Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag var själv rätt tidig med att misstänka ett sexuellt motiv, men med tanke på vad som framkommit ytterligare så är jag inte helt säker längre. Man utgår från sig själv & vad som skulle kunna få en att agera vansinnigt, befängt & ansvarslöst. Men det kan vara ett misstag att utgå från sig själv när man analyserar någon som Mona. Hon verkar vara serie-inkompetent på ett sätt som nog kräver en djupare förklaring.
Att hon trots sin inkompetens & återkommande skandaler lyckats navigera sig fram till löner i hundratusenkronorsklassen säger nog mer om det politiska systemet än om henne själv.
Som det ser ut nu så skulle ett eventuellt knullande snarare ses som en förmildrande omständighet.
Det är just det jag tänker också! Är hon kåt och galen så är det den förklaringen som skulle kunna vara förmildrande! Denna vänskapskorruption är så vidrig, att alla andra vidrigheter blir bättre.
Måna som
Mångalen! Ylar efter en yngre man och hon kan inte behärska sitt begär! Det skulle jag tycka vore patetiskt och inte politik. Men så är det inte, för bäst före datum har passerat.
Detta handlar om pengar, och det Måna gör för att stilla sitt begär till pengar. De tjänster och genstjänster som pågår ger olika fördelar, som höga löner, parkeringsplatser och andra förmåner inom en krets som inte har några som helst meriter. Det märkliga är att det är naturligt att köra runt i en lyxbil, och ha en livstil som en gangster och jobba för en sossekäring. Är världen upp och ner?
Den förklaring jag tror mest på är att Måna drabbats av avundsjuka och inte gumsjuka. På äldre dar vill Mona bo ståndsmässigt, och det har blivit politiskt korrekt inom sosseriet, att bo i fina områden, mot förr i tiden, då de som ville göra karriär beblandade sig med WT i radhus, typ så som Palme gjorde.
Månas bekanta inom sosserörelsen bor på herrgårdar, i fina villor och i eleganta våningar. Gärna vid vattnet, och där det inte finns kniv-araber. Sossarnas egen integration i privatlivet, går ut på att integreras med överklassen!
Det Måna inte inser är att Göran, Björn, Ylva, Margot, och allt vad de heter, klev på bostadsmarknaden i tid, och kunde hålla i sina pengar!