
Citera
2016-05-09, 18:32
  #648
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Menar du HK så blir alla färskingar häcklade och hotade, oavsett politisk uppfattning. Mest utsatt blev en vänsteraktivist, som hotades med fullständig uthängning av gruppens högerextremister och lämnade.
Vi administratörer slänger ut folk baserade på kvalitet. AFA-aktivister och Sverigevänner som inte presterar bättre än trött nazibashing och uttjatat muslimgnäll åker ut precis lika snabbt. Sån skit kan man ta på sin vanliga facebookvägg.
Henrik Johansson har varit med från start och är uppskattad bland annat på grund av dynamiken mellan honom och gruppens högerextremister. Han har en festlig fejd med antirasisten och politism-skribenten Paula Dahlberg också, som vi gör vårat bästa för att uppmuntra.
Däremot har jag hittills aldrig sett just Henrik direkt hota någon, eller ge uttryck för t.ex rasism. Apropå det där med hyckleri. Men ni kanske menar att han ens är med i gruppen?

Även om din läsförståelse verkar vara under all kritik, så måste jag säga att ditt inlägg är välkommet för alla som inte har FaceBook.

Nu vet vi alltså lite mer om Henkos näthatande verksamhet.

Bara att samla på sig med uppgifter om honom, ifall PK-media bjuder upp honom till TV-soffan för att prata om SD-svansens "näthat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in