2016-04-11, 22:34
Medlem
ReloadMasters avatar
Hur fan tycker feldgrau att det var en jämn match?
Är det inte lite som att säga att Leksand ägde sista kvalmatchen mot Modo till SHL?
Eller måste man heja med laget för att det ska fungera så?
Citera
2016-04-11, 22:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Man ser ju redan framemot mot säsongen 2017. Vi och HIF åker ur i år, TFF och ÄFF hänger kvar och BoIS går upp. Superskånskan...

Skicka upp Prespa Birlik, Höllviken eller Kristianstad också när du ändå är igång.

/feldgrau
Citera
2016-04-11, 22:35
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReloadMaster
Hur fan tycker feldgrau att det var en jämn match?
Är det inte lite som att säga att Leksand ägde sista kvalmatchen mot Modo till SHL?
Eller måste man heja med laget för att det ska fungera så?

Ja hur fan kan jag tycka att en 3–3-match är (hyfsat) jämn?

/feldgrau
Citera
2016-04-11, 22:39
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ja hur fan kan jag tycka att en 3–3-match är (hyfsat) jämn?

/feldgrau

Ja då kollar men enbart på resultatet, inget annat var jämnt.
Citera
2016-04-11, 22:40
Medlem
DonDrapers avatar
Erbarmlig insats av Blåvitt idag, kryss var verkligen maxutdelning. Kan inte komma på något positivt bortsett från Hyséns prestation.
Citera
2016-04-11, 22:42
Avslutad
Orkar inte ens. Alltså vad fan. Hur kan Lewicki och Àrnason få starta efter J Södra? Om de startar mot Elfsborg kan man fan byta Allan Kuhn mot Annan Kon. (alltså en sån där orange sak som är något bättre på försvarsspel än Yotún)

Har Wiland räddat ett enda skott i årets allsvenska än?

Och jag letar fortfarande efter Kuhns spelfilosofi. Eller är det meningen att 7 man ska stå stilla långt upp i banan medan Árnason, Christiansen & Bengtsson rullar runt bollen på mittplan? Inte många som var godkända i dag, men Lewicki (och Wiland) spelar i en helt annan liga. Typ Division 2-nivå.

Jag tror nog Kalmar kan klara sig kvar trots allt, för MFF verkar sugna på att följa med FFF ner i Superettan.
Senast redigerad av U-Fig 2016-04-11 kl. 22:45.
Citera
2016-04-11, 22:42
Medlem
Noah Sonko Sundbergs mål borde ju fan vara med i snacket om att bli årets mål! Förvånande att ingen nämner det här i tråden.
Citera
2016-04-11, 22:45
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag skulle bli mycket förvånad om domaren i AIK-IFK- matchen dömer någon match av liknande dignitet i år. Mer än underkänt.
Citera
2016-04-11, 22:46
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article22611672.ab
Citat:
Efter matchen slog Cmores expert Jens Fjellström fast att det var en tabbe från målvakten.

– Den får man räkna in på tavelkontot. Det är en tavla.

Ett uttalande som gör Alvbåge irriterad.

Fjellström säger att det var en tavla. Hur ser du på det?

– Fjellström är ju untouchable inom svensk fotboll. Allt han säger är väl rätt, säger Alvbåge i ett svar som dryper av ironi innan han fortsätter:
– Men då får han ställa sig i mål och så ska jag ställa en fråga tillbaka: Va fan ska jag gör då?
Har Alvbåge alltid varit så här grinig eller är det något nytt sen han återkom till Blåvitt? Kan inte minnas att han förekom lika flitigt i media med märkliga och bittra uttalanden när han var i ÖSK.
Citera
2016-04-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Skicka upp Prespa Birlik, Höllviken eller Kristianstad också när du ändå är igång.

/feldgrau
Haha ja du, derbyn mot Prespa, fy fan vad mäktigt...
Citera
2016-04-11, 22:47
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Väl genomförd match idag av ÖSK bortsett från avslutssituationerna. En Crespo hade gjort mål idag och Kalle borde nog ha tagit tillvara på något av sina lägen. Positivt att anfallsspelet har kommit igång ordentligt. Astrit och Crespo kompletterar varandra riktigt bra och verkar ha lärt känna varandra nu. Ring funkar betydligt bättre än Logi i matcher som denna där vi är spelförande och jag ser gärna att han får fortsatt förtroende även efter att Logi är spelklar. Gerzic var grym idag!

Onödigt spännande hela vägen in i kaklet idag på Behrnabeu. Detta skulle vi ha punkterat redan i första!

Skönt att ta ned J-Södra på jorden igen så att de inte får för mycket hybris nu bara för att de inlett med att slå bottenlagen Kalmar och Malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article22611672.ab

Har Alvbåge alltid varit så här grinig eller är det något nytt sen han återkom till Blåvitt? Kan inte minnas att han förekom lika flitigt i media med märkliga och bittra uttalanden när han var i ÖSK.

Alvbåge var Alvbåge även när han var hos oss. Snarare så att det inte fick lika stora rubriker i kvällstidningarna bara även om han hördes och syntes rätt bra redan då.
Senast redigerad av nomadic 2016-04-11 kl. 22:49.
Citera
2016-04-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Erbarmlig insats av Blåvitt idag, kryss var verkligen maxutdelning. Kan inte komma på något positivt bortsett från Hyséns prestation.

Väldigt bra offensiva fasta(bra leverans och exekvering) är något att ta med sig, mot ett AIK som dessutom är äckligt bra på fasta, sedan gjorde Hjalle mål.

Bortsett från det var det inte så mycket att hänga i granen dock. Men uppsidan med det relativt bleka spelet de 3 inledande matcherna är såklart att det finns mer att hämta. Jag är helt säker på att vi får se mycket bättre matcher denna säsongen än det som presterats hittills. The only way is up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in