2016-05-06, 18:21
Avstängd
OliverCromwells avatar
Trevligt att hon avgår.

Men tyvärr verkar hon, som en katt, ha minst 9 liv. Varav hon nu har minst 5-6 liv kvar. Om två år, lagom till ett eventuellt val är hon nog tillbaka.
Citera
2016-05-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connxion
Det kanske inte är helt osannolikt att hon av skälet 'skyddade personuppgifter' som hon på goda skäl har, givit polisen i uppdrag att ordna den nya bostaden åt Sahlin incognito. Att det helt enkelt var ett upplägg som gjorts tillsammans med hennes säkerhetspersonal. Det skulle faktiskt ligga helt i linje med vad hon sade till Expressen, nämligen att hon anlitat honom för typ strategiskt säkerhetsarbete avseende hennes person där bostaden var en avgörande del. Det är faktiskt en helt ny teori som jag inte läst någonstans tidigare och då tar det bort både kärleksaffärer, i praktiken bulvanköp mm, utpressning o.s.v. Det skulle också förklara varför livvaktens fru inte fanns med i bostadsrättsköpet. Är SÄPO inblandade? De kan säkert ha resurser för att genomdriva en sådan affär med syftet att Sahlin inte skall synas.

Jag har tänkt på det där alternativet. Men om någon på den nivån söker nytt boende och har skyddad identitet kommer det inte ut i Expressen. Det är jag rätt säker på. Kan vara anledning att Expressen dröjde med att publicera det. För säkra sig om att de inte klampar in på området "skyddad identiet".

Bara en teori.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
De begär alltid komplettering skriftligt. Av förklarliga skäl.

Det stämmer inte. Jag har senaste veckorna fått muntlig begäran från tingsrätt om att komplettera med visst skriftligt material, men det är nog första gången jag råkat ut för det och domstolen hade själva kanske begått ett mindre fel. Och sen påverkar det om det är bråttom.

Men jg processar nästan aldrig så erfarenheten är ytterst begränsad.
Citera
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Är SÄPO inblandade? De kan säkert ha resurser för att genomdriva en sådan affär med syftet att Sahlin inte skall synas.

Om Sahlin inte vill synas kanske hon inte skulle köpa boende på första parkett på solsidan. Den där terassen och badbryggan är rätt exponerad. Diskret är inte ordet som ligger närmast...
Citera
2016-05-06, 18:24
Medlem
Citat:
Det kanske inte är helt osannolikt att hon av skälet 'skyddade personuppgifter' som hon på goda skäl har, givit polisen i uppdrag att ordna den nya bostaden åt Sahlin incognito. Att det helt enkelt var ett upplägg som gjorts tillsammans med hennes säkerhetspersonal. Det skulle faktiskt ligga helt i linje med vad hon sade till Expressen, nämligen att hon anlitat honom för typ strategiskt säkerhetsarbete avseende hennes person där bostaden var en avgörande del. Det är faktiskt en helt ny teori som jag inte läst någonstans tidigare och då tar det bort både kärleksaffärer, i praktiken bulvanköp mm, utpressning o.s.v. Det skulle också förklara varför livvaktens fru inte fanns med i bostadsrättsköpet. Är SÄPO inblandade? De kan säkert ha resurser för att genomdriva en sådan affär med syftet att Sahlin inte skall synas.
Du tycker att det verkar som om någon med sådana resurser skött detta?
Citera
2016-05-06, 18:30
Medlem
Citat:
Det stämmer inte. Jag har senaste veckorna fått muntlig begäran från tingsrätt om att komplettera med visst skriftligt material, men det är nog första gången jag råkat ut för det och domstolen hade själva kanske begått ett mindre fel. Och sen påverkar det om det är bråttom.

Men jg processar nästan aldrig så erfarenheten är ytterst begränsad.

Ja, det låter inte som det normala. Flesta jurister processar inte. Man förlikar för det mesta.
Citera
2016-05-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Bulvanspåret känns för långsökt i mina ögon. Vad skulle motivera livvakten att sätta hela sin ekonomiska framtid på spel för att en dokumenterat ekonomiskt retarderad tant ska leva lyxliv på solsidan? Han tar 100% av risken, hon tar noll. Varför skulle han gå med på ett så skevt upplägg?

Varför blanda in Sahlin i detta? Varför inte bara köpa mindre kåkar som han har råd med på polislönen isåfall?

Skumt om Sahlin enligt egen utsago var på en egen visning..........han kan ju tänkas agera bulvan mot frikostig ersättning..? Mona har det nog svårt på bostadsmarknaden med tanke på skatteskulderna.
Citera
2016-05-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jag har tänkt på det där alternativet. Men om någon på den nivån söker nytt boende och har skyddad identitet kommer det inte ut i Expressen. Det är jag rätt säker på. Kan vara anledning att Expressen dröjde med att publicera det. För säkra sig om att de inte klampar in på området "skyddad identiet".

Bara en teori.

Jo, jag kan tänka mig att det faktiskt kommer ut i Expressen ändå, det är för smaskigt för att inte skriva om delar av det. Däremot kan det vara anledningen till att de så snabbt slutade skriva med början igår em.

Att det kom ut beror mer på att det var så klantigt hanterat, i varje steg. Och med falska handlingar. Att exempelvis även säkerhetspolisen kan vara sällsynt klantiga ibland (liksom vi alla är åtminstone någon gång i livet) gör inte saken bättre. Bara mer förståelig att det kom ut.

Någon skrev och frågade om jag tyckte det verkade som om någon med de resurserna varit inblandade i den här affären. Jag kan bara konstatera hur mycket korkat som kommit via SÄPO (som jag iofs inte tror varit direkt inblandade i det här, men kanske underhandsinformerade). Tänker främst på det totala debaclet under Ebbe Carlsson-affären med illegal smuggling, avlyssning mm. Med hjälp av en privatspanare som Ebbe Carlsson!
Senast redigerad av Connxion 2016-05-06 kl. 18:39. Anledning: Tillägg
Citera
2016-05-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Om Sahlin inte vill synas kanske hon inte skulle köpa boende på första parkett på solsidan. Den där terassen och badbryggan är rätt exponerad. Diskret är inte ordet som ligger närmast...

Nej, diskretion är väl inte det första man tänker på när det gäller Sahlin.
Citera
2016-05-06, 18:33
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att hon har hjälpt en medarbetare som ville köpa en lägenhet. Hon har gjort fel genom att skriva falska intyg. Mer spännande är det inte.

För mig är den stora frågan just varför hon skrev intyget och att anledningen skulle vara att hon bara ville vara lite snäll är en teori men jag har så himla svårt att rakt av tro på den. Om den stämmer så varför inte bara rakt av erkänna och säga som det är? Naturligtvis för att hon inte är dummare än att hon förstår konsekvenserna av ett sådant erkännande. Att hon inte erkänner kan bara betyda att hon förstår mycket väl vad hon gjort och hur fel det är. Vi vanliga svennar kanske sitter här framför varsin dator och lite i smyg kanske tänker att ett felaktigt intyg inte är så farligt men det är det och det visste MS om när hon skrev det.

Det finns gränser för vad man kan ställa upp med för att vara snäll. Inom gränsen ryms saker såsom att skicka saltet om någon ber om det. Insatsen är minimal. Inom gränsen ryms även att vattna blommorna åt en vän när denne är bortrest. En större insats men är man snäll så är man. Inom gränsen ryms inte en brottslig gärning och att detta var en brottslig gärning är jag övertygad om att MS förstod. Vidare förstod MS att det skulle skita sig rejält om hennes snällhet avslöjades och som vi sett så sket det sig rätt kladdigt.

Jag gissar att du har ett jobb. Fundera på om du skulle kunna gå till din chef och be denne att skriva ett falskt intyg likt det MS skrev till dig. Vad tror du att du skulle få för svar?

Om MS bara skrev intyget för att vara snäll så är hon så dum och korkad att tideräkningen stannar och även om varken pösmunken Persson eller jag tillmäter MS några större kvaliteter vad gäller tankeverksamhet så kan jag bara inte se att hon skulle vara så in åt hel*** jä*** korkad att hon bara gjorde detta för att vara snäll. Men visst... det är en bland många svårsmälta teorier.
Citera
2016-05-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vad som inte nämnts är möjligheten att HLS kan ha vunnit på Lotto, eller hästar. Kanske tillsammans med BS på Solvalla ?
(Var ryktet om BS kärlek till spel på hästar kommit ifrån vet jag inte - bara en trådsanning.)
Då hade nog BS köpt mer än 30 kvm.
Citera
2016-05-06, 18:38
Medlem
Citat:

Så Säpo eller polisen skulle alltså se till att hon kan köpa en vräkig lyxbostad för 10 miljoner med 18 000 kronor i avgift för att hon är hotad? Knappast troligt. Varför inte ett billigare hus? Man behöver inte köpa en bostad på Solsidan i Saltsjöbaden för att man är hotad. Men varför skulle i så fall enbart en person stå på kontraktet? Varför inte typ något företag eller liknande som köper huset och sedan hyr ut det? Det vore ju mer rimligt att en viss livvakt får stå för allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in