2016-05-04, 21:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Asså jag kan inte bevisa om jorden är platt, anledningen att jag tror den kan vara platt är för att så många människor flera miljoner än idag 2016 tror att jorden faktiskt är platt. Varför??? Måste ligga något i det vill jag säga det är inget taget från luften bara sådär, funkar liksom inte så nämligen. Och att FE har funnit omkring oss flera tusen år dessutom
Märker du inte hur efterblivet ditt resonemang är (retorisk fråga)?
Det går ju att ersätta "jorden är platt" med vilken fantasi som helst.

Asså jag kan inte bevisa om månen är en ost, anledningen att jag tror den kan vara en ost är för att så många människor flera miljoner än idag 2016 tror att månen faktiskt är en ost. Varför??? Måste ligga något i det vill jag säga det är inget taget från luften bara sådär, funkar liksom inte så nämligen. Och att OM (Ost-Månen) har funnit omkring oss flera tusen år dessutom.
Citera
2016-05-07, 01:01
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Den som påstår något ska bevisa det.

Du har påstått att jordens form inte kan bestämmas. SE är bevisad sedan länge. Om ditt påstående inte ska förbi en paradox (dvs, ditt påstående kan inte samexistera med SE) så måste du motbevisa SE.

Det är inget bevis.
SE är inte bevisad, det mest är manipulerad.
Citera
2016-05-07, 01:03
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart kan man bevisa att jorden är rund.
Man kan även bevisa att jorden inte är platt.

Hur kan du ha fått för dig något så urbota dumt som att vi inte har koll på jorden form?

Jo vi vet att den är rund.
>Går inte bevisa något av det, jorden kan lik väl förbannat vara platt som rund, jag stället mig 50/50 på denna fråga eftersom det är så himla osäkert. Dom som förespråkat rund jord kommer alltid säga den är rund, dom som förespråkar platt jord kommer alltid säga den är platt.
Citera
2016-05-07, 01:04
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Att den inte skulle kunna försvinna ur din syn om jorden är platt.

Din tes om att jorden kan vara platt faller härmed platt.

Jag är inte här för att läsa websidor. Jag är här för att läsa debattörers argument.
Har du några?
Du säger dig själv ha verifierat att jorden är rund i och med ditt "båt försvinner under horisonten"-test. Vilka argument har du för att motsäga denna av dig verifierade iakttagelse?
Jag har inte sagt att jorden är rund. Ja jag sa att båten försvann från horisonten det betyder inte att jorden är rund.

Båten kan försvinna i horisonten även om jorden är platt, den ramlar liksom ner
Citera
2016-05-07, 01:06
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Du sa att du byggt en dator utan matematik och fysik. Så du bör ju veta vad du pratar om.

Om du kan bygga en dator UTAN att använda dig av den kunskap fysiken ger oss ochh programmera datorn så du kan prata med oss här på FB, utan den flummiga abstrakta matematiken.

Du sa att du gjort det. Så hur gjorde du det? Du använde såklart inte byggda komponenter för de är byggda av ingenjörer. Du får inte heller använda dig av program skapade av programmerare, för de använder flummiga och abstrakta matematiska teorier.

Sitter du på denna dator nu eller? Som du byggt från mineraler själv? Hur fick du ihop kiselplattorna? Eller du kanske har tryckt ihop en kolklump till ett magiskt informationsnät?
Ja jag har byggt flera dator utan hjälp av matematik eller fysik, absolut ingen svårt, alla som kan något inom data kan bygga det. Matematiska lösningar är för okunniga. Jag är duktig inom området därför kan jag bygga det.
Citera
2016-05-07, 01:07
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad ansåg hon om jordens form?
Hon sa jag måste finna sanningen själv inget hon kunde ge mig, med tiden så skulle jag förstå.
Citera
2016-05-07, 01:33
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att jorden är rund. Ja jag sa att båten försvann från horisonten det betyder inte att jorden är rund.

och att varje skepp som lämnar landet och passerar horisonten förliser lyckas myndigheterna dölja exakt hur? och hur fungerar alla hologram som tydligen ersätter alla människor som måste förolyckats vid det här laget?

Nej, nu är vi på lågstadienivå. Jag tar en paus tills poppaloppan försvunnit härifrån och återvänt till sin rätta elementärform.
Citera
2016-05-07, 09:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hon sa jag måste finna sanningen själv inget hon kunde ge mig, med tiden så skulle jag förstå.
Det var ett dåligt råd, eftersom vi redan vet vilken form jorden har.
Det finns ingen annan "sanning att finna" i det här fallet.
Citera
2016-05-07, 09:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det jag aldrig fått svar på är varför bara båtens underkant "försvinner i horisonten".
Hur kommer det sig att båtens överkant inte "försvinner i horisonten", den är ju lika långt bort?

När du ändå håller på att fundera över horisonten, förklara varför solen ser ut att vara lika stor medan den "försvinner i horisonten", varför blir den inte mindre ju längre bort den är, som båten?

Det där med att båten "ramlar ner" får du nog fundera lite mer på.
Båten är väl på samma höjd (vattenytan) hela tiden?
Citera
2016-05-07, 10:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
>Går inte bevisa något av det, jorden kan lik väl förbannat vara platt som rund, jag stället mig 50/50 på denna fråga eftersom det är så himla osäkert. Dom som förespråkat rund jord kommer alltid säga den är rund, dom som förespråkar platt jord kommer alltid säga den är platt.

Självklart går det att bevisa att jorden är rund. Att du inte förstår bevisen betyder inte det inte finns bevis.

Vi kan börja med ett av hundratals bevis:
Våra kartor bygger på en rund jord och vi hittar alltid fram, vi navigerar utifrån en rund jord. Ett flygplan som flyger från Sydney till Santiago flyger utefter en sydlig storcirkel och storcirkelnavigation är ett bevis på en sfärisk jord.

Och vi kan med samma argument samtidigt falsifiera den platta jorden:
Flygrutterna mellan Australien och Sydamerika falsifierar samtliga FE-kartor. Det finns inga FE-kartor som fungerar. Man har inte ens lyckats med något så enkelt som att framställa en fungerande karta.

Så innan FE:are fortsätter med sitt imbecilla tramsande så bör de börja med det mest grundläggande: Beskriv hur den platta jorden ser ut och hur den fungerar. Och en väldigt bra start är att få till en karta som fungerar.

Har du någon fungerande karta på den platta jorden?
Citera
2016-05-07, 11:23
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
och att varje skepp som lämnar landet och passerar horisonten förliser lyckas myndigheterna dölja exakt hur? och hur fungerar alla hologram som tydligen ersätter alla människor som måste förolyckats vid det här laget?

Nej, nu är vi på lågstadienivå. Jag tar en paus tills poppaloppan försvunnit härifrån och återvänt till sin rätta elementärform.
Hur menar du nu? Varför skulle myndigheterna dölja?
Citera
2016-05-07, 11:24
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
SE är inte bevisad, det mest är manipulerad.

Du säger det ja. Men inget du kunnat visa ens rationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in