2016-04-14, 17:16
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Jag försöker inte motbevisa nånting.
Man har kunnat studsa en laserstråle mot månen sedan 1962.

Studsa en laser mot din vägg hemma och sen en spegel..vilken får du bäst data av? Det är alltså markant skillnad på de två olika fallen skulle du inte säga?
Citera
2016-04-14, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Studsa en laser mot din vägg hemma och sen en spegel..vilken får du bäst data av? Det är alltså markant skillnad på de två olika fallen skulle du inte säga?
Så är det säkert, men i en cirkel med en diameter på 3km finns det säkert nånting som reflekterar några fotoner fler än genomsnittet.
Citera
2016-04-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Trots detta så tror vissa att månen är 4 mil bort?

Vilka är det som tror det? Vanligtvis brukar flat earthers anse att månen är cirka 40 mil bort. Men du kanske bara glömde en nolla?
Citera
2016-04-14, 17:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Klart dom skulle kunna.
Så det är obegripligt att dom inte gjort det.
OK, så det är helt klart att NASA kan skicka farkoster till månen. Bra.
Nu är det obegripligt att du tror att de inte tog ett kort på jorden, i så fall.
Citera
2016-04-14, 17:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag försöker inte motbevisa nånting.
Man har kunnat studsa en laserstråle mot månen sedan 1962.

Varför skrev du såhär då?
Citat:
Ja eftersom dom aldrig varit där så måste NASA hittat området där signalen blir tydligare innan dom bestämde landningsplats. Betänk att dom studsade laser fram och tillbaka mot månen redan 1962, och laserstrålen har en diameter på ca 3 km när den träffar månen.

När MIT studsade sin laser 1962 hade den för övrigt en diameter på omkring 6,5 km då den träffade månen.
Citera
2016-04-14, 17:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ca 38 000 mil skulle jag tro.

Då håller du med andra ord med om att Rosalotus världsbild är väldigt felaktig. Det är så svårt att diskutera med människor som tror på en platt jord för det finns så många varianter på eländet.

Då tror du även att solen är långt bort. Vad anser du om fenomenet att skuggor är olika långa på olika platser? Eller tidszoner? Kan det möjligen vara en indikation på att jorden är en sfär?
Citera
2016-04-14, 17:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Vilka är det som tror det? Vanligtvis brukar flat earthers anse att månen är cirka 40 mil bort. Men du kanske bara glömde en nolla?

Jag kan faktiskt inte hålla koll på vad olika skolor av plattjordare tror. I sammanhanget är det totalt ointressant om du anser att månen är 4m eller 40 mil bort.

Utan det viktiga är att vad du påstår är väldigt långt från sanningen. Vi vet och har mätt avståndet till månen tusentals gånger. Med radar och med laser och med stor noggrannhet.

Men jag gissar att du anser att alla som gjort detta är en del av den stora konspirationen.
Citera
2016-04-14, 17:42
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Så är det säkert, men i en cirkel med en diameter på 3km finns det säkert nånting som reflekterar några fotoner fler än genomsnittet.

Nej du, det duger inte med "säkert nånting".
Citera
2016-04-14, 17:42
Bannlyst
Citat:
Då håller du med andra ord med om att Rosalotus världsbild är väldigt felaktig. Det är så svårt att diskutera med människor som tror på en platt jord för det finns så många varianter på eländet.

Då tror du även att solen är långt bort. Vad anser du om fenomenet att skuggor är olika långa på olika platser? Eller tidszoner? Kan det möjligen vara en indikation på att jorden är en sfär?
Har jag påstått att jorden är platt?
Citera
2016-04-14, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Nej du, det duger inte med "säkert nånting".
Ok då, per definition så existerar det någonting som reflekterar några fler fotoner än genomsnittet när man mäter över att område på 7 kvadratkilometer.
Citera
2016-04-14, 17:55
Medlem
Citat:
Jag kan faktiskt inte hålla koll på vad olika skolor av plattjordare tror. I sammanhanget är det totalt ointressant om du anser att månen är 4m eller 40 mil bort.

Utan det viktiga är att vad du påstår är väldigt långt från sanningen. Vi vet och har mätt avståndet till månen tusentals gånger. Med radar och med laser och med stor noggrannhet.

Men jag gissar att du anser att alla som gjort detta är en del av den stora konspirationen.

Dessa MIT har haft nära samarbete med NASA och med risk för att verka tjatig, men jag har presenterat klockrena bevis här för att det inte går att lita på nånting som NASA gör eller säger. Det är en lögnaktig organisation som lurar hela världens befolkning med sina Disney World Cartoon bilder och filmer och bevis och som målar upp en falsk bild av verkligheten och rymden.. Om MIT har samarbetat med dem så är det väldigt väldigt troligt att hela denna lasermätning till månen är en enda stor bluff det med - precis som allt annat när det gäller den heliocentriska vetenskapen. Eran bild av universum är inte verklig, den är en Hollywood-produktion precis som den påstådda månlandningen är.
Citera
2016-04-14, 18:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så är det säkert, men i en cirkel med en diameter på 3km
Därför har man placerat ut tre reflektorer med c:a 100 mils mellanrum.
På dessa tre platser får man en mycket bättre, se nedan, reflektion än på andra platser.

Citat:
finns det säkert nånting som reflekterar några fotoner fler än genomsnittet.
Reflektorn som Apollo 11 placerade gav 10 till 100 (beroende på förhållanden i atmosfären) gånger mer reflektion än alla mätningar som gjordes innan. Sedan placerades ännu bättre/större reflektorer ut (Apollo 14 & 15).

Källa:
http://physics.ucsd.edu/~tmurphy/apollo/doc/Bender.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in