Citat:
Ursprungligen postat av
duqu
Det fanns en gammal annons som sen "försvann" från nätet när Mona blev röjd, den affären var augusti 2015 med vad jag minns 13mkr och 9k i hyra, annonsen försvann från nätet dagen efter avslöjandet.
Korrekt, klantigt av mig, då var det inte advokaten som snokade i Hernandos förflutna.
Då bör det vara bröderna Jensen som kollat upp Hernando och sen valt att vara helt tysta....
Det är 2 detaljer som stör:
Den avlidna som var på ett vårdbolag, han kan knappast ha haft så hög inkomst att han haft råd med nämnda lägenhet, oavsett om det var 10 eller 13mkr.
Bröderna Jensen som köpte fastigheten runt 2012 och sen styckade av och byggde betongbunkern, vad är dessa för jeppar eftersom de dels ritade och byggde bunkern, dessutom byggde på strandskyddat område och trodde de skulle klara sig undan, och slutligen höjer månadshyran med 100%, dom luktar lika mycket som Hernando och övriga i denna såpa.
Tack för info - då vet vi att syrran bör ha varit inblandad som tipsare till Hernando ang "bunkern" och dess läge nära henne.
Det jag finner märkligt i denna Brf, är skulderna i föreningen, som nu ökar för att byggherren inte tagit reda på vad som gäller, och sökt korrekta bygglov. Det ska ju alltid in en situationsplan för varje åtgärd och bygge. Vid vatten så är till och med en Friggebod bygglovspliktig. Det verkar vara något ljushuvud, med en kriminell ådra, som tänkt lite för konstruktivt och dumpat utgifter för eget slarv på Brf.
Man har skuldsatt föreningen med utgifter som föreningen inte borde ansvara för. De utgifter som har med detta "slarv" att göra har inget med föreningen att göra. Det jag ser är att det finns flera kommande rättsprocesser i denna Brf om vem som ansvarar ekonomiskt för fel. Svåra processer som rör både rättsliga fel och rådighetsfel, och andra fel som uppkommit, och blivit onödiga kostnader. Allt för att byggherren inte skött formalia kring bygget. De som klivit in tidigare har köpt brygga och annat de nu inte får. Men de betalar fullt pris och lite till.
Detta är en Brf, där rättsprocesser och konflikter kommer pågå i åratal och kosta miljoner i arvoden och skadestånd innan man fått ordning på ekonomin i denna Brf. Omöjligt att förutsäga hur detta kommer sluta och vad det kommer kosta, och vem som kommer få betala.
Den som köper nu är informerad, och har undersökningsplikt, och accepterar denna avgift på 18.000. En så hög avgift har jag aldrig hört talas om förut!
Detta är ett exempel på en lägenhetsaffär man avråder folk ifrån. Det är ofta så med små nya Bostadsrättsföreningar, att hänsynslösa typer säljer lägenheterna efter att ha dumpat lån i föreningen. Det kan se ganska bra ut nu när vi har låga räntor, men det handlar ofta om byggarens privata konsumtion som aningslösa köpare drabbas av. Byggherren passar på att låna rejält, fixa lite extra guldkant för egen del och bli av med ansvaret, genom att denna samtidigt upplånade lyxkonsumtion, blir inbakat i föreningens skulder.
Min tanke är att Brf. vill inte ha in folk som kommer kunna få framgång i domstol! Det är redan en advokat inkopplad, just för att se till att klienten inte drabbas av mer elände. Mona kanske har kompisar i rättsväsendet, om hon skulle framstå som ett lurat offer?
Kan det vara så att det finns en plan om att stämma Brf, efter tillträdet?
Något konstigt är det för ingen går frivilligt in i denna Brf. där det fortfarande är olösta problem. När det är 18.000 som ska ut varje månad, betalar man inte 10 miljoner i en bättre förort. Ingen kan ju svara på hur ekonomin i föreningen kommer se ut när rättsprocesserna är över, och vem det är som får slutnotan. Det ska också beaktas att när dyra Brf. köps i städerna finns det oftast inkomster, typ lokaler. Det ska mycket till för att en avgift ska vara på 18.000 i månaden. Kanske i en nedsliten fastighet på Strandvägen, med dubbla bostadsytan?
Det är så korkat hela upplägget, att köpa i denna Brf., att man undrar vad det är som pågår!