Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
Jag har tänkt på det där alternativet. Men om någon på den nivån söker nytt boende och har skyddad identitet kommer det inte ut i Expressen. Det är jag rätt säker på. Kan vara anledning att Expressen dröjde med att publicera det. För säkra sig om att de inte klampar in på området "skyddad identiet".
Bara en teori.
Jo, jag kan tänka mig att det faktiskt kommer ut i Expressen ändå, det är för smaskigt för att inte skriva om delar av det. Däremot kan det vara anledningen till att de så snabbt slutade skriva med början igår em.
Att det kom ut beror mer på att det var så klantigt hanterat, i varje steg. Och med falska handlingar. Att exempelvis även säkerhetspolisen kan vara sällsynt klantiga ibland (liksom vi alla är åtminstone någon gång i livet) gör inte saken bättre. Bara mer förståelig att det kom ut.
Någon skrev och frågade om jag tyckte det verkade som om någon med de resurserna varit inblandade i den här affären. Jag kan bara konstatera hur mycket korkat som kommit via SÄPO (som jag iofs inte tror varit direkt inblandade i det här, men kanske underhandsinformerade). Tänker främst på det totala debaclet under Ebbe Carlsson-affären med illegal smuggling, avlyssning mm. Med hjälp av en privatspanare som Ebbe Carlsson!