2016-05-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Sidan verkar vara borttagen.

http://www.aik.se/sektioner/fotboll/historik/500aikare/hernlabb.html

Jag utgick från den sidan du länkade till angående Labbe. Det jag kom fram till är att han är skild och har sålt huset där han bodde (slutet på April -16) med fru och två barn (pojkar). Hans nuvarande vistelse går inte att få fram men lägenheten det handlar om har ingen bokförd person (han hade ju visst köpt den), kan vara dolt. Hans fd fru bor med de två barnen tillsammans med en jämnårig kvinna som står som gift. Denna kvinnas man bor nu på en annan adress och bostaden var deras där de levde som gifta innan han flyttade ut.
Labbes bil (som syns på Expressens film) är en Audi R8 Spyder Cab, den är bokförd på honom enligt Merinfo.
Är jag ute och seglar? Stämmer inte helt med andra uppgifter här.
Citera
2016-05-06, 22:43
Medlem
Mona kom direkt från Expos styrelse. I Expo tillsattes hon av "högre makter". Många tror att Expo är nån slags ideell organisation. Inget kan vara mer fel. Expo är en "vinstdrivande stiftelse" (precis som IKEA) Noll insyn, noll demokrati. Man kan inte bli medlem i Expo tex. Det finns absolut ingenting i Expo som ens andas demokrati eller idealism. - Expo handlar stenhårt om att tjäna pengar på rasism, fascism och nazism och för att dra in pengar målar man upp en skev och förvrängd verklighet av den vite svennen som evigt ond och djävulsk. Jag tror inte ens att Mona fattat själv att hon kom in i styrelsen enbart som pengakossa. - Men hon sväljer villigt Expos fioliehattsliknande världsbild och det var den hon sannolikt försökte ta med sig till den nya myndigheten. Men det sket sig kungligt i verkligheten.

Mona har alltid svikits och avslöjats av sina egna i de egna leden. Hon har aldrig fällts utifrån. Jag var övertygad om att hon skulle anlita EXPO i parti och minut som varande "duktig idiot" och pengarna skulle ösa in i den slutna vinstdrivande stiftelsen. Men så blev det tydligen inte. Expo är förbannat proffsiga på vad de gör och de kan även detta med ekonomi och hur man slipper betala skatt och hur man snokar i folks privatliv och hur man använder PK-pressen som målvakter för att få dignitet. - Det är onekligen märkligt att Mona inte anlitat Exponätverkets ekonomer och revisorer. Expo är uppdelat i flera olika delar hit och dit och det är NOLL insyn.
Expressen har Expo folk anställda.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-05-06 kl. 22:52.
Citera
2016-05-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Jag utgick från den sidan du länkade till angående Labbe. Det jag kom fram till är att han är skild och har sålt huset där han bodde (slutet på April -16) med fru och två barn (pojkar). Hans nuvarande vistelse går inte att få fram men lägenheten det handlar om har ingen bokförd person (han hade ju visst köpt den), kan vara dolt. Hans fd fru bor med de två barnen tillsammans med en jämnårig kvinna som står som gift. Denna kvinnas man bor nu på en annan adress och bostaden var deras där de levde som gifta innan han flyttade ut.
Labbes bil (som syns på Expressens film) är en Audi R8 Spyder Cab, den är bokförd på honom enligt Merinfo.

Vad hittar du att han är skild? Enligt ratsit är han gift? Och enligt Facebook är han också gift.
Citera
2016-05-06, 22:51
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Men Expressen menar, om jag förstått det rätt, är att det finns ingen anställning upprättad mellan livvakten och Sahlin. Han är inte privat anställd av henne och får inte någon extra lön på 60,000 kr per månad som intyget säger. Den enda anställning som finns är hans offentliga anställning, där han får en lön på 43,000 kr per månad.

Ja det är ju bara Mona och HLS som påstår att han är anställd. Rimligen hade det funnits någon form av anställningskontrakt att visa upp om man pröjsar någon 60 000/månad.

Sannolikt har väl HLS ockås skyldighet att anmäla "bisyssla" både till nuvarande arbetsgivare samt speciellt till SÄPO om han tar ett privat livvaktsuppdrag.

Anledningen till att man inte visat upp någora oficiella dokument är med all sannolikhet att anställningen bara existerat på intyget som behövdes för lgh-affären.
Citera
2016-05-06, 22:52
Medlem
Mooskys avatar
Mona Sahlins medarbetare, som avgick efter att ha fått ett felaktigt intyg om sina inkomster, var nästan aldrig på jobbet. Det berättar flera källor för TV4Nyheterna
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sahlin-medarbetaren-s%C3%A4llan-p%C3%A5-jobbet-3352997

Så Mona var ansvarig för just den här livvakten själv enligt nyheterna. Och han var sällan där men fick lön på skattebetalarna. Ja, men allt är som vanligt då. Och man rapporterar om att avdelningen samtidigt var misskött.
Citera
2016-05-06, 22:53
Medlem
HGs avatar
Citat:

Vad är detta för uppgifter??????

Han var inte skild då jag idag den 6:e ringde till folkbokföringen.

Ännu lite puffar för att få oss från spåret?
Senast redigerad av HG 2016-05-06 kl. 22:55.
Citera
2016-05-06, 22:53
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Mona har alltid svikits och avslöjats av sina egna i de egna leden. Hon har aldrig fällts utifrån. .
Svikits är en viss överdrift, det är så att S och "rörelsen" är omfattande organisatoriskt och det finns interna maktstrider. Det är långt ifrån alla där som sett Sahlin som Guds gåva till mänskligheten, de har rent av sett henne som inkompetent och oduglig. Det är därför hon stoppades när stollen Ingvar Carlsson försökte göra henne till partiledare (Toblerone).
Sahlin går inte frivilligt, det tog sina konvulsioner att sparka henne från partiledarposten efter katastrofvalet 2010, en del av hennes vapendragare behärskar nu AB:s ledarredaktion. Hon måste ha fått mycket tydliga signaler för att gå så snabbt och smärtfritt som hon nu gjorde.
Senast redigerad av dark horse 2016-05-06 kl. 23:03.
Citera
2016-05-06, 22:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Ja det är inte vind i seglet direkt.

1. Han har varit gift innan har två söner.
2. Han är nygift boende på samma adress som nuvarande frun.
3. Inget är dolt här utan han ha ansökt om medlemskap i bostadsrättsföreningen.
4. Den första frun står samboende med en annan kvinna och har inte med detta att göra.
5. Hans nuvarande fru har varit gift innan
Senast redigerad av Moosky 2016-05-06 kl. 23:25.
Citera
2016-05-06, 22:57
Medlem
Okej jag hittar också nu att villan ska vara såld, hittar den på hemnet. slutpris 6 500 000, begärt pris 6 495 000 kronor.

http://www.hemnet.se/salda/villa-6rum-stuvsta-centrum-huddinge-kommun-storskogsvagen-12-506129

Ska ha sålts 23 april 2016
Citera
2016-05-06, 22:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Men vad är det för affärer som föranlett dessa skatteskulder? PÅ hennes statliga lön dras ju skatten direkt, så hon måste ju haft ytterligare affärer på sidan om (möjligen kan det väl vara styrelsearvode, men osmart om hon inte skulle skatta direkt på dem heller).

Bra frågor. Obetald reavinstbeskattning efter att ha sålt villan i Nacka?
Citera
2016-05-06, 23:01
Medlem
Det här blir ju konstigare och konstigare. Nu när jag söker på adressen, då hittar jag HLS och en annan kvinna. Men inte hans fru.

http://kartor.eniro.se/gatuvy/Huddinge-Storskogsvägen-12

Måste ju vara fel, för hon ska vara 16 år och enligt ratsit så bor hon på en helt annan adress.
Citera
2016-05-06, 23:01
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
"Mona Sahlin hade redan fullt polisskydd, i form av sex Säpovakter som ansvarat för hennes säkerhet. Ändå bedömdes att livvakten behövdes – men inte alls med några arbetsuppgifter rörande säkerhet, enligt Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremisms huvudsekreterare."

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sahlins-tidigare-livvakt-hade-inga-sakerhetsuppdrag-pa-pappret
Så fd livvakten har alltså fått ett jobb han vare sig har utbildning för eller erfarenhet av och dessutom med oförklarligt hög lön. Utöver detta har alltså Mona betalt honom 60000 extra per månad!?

Sjukt så innihelvete. Måste dock säga att efterhandskonstruktionen att hon betalar honom 60 000 själv i lön är fan mycket värre och mer skandalartad än det ursprungliga osanna intygandet om lönen.
Är hon helt från vettet?

Hur kommer det sig att ingenting har kommit ut tidigare?

Finns det ingen revision av verksamheten?

Den här historien leder tankarna till maffian. Vem fan kan nu komma dragande med att det inte finns omfattande korruption i sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in