2016-05-07, 21:18
Medlem
Ja titta:

Nu avslöjar Aftonbladet att Spökets släkting fick praktisera där. (Något jag läste i går eller i morse här)
Kanske det kommer mer gräv nu trots allt?

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22773864.ab
Citera
2016-05-07, 21:26
Medlem
[quote=NOMOONRIVER|57192986]
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Klart Bosse och Mona är fortsatt gifta. Om dem lagt in om skilsmässa hade vi fått veta det.
MSM bevakar tingsrätter när det gäller sådant.

Enligt Merinfo är han ogift / ej i partnerskap.
Såvida det är rätt Sahlin (i Enskededalen). Han bor i lägenhet som värderas till ca 2 milj och äger en tämligen ny Hyundai.
Citera
2016-05-07, 21:29
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugge
Det kanske blir tjatigt men jag kunde inte låta bli att räkna vad Spökets Audi R8 V10 kostar på månad.

Försäkringen är räknat på man i samma ålder och boende i hans grannkommun. Bilen är en privatimport så den har ingen vagnskadegaranti. För att få pris var jag tvungen att ringa och valde då ett av de större bolagen.
58 000/år eller 4850/mån

Lån
Räknade på bilpris 900 000, kontantinsats 180 000 och en avbetalningstid på 8 år
105 00/år eller 8 800/månad

Skatt 4700/år

Summa fasta kostnader 167 000/år eller 14000/mån.

Då förstår jag om man vill ha gratis parkering :-)

Bil och avgiften på lägenheten kostar alltså tillsammans 32000/mån skattade pengar. 43000 brutto borde ge en nettolön på ungefär 30 000/mån..

Jag hoppas att detta tillför något i tråden.

//B
Jag tycker att det är oerhört intressant. För mig är det helt otroligt att lägga så mycket pengar på en bil. Speciellt om man bara är en polisinspektör.
Tycker inte andra poliser att det är konstigt?
Bilen och br huset är vad vi vet om. Men han har nog flera utgifter i livet.
För vanligt folk så är det här fantasi summor.
Som sagt, det finns bara ett svar som jag kan se.
Citera
2016-05-07, 21:29
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Ja titta:

Nu avslöjar Aftonbladet att Spökets släkting fick praktisera där. (Något jag läste i går eller i morse här)

Detta har dom inte behövt gräva efter själva. Det räcker för dom att läsa den här tråden där både lillasysterns linked-in-profil och mingelbilder länkats. Alltid bra att tidningarna tar upp det och frågar exvis myndigheterna efter mer info.
Citera
2016-05-07, 21:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
/.../ Frågorna blir bara fler och fler.
Lägg till frågan varför bostadsrätten verkar involvera såväl MS som HLS - inte minst ekonomiskt, inkl. konstaterandet att betongklumpen ser ut att ha ett försvarsstrategiskt intressant läge.
Citera
2016-05-07, 21:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ja titta:

Trots att Norlander var emot. Norlander visade redan i intervjun igår att han var kritisk mot Mona. Kan han inte bara säga vad han tycker!? Han verkar ju uppenbart ha en del på hjärtat. Praktikanten är inte så viktig men Norlander tror jag har en del synpunkter på hur myndigheten "Samordnaren..." har fungerat i stort.

PS.

Sluta löjla er med unvis. Om ni läser AB så kan ni för fan länka till AB. Här är länken: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22773864.ab, idag
Senast redigerad av Madagascar 2016-05-07 kl. 21:41.
Citera
2016-05-07, 21:34
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ja titta:

Citat:
Samtidigt har också livvaktens släkting fått praktisera hos den tidigare partiledaren under våren - trots att myndigheten avslog släktingens ansökan.

– Vi nekade henne praktikplats, säger huvudsekreteraren Daniel Norlander.
....

Under våren har en släkting till livvakten fått praktisera hos Mona Sahlin.

På sitt CV som laddats upp på Linkedin skriver släktingen att hon varit praktikant på Mona Sahlins myndighet sedan januari 2016 fram till dags dato.

Släktingen har försökt nästla sig in på olika departement genom att ljuga om sin praktik. Mona kör sitt eget race parallellt med myndigheten. Räknas inte detta som ett brott?
Citera
2016-05-07, 21:37
Medlem
Zenophobias avatar
Fick ett pm i förgår om att "Spöket och Sahlins är älskare". Någon som kan bekräfta eller dementera detta påstående? Om det stämmer är det naturligtvis hennes ensak men det blir offentligt intressant om hon gett honom privilegier i kraft av det ämbete hon besitter/besatt. Uruselt skött av sahlin alldeles oavsett men vem är förvånad?
Senast redigerad av Zenophobia 2016-05-07 kl. 21:42.
Citera
2016-05-07, 21:37
Medlem
EbolaTillAllas avatar
[quote=CC|57193268]
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER

Enligt Merinfo är han ogift / ej i partnerskap.
Såvida det är rätt Sahlin (i Enskededalen). Han bor i lägenhet som värderas till ca 2 milj och äger en tämligen ny Hyundai.

Det är rätt Sahlin. Alla namn och födelsedata stämmer. Egentligen är det väl mindre intressant om dom formellt skiljt sig. Det viktiga är väl om dom har separerat.

Jag upprepar att det vore extremt konstigt om stackars Mona som behöver både livvakter och skyddad identitet på ett ögonblick kunde lokaliseras genom att söka efter maken.

Skilsmässohandlingar är normalt offentliga men det gäller inte med automatik om en person har skyddad identitet.

Den som tycker det är extremt viktigt just om dom är formellt skilda får väl ringa och fråga på Bosse hos skatteverket på måndag.
Citera
2016-05-07, 21:39
Bannlyst
Hej

Jag har absolut noll koll när det gäller denna nyhet.Kan någon sammanfatta och varför gjorde hon det hon gjorde? Vad vann hon på det här?

Tack på förhand
Citera
2016-05-07, 21:41
Medlem
Otroligt. Toblerone, TV-licens, P-böter, Kronofogden, falska intyg och allmänt fiffel samtidigt som hon hävdar att "det är häftigt att betala skatt".

Under tiden sitter ca 35% av svenskarna och röstar på skitpartiet som hon representerar. Lägg på 5% kommunister i vänsterpartiet och 5% muppar i miljöpartiet så kan vi konstatera att minst 45% av folket är idioter.
Citera
2016-05-07, 21:44
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ja titta:

Haha - detta är ett Flashback gräv som Aftonbladet nu kör som en egen story!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in