2016-05-11, 21:23
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Maersk line, med 600 fartyg som konstant färdas de sträckor där fartyg "ramlar ner", skulle nog orsaka ett väldigt högljutt ramaskri om deras fartyg försvann som du påstår... Det skulle inte vara en legend. Det skulle inte bara vara något som skett i det förflutna. Det skulle hända hela tiden. Gör det det?
Tror du det? Varför då? Jo det är en legend vare sig du vill det eller inte så är det legend! Begrips!
Citera
2016-05-11, 21:36
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
moderkort, grafikkort, ljudkort med mera.

Löder du ihop dessa? Eller sätter du inte fast korten i mlderkortet?
Citera
2016-05-11, 21:50
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Löder du ihop dessa? Eller sätter du inte fast korten i mlderkortet?
Jag löder ihop dessa.
Citera
2016-05-11, 22:05
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Jag löder ihop dessa.

Du löder alltdå ihop korten. Hur löder du ihop dem? När du köper ett grafikkort måste du sätta in den i PCI-express porten.

Kan du förklara vad du menar med att löda ihop dem. Du är väldigt fåordig i din beskrivning.
Citera
2016-05-11, 22:11
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Du löder alltdå ihop korten. Hur löder du ihop dem? När du köper ett grafikkort måste du sätta in den i PCI-express porten.

Kan du förklara vad du menar med att löda ihop dem. Du är väldigt fåordig i din beskrivning.
Ja precis jag löder ihop korten i datorn själva burken alltså, använde en lödningspistol kan man säga så den smälter vid kanten och attacha på burken sen använder blåsinstrument för att det ska kallna och det sitter fast.
Citera
2016-05-11, 22:14
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ja precis jag löder ihop korten i datorn själva burken alltså, använde en lödningspistol kan man säga så den smälter vid kanten och attacha på burken sen använder blåsinstrument för att det ska kallna och det sitter fast.

Så du löder alltså ihop korten på chassit? Du löder inte ihop grafikkortet med moderkortet?
Citera
2016-05-11, 22:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej vi är långt ifrån säkra att jorden är rund, det är bara vad media går ut med o säger. Vi vet inte än idag trots att det är 2016 om jorden är platt eller rund, vi är väldigt sega med uppdatera och ha den teknik som behövs idag för att visa vad som är rätt eller fel.
Nej, det är inte "vad media säger". Det är en observerbar verklighet att jorden är sfärisk.
Nej, "vi" är inte sega med att uppdatera och ha teknik för att veta att jorden är sfärisk.
Har du några bevis för att jorden har någon annan form?
Citera
2016-05-11, 22:20
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag löder ihop dessa.
Löder du ihop CPU:n också? Då menar jag inte om du löder fast den på moderkortet, jag undrar om du tillverkar själva CPU-chippet själv?
Citera
2016-05-11, 22:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
moderkort, grafikkort, ljudkort med mera.

Hur bygger du en D/A-omvandlare och ett slutsteg till ljudkortet?

Citat:
Asså va vill du? Varför ska jag visa en karta? Det säger liksom ingenting. Och varför är sydney santiago så viktigt? Man åker ju bara över stilla havet.

Du ska visa en karta för att visa att det är sannolikt att jorden är platt. Och det faktum att du inte kan presentera en fungerande FE-karta säger oss väldigt mycket.

Jag å andra sidan kan visa dig en fungerande karta som bygger på att jorden är rund. Vilket är ett väldigt starkt bevis för att jorden är rund.
Citera
2016-05-11, 22:24
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Så du löder alltså ihop korten på chassit? Du löder inte ihop grafikkortet med moderkortet?
Ja jag löder ihop det på inne i burken sen kopplar jag allt ihop så det blir synkroniserat.
Citera
2016-05-11, 22:27
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det är inte "vad media säger". Det är en observerbar verklighet att jorden är sfärisk.
Nej, "vi" är inte sega med att uppdatera och ha teknik för att veta att jorden är sfärisk.
Har du några bevis för att jorden har någon annan form?
Jo vi har lärt oss sen barnsben att jorden ska vara rund utan någon som helst bevis, minns i skolan så fanns det en rund jordglob i klassrummen, det kallar jag hjärntvätteri. Alla uppgifter om att jorden är rund är falska det är för att vi inte ska tro den är platt helt enkelt.
FN´s logga så har man valt en platt jorden, det är en dold budskap. Man vill förmedla att jorden är platt utan att säga det indirekt.
Citera
2016-05-11, 22:29
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Löder du ihop CPU:n också? Då menar jag inte om du löder fast den på moderkortet, jag undrar om du tillverkar själva CPU-chippet själv?
Den köper jag behöver inte tillverka något det är jag som bygger ihop datan, man behöver inte vara en hjärnkirurg för detta. Om jag kan så kan alla andra. Men vill påpeka det är svårt att löda i början mycket piller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in