2016-05-06, 23:03
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Mona är ganska exakt 13 år äldre än Hernando och hade behövt avla honom med exet på sommarlovet vid 12 års ålder. Exmaken är 8 år äldre så det hade varit fullt naturligt att tysta ner och lämna bort ett eventuellt barn.

Inte troligt måhända men alltså inte biologiskt omöjligt och det skulle förklara en hel del, även varför hon är så störd.
Nej, jag menade inte att Mona skulle vara mor till HLS. Mer att de kanske är släkt på något sätt. Jag vet att i många lationländer får man ett helt annat namn när man gifter sig, kan ta partnerns osv.

Jag ser också att HLS är vän med Monas son på FB. Och Mona tar alltså med HLS syster på premiärer. De verkar vara väldigt involverade i varandras familjer.
Citera
2016-05-06, 23:08
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det här blir ju konstigare och konstigare. Nu när jag söker på adressen, då hittar jag HLS och en annan kvinna. Men inte hans fru.

http://kartor.eniro.se/gatuvy/Huddinge-Storskogsvägen-12

Måste ju vara fel, för hon ska vara 16 år och enligt ratsit så bor hon på en helt annan adress.
Den tjejen är dotter till hans fru (alltså den han gifte sig med förra året). Men det konstiga är att frun inte längre står kvar där. Snurrigt värre.

Kan någon med insyn kolla om HLS och frun lämnat in skilsmässoansökan.
Citera
2016-05-06, 23:08
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Mona kom direkt från Expos styrelse. I Expo tillsattes hon av "högre makter". Många tror att Expo är nån slags ideell organisation. Inget kan vara mer fel. Expo är en "vinstdrivande stiftelse" (precis som IKEA) Noll insyn, noll demokrati. Man kan inte bli medlem i Expo tex. Det finns absolut ingenting i Expo som ens andas demokrati eller idealism. - Expo handlar stenhårt om att tjäna pengar på rasism, fascism och nazism och för att dra in pengar målar man upp en skev och förvrängd verklighet av den vite svennen som evigt ond och djävulsk. Jag tror inte ens att Mona fattat själv att hon kom in i styrelsen enbart som pengakossa. - Men hon sväljer villigt Expos fioliehattsliknande världsbild och det var den hon sannolikt försökte ta med sig till den nya myndigheten. Men det sket sig kungligt i verkligheten.

Mona har alltid svikits och avslöjats av sina egna i de egna leden. Hon har aldrig fällts utifrån. Jag var övertygad om att hon skulle anlita EXPO i parti och minut som varande "duktig idiot" och pengarna skulle ösa in i den slutna vinstdrivande stiftelsen. Men så blev det tydligen inte. Expo är förbannat proffsiga på vad de gör och de kan även detta med ekonomi och hur man slipper betala skatt och hur man snokar i folks privatliv och hur man använder PK-pressen som målvakter för att få dignitet. - Det är onekligen märkligt att Mona inte anlitat Exponätverkets ekonomer och revisorer. Expo är uppdelat i flera olika delar hit och dit och det är NOLL insyn.
Expressen har Expo folk anställda.

Nej det blev väl snarare så att Expo utnyttjade Mona i hennes egenskap av Nationell samordnare. Hon gav onekligen tyngd åt Expos ståndpunkter genom sitt hävdande av högerextrem hyperaktivitet i varje byhåla och stadsdel över hela landet. Vem vet, det kanske visar sig att den här underliga härvan bottnar i att "Spöket" egentligen var anlitat av Mona för att producera hemlagade bevis för denna påstådda högerextremism som tett sig så påfallande frånvarande för i stort sett alla utom samordnaren och de Expoanstrukna, Arnstad et al? Skapliga hållhakar för utpressning i så fall
Citera
2016-05-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Fruns dotter, frun står fortfarande kvar

Men det står på hemnet att villan är såld??
Citera
2016-05-06, 23:13
Medlem
Citat:
Men det står på hemnet att villan är såld??

De har väl inte flyttat än, tillträdesdagen kan vara en bit framåt.
Citera
2016-05-06, 23:17
Medlem
Citat:
Det här blir ju konstigare och konstigare. Nu när jag söker på adressen, då hittar jag HLS och en annan kvinna. Men inte hans fru.

http://kartor.eniro.se/gatuvy/Huddinge-Storskogsvägen-12

Måste ju vara fel, för hon ska vara 16 år och enligt ratsit så bor hon på en helt annan adress.

Storskogsvägen är det hus som blev såld nu i slutet på April -16. När jag sökte igår så kom det upp att han bodde där med sin fd fru och sina barn. Denna stackars kvinna har ju överhuvudtaget inte med detta att göra eftersom han tydligen är skild sedan länge från henne och är omgift tydligen. Men de stod tillsammans. Den bilden och de namnen som kom upp idag när jag sökte på adressen kan jag garantera att det INTE var vad som stod där mkt sent inatt!
Citera
2016-05-06, 23:18
Medlem
Citat:

Så de har nyligen köpt villan på Storskogsvägen och så ska han köpa en till i Saltsjöbaden? Det står ju att villan är såld 23 april. Jag hittar även villan på mäklarens instagram. Det var en bild för fyra veckor sedan.
Citera
2016-05-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Storskogsvägen är det hus som blev såld nu i slutet på April -16. När jag sökte igår så kom det upp att han bodde där med sin fd fru och sina barn. Denna stackars kvinna har ju överhuvudtaget inte med detta att göra eftersom han tydligen är skild sedan länge från henne och är omgift tydligen. Men de stod tillsammans. Den bilden och de namnen som kom upp idag när jag sökte på adressen kan jag garantera att det INTE var vad som stod där mkt sent inatt!

Va, han är inte omgift, han är gift med henne, hon kallar sig själv L*na på Facebook och har publicerat bilder på henne och HLS.
Citera
2016-05-06, 23:21
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Tillträdet på Solsidans Brf är satt till månadsskiftet maj/juni.
Citera
2016-05-06, 23:22
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Jag är mest besviken över att Mona inte fått sparken långt tidigare pga inkompetensen som ju varit uppenbar.
Verkligen. Listan över viktiga och imponerande jobb som hon haft är otrolig. Man förstår ingenting. Vad har hon egentligen haft för sig i alla år?
Skrämmande om hon är så dum som det verkar och dessutom oärlig.
Citera
2016-05-06, 23:22
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sahlins-tidigare-livvakt-hade-inga-sakerhetsuppdrag-pa-pappret

"Sahlins före detta livvakt anställdes den 2 februari 2015 i rollen som biträdande sekreterare av demokratiminister Alice Bah Kuhnke, chef för Kulturdepartementet. Lönen som står angiven i antällningsbeslutet ligger på en betydligt högre nivå än andra assistenttjänster vid regeringskansliet, likt den som biträdande sekreterare han skrivit på för."

Vad har Alice Bah Kuhnke för ansvar för den här anställningen?

Har hon inte en skyldighet att se till att lönen för tjänsten är rimlig och att personen som anställs har relevant kompetens för tjänsten? Hur kan hon godkänna att en polis ska som ska arbeta som biträdande sekreterare får betydligt högre lön än vad som är normalt?
Citera
2016-05-06, 23:28
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
"Sahlins före detta livvakt anställdes den 2 februari 2015 i rollen som biträdande sekreterare av demokratiminister Alice Bah Kuhnke, chef för Kulturdepartementet. Lönen som står angiven i antällningsbeslutet ligger på en betydligt högre nivå än andra assistenttjänster vid regeringskansliet, likt den som biträdande sekreterare han skrivit på för."

Vad har Alice Bah Kuhnke för ansvar för den här anställningen?

Har hon inte en skyldighet att se till att lönen för tjänsten är rimlig och att personen som anställs har relevant kompetens för tjänsten? Hur kan hon godkänna att en polis ska som ska arbeta som biträdande sekreterare får betydligt högre lön än vad som är normalt?
Det är Kulturdepartementet som basar för den Nationelle fiffelsamordnaren.
Att lägga den Nationelle s... hos ett MP departement var nog ett medvetet val av Löfven, Sahlin skulle vara så långt bort från genuina S-departement som möjligt.

Tänk vad trygga och säkra vi kunnat känna oss när Alice Bah Kuhnke och Mona Sahlin har basat för kampen mot den våldsbejakande extremistiska terrorismen, tryggare kan ingen vara. Världens terrorister har darrat i knävecken.
Senast redigerad av dark horse 2016-05-06 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in