2016-05-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jag begriper inte riktigt vad du menar nu, jag går till affären o köper datordelar som jag sedan bygger ihop själv, väldigt enkelt alla klarar av det. Då behöver man ingen matematik eller fysik för att klara av det.

Men du måste väl förstå vad han menar, jag ska ta ett enklare exempel som dessutom inte är alls så svårt som att bygga en dator själv..

- OM du går till IKEA och köper en bokhylla och monterar ihop, kommer du då att vara möbelsnickare.

Det är en jävla skillnad på att köpa lego och själv bygga från grunden.
Citera
2016-05-07, 12:17
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Är inte löda o svetsa samma sak?

Vilka delar är det du löder ihop. Svara på frågan.
Citera
2016-05-07, 12:34
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Vilka delar är det du löder ihop. Svara på frågan.
Alla delar förståss, vissa är svårare än andra.
Citera
2016-05-07, 12:37
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Alla delar förståss, vissa är svårare än andra.

Vilka delar.
Citera
2016-05-07, 12:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Men faktum är ju att vi idag inte är 100% säkra vilken form jorden har
Faktum är att vi är 100% säkra på att jorden är en ellipsoid (sfär med tillplattade poler).
Bortsett från mindre skillnader som uppstår i och med att ytan inte är slät.

Jordens verkliga form (Geoid) kan du läsa om här:
http://www.maanmittauslaitos.fi/sv/node/8096

Citat:
allt som framkommit är ju för tvätta våra ensidiga hjärna.
Vänligen bevisa att denna hjärntvätt sker, tack.
Citera
2016-05-07, 14:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nu begriper jag inte riktigt vad du menar med kartorna, man kan flyga runt som vanligt på en platt jord också. Tror du inte det går flyga normalt om jorden är platt eller? Vi navigerar inte alls utifrån en rund jord, vem fan har sagt det liksom? Det är vad företagen säger men så ligger det inte till.

Platt jord navigerar man precis som man gör idag, den roterar 24h sin egen axel på en flygtur med det gör att hela processen inte tar mer än 3h att flyga runt allt för att jorden kan eventuellt vara platt
Har du någon fungerande karta på den platta jorden?

Varför är jag inte förvånad över att du inte begriper...

Visa en karta som beskriver hur man flyger mellan Sydney och Santiago. Förklara för oss hur man hittar, vilken kurs man ska hålla och hur långt det är mellan dessa städer.

Faktum är att du inte kan visa en fungerande karta över den platta jorden. En sådan karta är helt omöjlig att få till av det enkla skälet att jorden inte är platt.

Återigen: Storcirkelrutten mellan Sydney och Santiago är ett bevis för att jorden är en sfär.
Senast redigerad av madtop 2016-05-07 kl. 14:40.
Citera
2016-05-08, 10:58
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Alltså båtar försvinner har vi ju hört, det sägs ju att legenden lever ute i havs o sluker våra båtar. Så därför kan man säga att dom ramlar ner, beror ju på hur man definerar det.

Maersk line, med 600 fartyg som konstant färdas de sträckor där fartyg "ramlar ner", skulle nog orsaka ett väldigt högljutt ramaskri om deras fartyg försvann som du påstår... Det skulle inte vara en legend. Det skulle inte bara vara något som skett i det förflutna. Det skulle hända hela tiden. Gör det det?
Citera
2016-05-10, 20:15
Medlem
En liten fundering bara...
Vi har ju nyligen, alla och envar, kunnat se Merkurius passera solen.
Hur stämmer detta in i FE:s världsbild?
Citera
2016-05-11, 21:19
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Men du måste väl förstå vad han menar, jag ska ta ett enklare exempel som dessutom inte är alls så svårt som att bygga en dator själv..

- OM du går till IKEA och köper en bokhylla och monterar ihop, kommer du då att vara möbelsnickare.

Det är en jävla skillnad på att köpa lego och själv bygga från grunden.
Det beror på, man blir ju faktiskt en slags möbelsnickare då man måste vara händig för att bygga ihop ett projekt.
Citera
2016-05-11, 21:19
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Vilka delar.
moderkort, grafikkort, ljudkort med mera.
Citera
2016-05-11, 21:21
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Faktum är att vi är 100% säkra på att jorden är en ellipsoid (sfär med tillplattade poler).
Bortsett från mindre skillnader som uppstår i och med att ytan inte är slät.

Jordens verkliga form (Geoid) kan du läsa om här:
http://www.maanmittauslaitos.fi/sv/node/8096

Vänligen bevisa att denna hjärntvätt sker, tack.
Nej vi är långt ifrån säkra att jorden är rund, det är bara vad media går ut med o säger. Vi vet inte än idag trots att det är 2016 om jorden är platt eller rund, vi är väldigt sega med uppdatera och ha den teknik som behövs idag för att visa vad som är rätt eller fel.
Citera
2016-05-11, 21:22
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför är jag inte förvånad över att du inte begriper...

Visa en karta som beskriver hur man flyger mellan Sydney och Santiago. Förklara för oss hur man hittar, vilken kurs man ska hålla och hur långt det är mellan dessa städer.

Faktum är att du inte kan visa en fungerande karta över den platta jorden. En sådan karta är helt omöjlig att få till av det enkla skälet att jorden inte är platt.

Återigen: Storcirkelrutten mellan Sydney och Santiago är ett bevis för att jorden är en sfär.
Asså va vill du? Varför ska jag visa en karta? Det säger liksom ingenting. Och varför är sydney santiago så viktigt? Man åker ju bara över stilla havet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in