Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Då får man ju verkligen tänka efter och konstruera en helt annan bild än den som fångades av just det ögonblicket i verkligheten
Jag tror snarare att den här tråden illustrerar nazisternas förlorarmentalitet, hur verkligheten måste omtolkas, och all världens medier och privatpersoner har helt fel när de sprider vidare bilden av Tess som protesterar mot 300 nazister.
Fast jag har förstått att du är av en annan uppfattning, har en annan värdegrund och och har svårt att få tillfredsställa dina lustar.
Fotbollshuliganernas förlorarmentalitet har jag förstått att du har inblick i efter att en del huliganer samarbetat med nazisterna.
Jag ser att mitt korta svar blev bortplockat så jag får skriva ett längre.
Man behöver bara konstruera det vi ser. Värdegrunden som vi lär oss redan i förskolan inbegriper bland annat att man väntar på sin tur.
Det behövs inget längre tänkande för att veta att det är så.
Nu vet jag inte hur jag skall formulera mig då det uppenbarligen är ok att framföra dina tankar här, men kanske är det ok att jag får försvara mig? Jag har inte framställt en annorlunda uppfattning om värdegrund, snarare tvärtom. Jag har inte heller skrivit något med större insikt om huliganer och nazister. Allt det är bara något du hittat på.
Ifall vi nu är klara med det kan vi kanske fortsätta med förlorarmentaliteten i beteendet. Att ta lagen i sin egen hand, att ge efter för primitiva tankar, kan inte vara en väg framåt, men... du verkar tycka det. Varför?