2016-05-07, 06:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Egentligen är det skit samma om bilden är arrangerad eller ej, "vänstern" vann vilket som!!

Varför? Jo här är varför!!-

Den överväldigande majoriteten Svenskar skiter totalt i Flashback"analyser", läser Avpixlat, Fria Tider, undrar huruvida kvinnan på bilden är vänster eller ej, om fotot är arrangerat eller ej...

Den överväldigande majoriteten Svenskar har ett liv som går ut på att köra ungen till dagis/skola, åka till jobbet, sluta jobbet, hämta ungen, åka till affären, köper en Aftonbladet på impuls, åker hem, käkar middag, försöker hinna umgås med barn/familj innan läggdags...

När ungarna sover, hinns det med en snabb slöläsning av Aftonbladet, innan Let,s dance börjar, ser bilden på den modiga kvinnan och tänker "vilken modig tjej", för att glömma det lika fort när programmet börjar- sedan somnar man på soffan, vaknar till och lägger sig i sängen..

Dagen efter upprepas hela proceduren, hela veckan ända tills fredagsmyset- och då prioriteras annat är den nu bortglömda bilden....

Så hur mycket det än bevisas här huruvida bilden är falsk eller ej, så har bilden likt förbannat vunnit i media, eftersom majoriteten av vanlige Svensken INTE hänger på Flashback eller Avpixlat!

Och så länge inte te:x NMR lär sig mediahantering, kommer dom att förlora varje gång "vänstern" sätter upp ett bakhåll....
Den överväldigande majoriteten svenskar skiter i mediavänsterns fejkbild och är inte speciellt förtjust i vare sig nazister eller negresser med vitfobi.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-05-07 kl. 06:07.
Citera
2016-05-07, 06:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Av det enkla skälet att en del i den här tråden försöker göra Bilden från Borlänge till en symbol för vänsterextremisters ensidiga och olagliga sabotage mot nazisternas tillåtna demonstrationer
Bilden skildrar inte det men eftersom en del påstår att nazister inte stör demonstrationer kan det vara bra att påminna om hur nazister attacker prideparader, demonstrationer i Kärrtorp och hur nazister efter demonstrationer söker upp demonstranter och försöker mörda dem.

Ur yttrandefrihetsperspektiv är Mangs mer förgriplig än det som bilden i Borlänge visar. Fast en del vill ha det till tvärtom.
På vilket sätt var Kommunisten Mangs ett hot mot yttrandefriheten?
Negressen och expo är lika farliga som nazisterna.
Citera
2016-05-07, 07:03
Medlem
-Bilden kommer bli lika odödlig som treårige Alans döda kropp på stranden..jaha ni har redan glömt Alan?
Citera
2016-05-07, 07:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habbakuk
Du försöker göra politik av det hela av personliga skäl. Jag anser att man måste vara totalt hjärndöd om man inte förstår att bilden är arrangerad. Det är bara så helt uppenbart.

Citat:
Hur många gånger behöver jag förklara mitt resonemang? Expo-David såg sin chans till årets bild genom att skicka fram tessan med black Power hälsning. Det är arrangerat och oavsett vilken sida man tillhör så är tillvägagångssättet falskt och fel.
Visst, visst! Och judarna sprängde WTC

Varför försöker inte ens foliehattarna på forumet besvara frågan om bilden nu varit arrangerad, varför stod då fotografen inte beredd? Filmen visar att Tess kliver fram och fotografen som precis knäppt bilder på demonstrationståget går bakåt och vänder sig om och trycker av. Hade bilden varit arrangerad hade han stått beredd med perfekta inställningar, men nu blir det bara en en snabb bild.
Citera
2016-05-07, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Visst, visst! Och judarna sprängde WTC

Varför försöker inte ens foliehattarna på forumet besvara frågan om bilden nu varit arrangerad, varför stod då fotografen inte beredd? Filmen visar att Tess kliver fram och fotografen som precis knäppt bilder på demonstrationståget går bakåt och vänder sig om och trycker av. Hade bilden varit arrangerad hade han stått beredd med perfekta inställningar, men nu blir det bara en en snabb bild.

You wish. Bara önsketänkande från din sida. Sådana som dig ökar konfrontationen mellan oliktänkande på fel sätt. Väx upp, vi andra ser rakt igenom dig omgående.
Citera
2016-05-07, 08:21
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnopluralist
Det må vara en bra bild, men det är inte första gången som Expo-David tar arrangerade bilder med kvinnan i fråga - https://pbs.twimg.com/media/ChhYrSiXEAA2Sd6.jpg:large

Tess verkar vara ett av Davids favoritobjekt. Att bara tokvänstern förstår att Expo fastnat med fingrarna i syltburken är ju symptomatiskt!
Citera
2016-05-07, 08:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Bilden kommer bli lika odödlig som treårige Alans döda kropp på stranden..jaha ni har redan glömt Alan?
I det fallet framkom det ju dessutom att pappan hade bott & arbetat i Turkiet i flera år & att det var en ren ekonomisk utflykt han tog med den stackars sonen på.

På samma sätt hade Borlänge-bilden setts i ett annat ljus om det framkommer uppgifter om att fotograf & motiv kände varandra sedan innan.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2016-05-07 kl. 08:29.
Citera
2016-05-07, 08:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Tess verkar vara ett av Davids favoritobjekt. Att bara tokvänstern förstår att Expo fastnat med fingrarna i syltburken är ju symptomatiskt!

Eller så är bilden på Tess privat? Precis som det alltså står om man väljer att inte beskära bilden.
http://www.metro.se/metro-debatt/alla-behovs-i-kampen-mot-rasism-och-afrofobi-oavsett-hudfarg/EVHpdd!scyiKa0gxv/
Citera
2016-05-07, 08:35
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Eller så är bilden på Tess privat? Precis som det alltså står om man väljer att inte beskära bilden.
http://www.metro.se/metro-debatt/alla-behovs-i-kampen-mot-rasism-och-afrofobi-oavsett-hudfarg/EVHpdd!scyiKa0gxv/
Bägge bilderna ägs av Expo-David. Han är både fotografen och han äger copyrighten. Så sluta upp med tramset nu!
Citera
2016-05-07, 08:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Bägge bilderna ägs av Expo-David. Han är både fotografen och han äger copyrighten. Så sluta upp med tramset nu!

Så David äger copyrighten till en bild som är Tess privata bild på sig själv? Får jag då fråga, äger David även dina och mina privata bilder?
Detta låter för mig helt orimligt!
Varför skriver Metro David Lagerlöf/Privat och inte bara David Lagerlöf om han nu både fotat och äger båda bilderna? Shoot!
Citera
2016-05-07, 09:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, är övertygad om att den är arrangerad. Expo-David bad Tessan om att visa lite black power för att få årets bild. Det är så jävla uppenbart. Endast politiskt övertygade folk som som fullständigt saknar allt vad objektivitet och moral och etik heter anser att fotot är en scoop.

Har inte Saxlind försett dig med argument än?

Du bara upprepar vad du tror utan att komma med något enda vettigt argument.

Det finns en film som visar hela händelseförloppet. Har du ens sett den?
Citera
2016-05-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag ser att mitt korta svar blev bortplockat så jag får skriva ett längre.

Man behöver bara konstruera det vi ser. Värdegrunden som vi lär oss redan i förskolan inbegriper bland annat att man väntar på sin tur.

Det behövs inget längre tänkande för att veta att det är så.

Nu vet jag inte hur jag skall formulera mig då det uppenbarligen är ok att framföra dina tankar här, men kanske är det ok att jag får försvara mig? Jag har inte framställt en annorlunda uppfattning om värdegrund, snarare tvärtom. Jag har inte heller skrivit något med större insikt om huliganer och nazister. Allt det är bara något du hittat på.

Ifall vi nu är klara med det kan vi kanske fortsätta med förlorarmentaliteten i beteendet. Att ta lagen i sin egen hand, att ge efter för primitiva tankar, kan inte vara en väg framåt, men... du verkar tycka det. Varför?

En annan sak man börjar lära sig redan på dagisnivå är att stå upp för allas lika värde, att stå upp mot förtrycket. Det är precis det som bilden från Borlänge förmedlar. Hon protesterar mot den grupp av nazister/fascister som har som högsta dröm att återinföra förtrycket över andra människor. Stolt och stillsamt protesterar hon mot de män som talar om blodbad för att införa sin vision.
Det innehållet i bilden fattar de allra flesta. Det är därför den sprids.

Du kanske skulle skaffa dig lite elementär kunskap om vad nazismen står för. Nazisterna sträcker inte fram högerhanden för att snällt vänta på ordet.
Tess på bilden håller inte heller fram handen i väntan på att det ska bli hennes tur att förtryckas eller förintas. Hon protesterar redan nu mot dom som tycker hon är mindre värd.

Miljoner människor läser in det i bilden.
Du läser inte in någonting utan vill prata om något helt annat utanför bilden.

I väntan på att du börjar läsa samhällsorienterade ämnen i skolan kan du försöka med wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nazism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in