2016-05-07, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Alltså vad menar du på "sin sida" ? Poliser hjälper eller skyddar inte folk man har på "sin sida" man gör sitt professionella jobb vare sig man gillar det eller inte. Jag har själv skyddat politiker jag avskyr.

P-skyddet får sina case på grunder av hotbild, inte om man är på objektets sida.
Om det handlar om svarta som betalas ut. Vem vet hur många intyg hon har skrivit, och hur mycket pengar det handlar om. Jag säger inte att de poliser hon har i sitt personskydd får extra pengar av henne. Dock så har ju bevisligen Expressen gått ut med uppgifter som säger att Sahlin har ljugit.
Dessa lögner som Expressen säger att Sahlin sagt, gissar jag på har med största sannolikhet gjorts i samråd med livvakten, som är polis. Jag menar det som skedde från det att Sahlin intervjuades den 21:a april, till det att hon konfronterades av Expressen den 22:a april med att hon betalat in skattepengarna den 21:a april, fast hon sa att de betalats in långt tidigare.
Senast redigerad av pent-house 2016-05-07 kl. 23:37.
Citera
2016-05-07, 23:29
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
I den här länken framkommer att Expressen hade kunskap om praktikanten redan när den intervjuade Sahlin om intyget.

http://www.expressen.se/nyheter/livvaktens-slakting-praktiserade-trots-nej/

I en intervju med Expressen TV – under arbetet med avslöjandet om det falska intyget – fick Mona Sahlin frågan om sin praktikant.

Men din praktikant som du har med dig här är ju släkt till din före detta livvakt? Är det en tillfällighet?

– Vi hjälper många, eller jag hjälper många av mina vänner. Jag har tagit emot många praktikanter genom åren… Absolut… Det är ofta så som vägen på arbetsmarknaden är. Man använder sina vänner, eller hur?

Enligt Aftonbladet har kvinnan använt uppgiften om sin praktikplats hos Mona Sahlin när hon sökt fyra jobb på olika departement, som assistent åt barn-, äldre- och jämställdhetsminister Åsa Regnér, S

Så Flashback var alltså inte först att känna till detta.
Det väcker då frågan var Expressen fick scoopet från först. Jag trodde det var från bostadsrättsföreningen, men det kan lika väl vara internt från Extremistbevakargruppen.

Eller så fick man det först från bostadsrättsföreningen, och så gjorde man ett bra jobb och hittade bland annat praktikanten. Eller så fick man tips om praktikanten först, och ramlade sen över bostadsaffären när man grävde.

Jag tror inte tipset kom från bostadsrättsföreningen. Dom är säkert inte alls intresserade av uppmärksamheten. Iaf skule förvåna mig storligen om dom tipsat expressen. Möjligen indirekt genom en polisanmälan som tidningen fått korn på. Dom brukar ju gå igenom alla sådana som ser intressanta ut.

Jag tror att detta kommer från någon på myndigheten som tröttnat på cirkusen kring Mona, Livvakten och praktikanten.

Som du säger är det också möjlighet att "praktikanten" satte igång det hela. Mingelbilden från gardellevenmanget kommer från expressen och praktikanten är namngiven där. Någon som känt igen namnet på livvakten kan så småningom ha lagt ihop 2+2 och börjat söka på HSL och då ramlat över polisanmälan.
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2016-05-07 kl. 23:34.
Citera
2016-05-07, 23:30
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Just detta med att MS också gick på visning är svårt att förklara om det felaktiga intyget utfärdades bara för att vara hygglig, av slarv, eller under press, som många spekulerat.

Jag kan bara se två rimliga förklaringar baserat på vad vi nu vet:

1. Både MS och HLS skulle bo i lägenheten.

2. HLS agerade bulvan för ett köp åt MS, som har skyddad identitet.

Varför inte:

3. HLS skulle bo i lägenheten själv.

Det har nämnts tidigare i tråden, men folk drar ju alldeles för stora växlar på att Mona (eventuellt) var på visningen. Hon kan ju precis lika gärna varit där i egenskap av smakråd, nyfikenhet, vad fan som helst. Inget konstigt alls.

HLS har uppenbarligen stålar (visserligen oklart riktigt hur med tanke på lönen, men det kan ju finnas andra inkomstkällor som vi inte känner till, lagliga och/eller olagliga) och han anser sig själv ha råd att bo där.

När svaret uteblir från Brf börjar han bli nervös, "kanske har de invändningar mot min taxerade inkomst?" och ber Mona om hjälp, en mycket nära vän till familjen som hjälpt till förut. "Visst", säger Mona, "Jag har ju MACKT att göra vad fan jag vill, här har du ett falskt löneintyg att köra ner i halsen på styrelsen".

Brf verkar vara skum, inklusive styrelsen, vilket tydligen HLS struntar i/inte riktigt är medveten om. Kanske är det en helt jävla fantastisk lya, vad vet jag. Hade styrelsen i Brf fungerat normalt så hade HLS fått en andra chans att förklara hur hade tänkt finansiera sin avgift. Han hade kunnat lägga ett par månader i deponi för att blidka styrelsen.

Låg inkomst behöver inte betyda att det är kört (skulder är däremot är värre, tyvärr Mona). Cornucopia är ute och cyklar när han hävdar motsatsen. I min förening (+50 år gammal, tresiffrigt antal lägenheter, stabil ekonomi) har vi t.ex. till och med tillåtit nolltaxerare (med rätt förklaring).
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2016-05-07 kl. 23:37.
Citera
2016-05-07, 23:31
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Jag tror inte tipset kom från bostadsrättsföreningen. Dom är säkert inte alls intresserade av uppmärksamheten. Iaf skule förvåna mig storligen om dom tipsat expressen. Möjligen indirekt genom en polisanmälan som tidningen fått korn på. Dom brukar ju gå igenom alla sådana som ser intressanta ut.

Jag tror att detta kommer från någon på myndigheten som tröttnat på cirkusen kring Mona, Livvakten och praktikanten.

Norlander?
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Just detta med att MS också gick på visning är svårt att förklara om det felaktiga intyget utfärdades bara för att vara hygglig, av slarv, eller under press, som många spekulerat.

Jag kan bara se två rimliga förklaringar baserat på vad vi nu vet:

1. Både MS och HLS skulle bo i lägenheten.

2. HLS agerade bulvan för ett köp åt MS, som har skyddad identitet.

Mot 1 talar att HLS är nygift, vilket är svårt att pussla ihop med ett planerat boende ihop med MS.

Mot 2 talar det faktum att om syftet med intyget var legitimt (att genom ett bulvanköp skydda MS nya adress) så borde de inte ha avgått så snabbt. Samt att det inte är helt enkelt att genomföra bulvanköp, även om det finns experter i tråden som hävdar att det går. Man kan också tycka att polisens personskydd, som borde veta hur man gör när en skyddad person vill byta adress, borde ha hjälpt till och garanterat att allt gick rätt till.

Dessa problem med de enda två rationella förklaringarna får mig att misstänka att det finns omständigheter som vi ännu inte känner till. Därmed inte sagt att de vilda spekulationer som nu snurrar runt i tråden har någon substans. Troligen finns det en tämligen enkel förklaring till varför MS och HLS agerade som de gjorde, men den förklaringen har vi inte än.
Jag har ju svårt att tänka mig att Mona Sahlin - av alla människor - skulle flytta in i en vulgär-bostadsrätt på Solsidan - av alla ställen.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det framstår ju som solklart att MS och polisen/livvakten haft ett sexuellt förhållande. Något som säkerligen kommer framkomma, förr eller senare. Varför skulle annars MS vara så mån om denne man? Finns ingen rim och reson i det hela.

MS har ju även sedan länge haft ett rykte om sig om att vara riktigt promiskuös, så detta torde icke komma som en nyhet för många...
Citera
2016-05-07, 23:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Klumpigt bulvanköp för att skydda hennes identitet har jag inte tänkt på eller missat om det varit uppe i tråden. Mycket möjligt.

Jag tror fortfarande det är möjligt att HLS skulle köpa bostaden till sig själv. Han har ju precis sålt sin nuvarande bostad enl uppgift i tråden. Och hans bil indikerar att han har kapital. Frun sägs inte varit på visning men det verkar vara svårt att veta att hon inte sett bostaden. Och att Sahlin också sett den är ju i min mening inte jättekonstigt.

Jag tror också det finns en enkel förklaring. Även om den verkar vara svår att få fram just nu. Sahlin hintar det själv: "–Ja någon gång kan jag berätta allt om allt."

Jo, det är faktiskt jättekonstigt. Chefer går inte på visning när anställda köper lägenhet. Inte ens om man känner varandra väl. Här finns det en hund begraven. Eller i vart fall något som vi inte vet.
Senast redigerad av Regulus 2016-05-07 kl. 23:36.
Citera
2016-05-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skriver under på varje ord. Den korruption som nu sker dagligen i Sverige att ge X antal miljoner till det är exakt vad som gjorde Sverige som land stoppa bistånd till länder. Ingen koll alls vad pegarna nu faktiskt går till. 10 miljoner till en helt nybildad organisation mot islamism tacka fan för att de flesta miljonerna går direkt till att göra enskilda personer rika. Det fins ju ingen koll alls vilket bevisas många gånger om att ledare tom anställer och fördelar bäst hon vill. Sjukt och brottsligt.

Frågan är varför Alice Bah kommer så lindrigt undan med detta......alla dessa oegentligheter har skett under hennes departement.
Citera
2016-05-07, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Om det handlar om svarta som betalas ut. Vem vet hur många intyg hon har skrivit, och hur mycket pengar det handlar om. Jag säger inte att de poliser hon har i sitt personskydd får extra pengar av henne. Dock så har ju bevisligen Expressen gått ut med uppgifter som säger att Sahlin har ljugit.
Dessa lögner som Expressen säger att Sahlin sagt, gissar jag på har med största sannolikhet gjorts i samråd med livvakten, som är polis.

Nej, killen har inte jobbat som livvakt åt henne på samordningen mot extremism, han har som sagt varit tjänstledig från polisyrket. Hans yrkestitel är handläggare.
Citera
2016-05-07, 23:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag har ju svårt att tänka mig att Mona Sahlin - av alla människor - skulle flytta in i en vulgär-bostadsrätt på Solsidan - av alla ställen.

Varför det? Bor inte Bosse Ringholm också där?
Citera
2016-05-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Varför inte, egentligen? Verkar hon ha ett enda icke-hycklande ben i kroppen kanske? Socialdemokrati och solidaritet och sådant är bara yttre pynt för Mona. Främst kommer makten och pengarna. Mona har aldrig haft några skrupler, hon är en ren psykopat.
Citera
2016-05-07, 23:40
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Jo, det är faktiskt jättekonstigt. Chefer går inte på visning när anställda köper lägenhet. Inte ens om man känner varandra väl. Här finns det en hund begraven. Eller i vart fall något som vi inte vet.

Det kan bli lite fel om man bara fokuserar på just denna aktuella bostad. En möjlighet är att Mona faktiskt också är i bostadsletartagen eftersom hon verkar ha separerat från maken och kanske har något tillfälligt boende.

Hon och spöket kan ha pratat med varandra en hel del och diskuterat bostäder. Denna lgh kankse bara är en i mängden av bostäder som både livvakten och Mona tittat på.

Dom kanske t.o.m hade som vana att "samåka" till visningarna och låstas att dom var ute på något viktigt uppdrag.
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2016-05-07 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in