2016-05-08, 10:34
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Nu måste hon väl ändå ha gjort sitt inom politiken och statliga myndigheter. Ska hon verkligen få fler chanser?
Citera
2016-05-08, 10:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det verkar som om viktiga pusselbitar saknas i den här affären. MS agerande är inte fullt begripligt baserat på vad vi nu vet.

Finns det några tänkbara källor till mer information? Tystnaden från S-topparna verkar vara kompakt. Eventuell polisutredning kommer väl bara att fokusera på de detaljer som redan är kända?
Om livvakten själv går ut och berättar sin historia en dag kanske. En spökskriven bok om en 25 år när alt lagt sig skulle kanske kunna sälja, även om man få förbättrat sanningen lite.
Citera
2016-05-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husbilssemester1
Nu måste hon väl ändå ha gjort sitt inom politiken och statliga myndigheter. Ska hon verkligen få fler chanser?
Nej (det gå bra att citera mig).
Citera
2016-05-08, 10:49
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är just det jag tänker också! Är hon kåt och galen så är det den förklaringen som skulle kunna vara förmildrande! Denna vänskapskorruption är så vidrig, att alla andra vidrigheter blir bättre.

Måna som Mångalen! Ylar efter en yngre man och hon kan inte behärska sitt begär! Det skulle jag tycka vore patetiskt och inte politik. Men så är det inte, för bäst före datum har passerat.

Detta handlar om pengar, och det Måna gör för att stilla sitt begär till pengar. De tjänster och genstjänster som pågår ger olika fördelar, som höga löner, parkeringsplatser och andra förmåner inom en krets som inte har några som helst meriter. Det märkliga är att det är naturligt att köra runt i en lyxbil, och ha en livstil som en gangster och jobba för en sossekäring. Är världen upp och ner?

Den förklaring jag tror mest på är att Måna drabbats av avundsjuka och inte gumsjuka. På äldre dar vill Mona bo ståndsmässigt, och det har blivit politiskt korrekt inom sosseriet, att bo i fina områden, mot förr i tiden, då de som ville göra karriär beblandade sig med WT i radhus, typ så som Palme gjorde.

Månas bekanta inom sosserörelsen bor på herrgårdar, i fina villor och i eleganta våningar. Gärna vid vattnet, och där det inte finns kniv-araber. Sossarnas egen integration i privatlivet, går ut på att integreras med överklassen!

Det Måna inte inser är att Göran, Björn, Ylva, Margot, och allt vad de heter, klev på bostadsmarknaden i tid, och kunde hålla i sina pengar!

Klart det handlar om pengar. Frågan är bara från vem till vem. Om hela detta skamlösa upplägg handlar om att Mona ska få möjlighet att bo ståndsmässigt på äldre dar skapas en hel del frågetecken. Inte minst varför det skulle vara så viktigt att få bo i spektakulärt skrytbygge om det ändå skulle hållas hemligt. Med det upplägg, så vitt vi känner till, hon valt skulle hon knappt ens kunnat vistas i bostaden då ju bostadsrättsföreningen skulle ha godkänt Spöket, inte Mona, som medlem. Blev det känt att Mona, inte Spöket, bodde i lägenheten skulle föreningens styrelse tydligen kunna slänga ut Mona. Verkar vara ett dåligt upplägg.

Om det nu ändå skulle vara planen verkar den ha arbetats på under ganska lång tid. Mona ville få Spöket anställt som livvakt av Riksidrottsförbundet redan 2013. Varför då? För att börja etablera honom som en viktig figur? Eller för att hjälpa honom få till högre inkomst? I så fall för egen del eller för att så småningom kunna hjälpa Mona att få till prestigeboende längre fram? Det mest troliga verkar ändå vara att den ekonomiska vinningen varit ämnad för Spökets konto. Av vad hittills framkommit är det Spöket som ägnat sig åt extravagant spendering. Mona har veterligt gödslat Spökets privatekonomi medelst skattefinansierad och oefterfrågad löneanställning, plus då, eventuellt, med egna medel. Så långt inget till Mona.

Barometern påstod härom dagen att Sten Heckscher skulle efterträda Mona och att det varit bestämt sedan en längre tid. Visserligen är det obekräftat, men det kanske ändå indikerar att man från regeringshåll varit missnöjd med Monas prestationer kring att framhålla nazistiska halmgubbar och fredsälskande salafister. Hon och Spöket var kanske väl införstådda med att det inte skulle bli någon andra sittning vid köttgrytorna efter juni och därför såg till att smida så det rök om det medan järnet ännu var varmt? Till och med Mona verkar till slut ha begripit att marknaden för nazistskräck håller på att tyna bort och att kravet på krafttag mot islamisthot är det nya svarta och att hennes dagar i maktens korridorer därför var räknade. Det skulle kunna förklara Spökets iver att förse sig med det som gick, rimligt eller inte. Till och med praktikanten lyckades han få in till foderluckan. Nu verkar just den delen inte ha gått så bra heller, men tanken var kanske att få in henne i maktens korridorer för framtida syften och behov.
Citera
2016-05-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Från den annonsen från juni 2014:

Boyta 210 kvm
Accepterat pris 13 miljoner
Månadsavgift 9 000

Nu är ju månadsavgiften 18 000. Hur kommer det sig att den stigit så mycket?
De har verkligen ansträngt sig för att göra den svårsåld. Den påverkar ju också möjligheten att få lönelöfte, är det något man som bostadsrättsägare inte vill ha, är det en hög månadsavgift på ett redan högt pris. Det brukar vara det ena eller det andra. Men kanske inte på solsidan..
Senast redigerad av Fnysington 2016-05-08 kl. 10:53.
Citera
2016-05-08, 10:56
Medlem
Det hela är tydligen väldigt pinsamt.

http://www.expressen.se/nyheter/darfor-ar-de-sa-tysta-om-sahlins-avgang/
Citera
2016-05-08, 10:58
Medlem
antoneriks avatar
Jag är less på Mona Sahlin. Jag är less på hennes affärer och jag är less på hennes ansikte i tv-rutan de senaste 25 åren. Jag är också less på att alla försök att förhindra en islamistisk kulturrevolution och grov invandrarrelaterad kriminalitet avfärdas som nazism, rasism, fascism och patriarkala normer. Jag hoppas endast att hon för alltid försvinner in i anonymiteten och aldrig visar sig i tv-rutan igen.
Citera
2016-05-08, 10:59
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
De har verkligen ansträngt sig för att göra den svårsåld. Den påverkar ju också möjligheten att få lönelöfte, är det något man som bostadsrättsägare inte vill ha, är det en hög månadsavgift på ett redan högt pris. Det brukar vara det ena eller det andra. Men kanske inte på solsidan..

Detta med det spektakulära svartbygget torde också påverkat möjligheten till lånelöfte högst betänkligt
Citera
2016-05-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Från den annonsen från juni 2014:

Boyta 210 kvm
Accepterat pris 13 miljoner
Månadsavgift 9 000

Nu är ju månadsavgiften 18 000. Hur kommer det sig att den stigit så mycket?

Kanske har varit svårsåld och de har då löst med en så kallad "flexibel insats"? Att föreningen står för en större andel av lånet på fastigheten vilket leder till en högre avgift men ett lägre pris på huset.

Det kan ju kanske också förklara hur personen i frågan hade råd att köpa ett 13 miljoners hus. De betalade "bara" 6.5 miljoner för det.

Har inte läst hela tråden men finns det någon uppgift att personen har köpt fastigheten för 13 miljoner?
Citera
2016-05-08, 11:03
Medlem
Observant:

Citat:
Goten ‏@gotiskaklubben 3 tim
BDSM-Teori från 2013 om Mona Sahlin: Baske mig, smiska mig
http://pratbubblor.blogspot.se/2013/08/baske-mig-smiska-mig.html
@GA_X58A
https://twitter.com/gotiskaklubben/status/729174341649375233

Länken är till en blogg, några språknördar har funderat över varför Sahlin använder det ålderdomliga uttrycket "baske mig":

Citat:
Baske mig, smiska mig
"Jag är baske mig ingen ohederlig person!" sa Mona Sahlin när hon anklagades i den så kallade toblerone-affären. Redan då var det lite gammaldags halvtöntigt att använda uttrycket baske mig och särskilt av en så förhållandevis ung person. (Mona Sahlin var i 35-årsåldern på den tiden.)
Häromdagen var vi några kompisar som diskuterade uttryckets härkomst och vi hade flera teorier.
----
Så tänkte vi att det måste ha något gemensamt med förbaskat som i sin tur skulle vara en mildare variant av förbannat, och där verkade vi var något på spåren. Enligt SAOB är förbaskat, förbannat, baske mig och banne mig är olika varianter med samma grundbetydelse, nämligen slå eller daska. Baske mig betyder alltså ungefär smiska mig.
http://pratbubblor.blogspot.se/2013/08/baske-mig-smiska-mig.html

Självklart inget tungt bevis, men kul att det diskuterades för ett par år sedan.

Ser det som närmast omöjligt att Sahlin inte känner till betydelsen av O-ringen. Hon är en gayikon, umgås frekvent med folk från HBTQ-världen. Flygs till Bindefelts 40- och 50-årsfester nere i Europa osv.

Här en sammanställning av Sahlins HBTQ-historik fram till 2009:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:F0aJPk4-HxcJ:www.qx.se/5014+&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Typexempel på hur hon ser var hon hör hemma:
Citat:
Vid 2002 års GayGala väljs hon till Årets Hetero" – Jag är hellre onormal med er än normal med Alf Svensson", sade Mona och tackade till publiken som ställde sig upp för att visa sitt stöd och sin tacksamhet för Monas arbete.

Finns inte en chans att hon inte blivit upplyst om vad O-ringen har för innebörd. Att hon skulle ha den för att den är snygg eller som någon form av sympatiyttring låter långsökt.

Än mer långsökt är att Sahlins sexuella läggning bidragit till hennes passivitet att bekämpa eller ens erkänna hedersrelaterat våld. Men man kan fundera på saken.
Citera
2016-05-08, 11:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Barometern påstod härom dagen att Sten Heckscher skulle efterträda Mona och att det varit bestämt sedan en längre tid. Visserligen är det obekräftat, men det kanske ändå indikerar att man från regeringshåll varit missnöjd med Monas prestationer kring att framhålla nazistiska halmgubbar och fredsälskande salafister. Hon och Spöket var kanske väl införstådda med att det inte skulle bli någon andra sittning vid köttgrytorna efter juni och därför såg till att smida så det rök om det medan järnet ännu var varmt? Till och med Mona verkar till slut ha begripit att marknaden för nazistskräck håller på att tyna bort och att kravet på krafttag mot islamisthot är det nya svarta och att hennes dagar i maktens korridorer därför var räknade. Det skulle kunna förklara Spökets iver att förse sig med det som gick, rimligt eller inte. Till och med praktikanten lyckades han få in till foderluckan. Nu verkar just den delen inte ha gått så bra heller, men tanken var kanske att få in henne i maktens korridorer för framtida syften och behov.

Intressant, det hade jag missat.
Citera
2016-05-08, 11:19
Medlem
S.Kandals avatar
Jag är i grund och botten inte emot att man som politiker kan gör karriär på egna skapade meriter. Vi har ju bla en statsminister som har lägre utbildning än majoriteten av den svenska arbetsföra befolkningen. Detta kan jag köpa då denne man är vald av folket (hujedamej..)

Vad jag inte förstår är hur ledande befattningar rörande sk specialuppdrag inte tarvar en mer adekvat utbildning. Vad jag förstår påbörjade Sahlin sin politiska bana direkt efter gymnasiet, end of utbildning.

Ponera att detta arbete utannonserats:

Lön: 86 000 kr, fri parkering och livvakt
Utbildningskrav: Avslutad gymnasieutbildning.

....förskräckligt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in