2016-05-07, 23:57
Medlem
Zephyreuss avatar
Har inte lirat privatserver sedan hedenhös ungefär (Wotlk typ).. Vilken är den bästa servern just nu, utan massa P2W-donations-skräp och i fråga om stabilitet, scripting o dyl?
Citera
2016-05-08, 00:13
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Har inte lirat privatserver sedan hedenhös ungefär (Wotlk typ).. Vilken är den bästa servern just nu, utan massa P2W-donations-skräp och i fråga om stabilitet, scripting o dyl?

Beror på vad du vill spela. Om du vill köra TBC kan jag tipsa om Looking4group. Skön server som bara rullat i två veckor typ.
Citera
2016-05-08, 15:54
Medlem
Fordies avatar
Är det kronos 1 eller kronos 2 realmen som gäller om man vill prova på medans man unsubbat i väntan på legion? Ingen mening att cleara mythic archimonde om och om och om igen för att vår GM ska få massa guld liksom..

/Ford
Citera
2016-05-08, 16:10
Medlem
Flairrs avatar
Kronos har blivit ddosad rakt åt helvete de senaste dagarna med total uptime på kanske 5 tim sammanlagt.
Citera
2016-05-08, 17:19
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
Kronos har blivit ddosad rakt åt helvete de senaste dagarna med total uptime på kanske 5 tim sammanlagt.

Och jag som snart är klar med min nedladdning som tagit ett tag på 4g-nät i skogen

/Ford
Citera
2016-05-09, 17:56
Medlem
Julmustarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Nostalrius-teamet har bett alla som är sugna på Legacy-servrar att fylla i detta formulär:
http://goo.gl/forms/bgYzPykrJY

Tycker ni borde ta er tiden att svara på frågorna, tar bara någon minut, så Blizzard får veta exakt vad vi är ute efter.

Här är tråden från nost-forumet om någon är tveksam till att klicka på en randomlänk: https://forum.nostalrius.org/viewtopic.php?f=2&t=44103 .

Sweet, underskrivet

Man undrar ju med denna Ddos på Kronos, man är verkligen sugen på att spela nu
Är det tex möjligt att en person skulle kunna orsaka sån här skada? Nån som är insatt ?
Citera
2016-05-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Är det kronos 1 eller kronos 2 realmen som gäller om man vill prova på medans man unsubbat i väntan på legion? Ingen mening att cleara mythic archimonde om och om och om igen för att vår GM ska få massa guld liksom..

/Ford
K2 är helt ny medans k1 är ett år gammal. Skulle köra på k2
Citera
2016-05-10, 00:26
Bannlyst
Folk är fortfarande välkomna på Theatre of Dreams. Vi är en internationell guild som raidar 2-3 dagar i veckan . Vi gearar atm för Ulduar som releases om två veckor! Vi började alla spela för någon vecka sedan själva så är från scratch. Men vi behöver lite mer folk för att få igång en riktig 25 manna core .
Citera
2016-05-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Folk är fortfarande välkomna på Theatre of Dreams. Vi är en internationell guild som raidar 2-3 dagar i veckan . Vi gearar atm för Ulduar som releases om två veckor! Vi började alla spela för någon vecka sedan själva så är från scratch. Men vi behöver lite mer folk för att få igång en riktig 25 manna core .

Det låter spännande! Har hört att den servern är ganska tom, stämmer det?
Citera
2016-05-11, 12:59
Medlem
CougheeBrothas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Nostalrius-teamet har bett alla som är sugna på Legacy-servrar att fylla i detta formulär:
http://goo.gl/forms/bgYzPykrJY

Tycker ni borde ta er tiden att svara på frågorna, tar bara någon minut, så Blizzard får veta exakt vad vi är ute efter.

Här är tråden från nost-forumet om någon är tveksam till att klicka på en randomlänk: https://forum.nostalrius.org/viewtopic.php?f=2&t=44103

Killen frågade efter bra scripting och stabilitet och du rekommenderar L4G?
Snacka om falsk marknadsföring

Vill man ha bra stabila servrar får man vända dig till Vanilla/WOTLK (tex Kronos/Lordaeron). Kvaliteten på de tbc-projekt som finns i dagsläget är tyvärr medelmåttiga som bäst men skulle snarare vilja påstå att det är skräp.

Skriv under nu gubbar!!

Är det bara jag som börjar tro att detta faktiskt kan kommer hända? Jag hoppas bara personligen att inte för många nya grejer från nyare expansionerna kommer att komma med. Helst hade jag sett progression server som börjar i tidig vanilla->slutet av wotlk och sen tar man det därifrån, helst utan några nya grejer alls. Men om jag känner blizzard rätt får vi kanske nya charc modellerna och annat skit..
Citera
2016-05-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Skriv under nu gubbar!!

Är det bara jag som börjar tro att detta faktiskt kan kommer hända? Jag hoppas bara personligen att inte för många nya grejer från nyare expansionerna kommer att komma med. Helst hade jag sett progression server som börjar i tidig vanilla->slutet av wotlk och sen tar man det därifrån, helst utan några nya grejer alls. Men om jag känner blizzard rätt får vi kanske nya charc modellerna och annat skit..

Jag hoppas naturligtvis även jag innerligt. Hur det kommer att se ut i slutändan är högst osäkert dock. Men en progressiv server, totally blizzlike, låter perfekt. Finns en konspiratorisk del av mig som är mer skeptisk och som misstänker att Blizzard kanske bara vill lugna ner situationen under lanseringen av Legion för att inte förlora i försäljning och sedan slå spiken i kistan när väl spelet är släppt. Får hoppas att mitt konspiratoriska jag får fel.
Citera
2016-05-11, 13:11
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Skriv under nu gubbar!!

Tror nog det kommer hända också. så småning om iaf. Något jag ser att dom absolut inte får ta med i"legacy" servers isf är då Looking for raid. Flying mounts. Transmog, anledningen att jag nu säger transmog är för att jag anser att det skapar förvirring. Förr i tiden såg man en spelare med tex Full t2 lr t3 i vanilla och då visste man att personen var bra. LFR kan nog dom flesta vara överens om iaf, det totalförstör hela communityn, det samma gäller flying mounts som totalförstör spelets world pvp, och community det med. Man ser ju aldrig någon i några zoner liksom hehe, Men lfr är nog värst. Kan ju spela tekniskt sätt all endgame och hela spelet från lvl 15 igenom o bara stå i ogrimmar,. tycker guld har förlorat sin mening också ganska mkt. Finns inte så stor anledning till att ens farma guld längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in