2016-05-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Paret Sahlin har ju inte lämnat in någon skilsmässa till dessas Tingsrätt och därför är ryktena om att Sahlinarna skulle gå skilda vägar utan grund i dagsläget.

De kan mycket väl ha separerat. Jag har en god vän som flyttade ut och väntade i mer än fem år med att lämna in ansökan om äktenskapsskillnad. Och det gjorde han först när de mer eller mindre tillfälliga flammorna började googla hans namn och konstaterade att han var gift. Fast exfrun och han bodde i olika städer, typ 60 mil mellan dem. Ingen brådska där inte. Så alla varianter är möjliga och inte ens osannolika.
Citera
2016-05-06, 16:14
Medlem
HGs avatar
Men om nu Livvakten och S hade en affär, varför går Livvakten och gifter sig i december 2015? Varför inte ta och vänta på att S går ut ur sitt förhållande?
Citera
2016-05-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo eller annan enkel lösning. Skapa ett AB pumpa in några mille i det och anställ dig själv med en bra lön så är liksom den biten fixad. Måhända nu blir det väl lite att slösa bort i onödig skatt då men det behöver man ju bara göra typ nåra månader för att bli godkänd.

Dessutom måste väl tanken vara att ett sådant vidunderligt kapital generar ett visst cashflow. Eller tokfan har det på lönekontotot?
Citera
2016-05-06, 16:20
Medlem
Mooskys avatar
Bulvan för Mona är uteslutet eftersom person som ska bo i bostadsrätten måste godkännas av föreningen. Så är det inte rätt person som flyttar in, så bryts avtalet.
Vad han fått pengar ifrån är ju mindre viktigt eftersom det förmodligen inte alls är något mygel.
Han har som sagt varit gift innan vilket kan resulterat i försäljning av gemensam bostad tex.
Hans familj verkar inte barskrapade, så den där insatsen är en piss i vinden.

Däremot tror jag livvakten är en personlig vän till Mona och hennes familj vilket inte är konstigt då han förmodligen varit med ett tag runt just Mona. Så vad som föranlett detta klumpiga ogenomtänkta intyg kan vara av ren vänskap och för att hjälpa en nära vän helt enkelt. Det är inte första gången vänner, svärdöttrar osv glider på räkmacka i vänskapsrelationer med toppar.
Citera
2016-05-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Lite om MS arbete, som hon har genomfört "så jävla bra" från GP

http://www.gp.se/nyheter/världen/så-ska-europa-stoppa-extremister-1.61976

"Metoderna för att hantera våldsbejakande islamsiska extremister skiftar över Europa. Men medan Storbritannien har gått hårt fram har Sverige hittills hållit mycket låg profil."

Samma i Danmark. Där förbjuder många kommuner nya moskébyggen tex. Detta helt utan nån påhittad "samordnare" - Monas verksamhet är sannolikt 100% kontraproduktiv. Dessutom så har hon helt nazismen på hjärnan.
Citera
2016-05-06, 16:21
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Expressens chefredaktör har skrivit om Sahlin. Jag har försökt unvisa via unvis.it. Men den sidan blir bara mer och mer ovillig att unvisa saker. Undrar varför. Så därför direktlänk till Expressens chefredaktör.

http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2016/05/riktigt-reporterjobb-nar-makten-granskas-men-hatet-mot-mona-sahlin-ar-vidrigt/

Han prisar sin egen tidnings avslöjanden, samtidigt som han fördömer all annan kritik av Mona Sahlin. All kritik som inte är Expressens, är hat. Expressens avslöjanden, gottanden i snaskiga privatdetaljer är dock finemang, så länge de härrör från Expressen. Flashbacks grävande ser Mattson som hat. Mattson är en mutkolv. En oärlig skitstövel. En svenskhatare av rang.

Har sagt det tidigare, och säger det igen. Dagens svenska arbetarrörelse är drabbad av röta. Och den rötan tillåts spridas överallt och på alla platser. Svågerpolitiken har blivit norm. Stefan Löfvens, vår statsminister, enda bekymmer är egentligen bara hur han ska kunna dölja att Mona Sahlin bara är ännu ett exempel på den svenska statens korrumperade tillstånd. Stefan Löfven bryr sig inte ett skit om vänskapskorruptionen. Hans enda bekymmer är hur han ska kunna dölja den korruptionen. Och när det gäller det är han i maskopi med Expressens chefredaktör, svenskhataren Tomas Mattson. Mona Sahlin är ett bondeoffer. Längre än så går ingen granskning. Spelar ingen roll att hela Kommunals styrelse visat sig vara mutkolvar och gräddfilsmafioso hela bunten. Spelar ingen roll, för vare sig Stefan eller Mattson bryr sig ett skit om att hela rörelsen är en enda sörja av oärlighet, bedrägeri och snuskeri på en nivå som världen aldrig tidigare skådat. Man babblar och ljuger om demokrati och jämlikhet, lever samtidigt bortom allt det fina man babblar om och motarbetar aktivt demokrati och jämställdhet, och lever gott på den lögnen. Och dessa människor styr Sverige. Dessa mutkolvar och oärliga snuskhumrar. Inom politiken och inom svensk media.

Om ni tycker att Mona Sahlin är en ensam skitstövel , så är ni lurade. De som avslöjat henne har gjort det med den största glädje. Inte för att ställa något till rätta, utan bara för att gotta sig rejält i andras elände, samtidigt som man är precis lika korrumperat äckliga som Mona Sahlin.

Måtte Gud ha förbarmamde med detta arma land! Så att vi svenskar inte själva måste reda ut saker och ting. För då skulle det ju kunna bli dålig stämning både här och där. Och dålig stämning vill vi ju inte att det ska bli. I Sverige.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-05-06 kl. 16:30. Anledning: rättstavning
Citera
2016-05-06, 16:22
Medlem
Hur ligger livvakten till med sin polistjänst efter denna affär? Att lämna in ett oriktigt intyg till hyresnämnden och skriva om tillsvidare anställningar när det inte är på det sättet är inte en höjdare direkt Hans kollegor måste ju läsa i denna tråd och förundras.
Är han välkommen tillbaks i tjänst hos polisen nästa vecka ?
Citera
2016-05-06, 16:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Hur ligger livvakten till med sin polistjänst efter denna affär? Att lämna in ett oriktigt intyg till hyresnämnden och skriva om tillsvidare anställningar när det inte är på det sättet är inte en höjdare direkt Hans kollegor måste ju läsa i denna tråd och förundras.
Är han välkommen tillbaks i tjänst hos polisen nästa vecka ?

Det beror helt på om det går till åtal och om det blir fällande dom. Det som jag anser är värre är att Mona fortfarande sitter i styrelsen för statliga Systembolaget AB.
Citera
2016-05-06, 16:25
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Helt befängd teori ifrån mig och egentligen borde jag spärras in men inget skulle förvåna mig längre.

Skulle lägenheten egentligen användas för att ge avhoppare från extremistisk islam ett skyddat boende? Pengarna till både köp och drift skulle på något sätt komma från staten. Detta skulle kunna förklara alla dimridåer med intyg och de i privatlivet relativt stora summorna. Inom flykting- och invandringsindustrin är de summor som det i denna historia handlar om ytterst modesta.
Ingenting förvånar längre i det här sjuka landet.

Jag spinner vidare på din teori, samtidigt som jag lanserar min egen:

Huset skulle användas till att inhysa hemvändande IS-krigare. Då har man full koll på dem och kan samtidigt tvångsintegrera dem i "fina" Saltsjöbaden. Eventuellt kanske man hade tänkt avkräva dem en skriftlig intygan om att de inte längre tänkte döda och lemlästa folk.

Sedan hade Sahlin om ett par år kunnat utnämna sig själv till någon slags hjälte i o m att hon fått hemvändare att släppa sina tankar på att döda otrogna. Själva huset och dess kopplingar till Mona hade för alltid blivit en hemlighet. Utåt hade man kanske kallat bostaden för ett "hem för ensamkommande flyktingbarn", eller påstått att det är en privatperson som tagit hand om dessa ensamma pojkar. Att det i själva verket var IS-krigare hade man så klart talat tyst om.
Citera
2016-05-06, 16:27
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Paret Sahlin har ju inte lämnat in någon skilsmässa till dessas Tingsrätt och därför är ryktena om att Sahlinarna skulle gå skilda vägar utan grund i dagsläget.

Är kanske något man vill vänta med tills rampljuset falnat en aning. Monas offentliga uppdrag skulle ju löpa ut snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Sida upp och sida ned med diverse fantasifulla spekulationer, knark, svarta inkomster, Sahlin som "Sugar Mammy", etc. I andra skalan går Cornucopia in och tror att livvakten ärvt storkovan eller jobbat ihop stålarna men ändå behöver låna 10 millar.

Jag tycker det är ganska uppenbart att Mona vill fixa ett flådigare boende på gamla dar, så hon kan sitta och titta ut över det glittrande vattnet och dricka GT. Hon har tyvärr lite för mycket betalningsanmärkningar och ber därför sin livvakt att fixa ett lån.

Uppenbarligen har det skumma upplägget lite för mycket luckor, men det är inte första gången som folk har gått på pumpen med diverse "smarta" upplägg för att komma runt regler.

Vi ska komma ihåg att Muslimhonan lider av en ganska typisk åkomma som vi ofta ser i programmet Lyxfällan. Man kan kalla det dyskalkyli, i varje fall i fråga om pengar. Pengarna blir bara abstrakt för de här personerna, det saknas något matematiskt där i skallen.

Så jag är ganska övertygad om att det här helt enkelt är en misslyckad BRF-affär.

Men varför går livvakten med på att belåna sig upp över öronen och ta på sig en enorm månadsavgift åt Sahlins räkning? Han måste isåfall ha ett jävulskt högt förtroende för att hon kommer betala andrahandshyran utan knussel i överskådlig framtid. Något som verkar minst sagt underligt med tanke på Sahlins ökända ekonomiska inkompetens.

På det ska föreningen vara ok med andrahandsuthyrningen, vilket är något ovanligt.

Ett enklare upplägg vore ju att livvakten gick i borgen för Sahlin istället.
Senast redigerad av SigmenFloyd 2016-05-06 kl. 16:32.
Citera
2016-05-06, 16:29
Medlem
GamlaSmaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Sida upp och sida ned med diverse fantasifulla spekulationer, knark, svarta inkomster, Sahlin som "Sugar Mammy", etc. I andra skalan går Cornucopia in och tror att livvakten ärvt storkovan eller jobbat ihop stålarna men ändå behöver låna 10 millar.

Jag tycker det är ganska uppenbart att Mona vill fixa ett flådigare boende på gamla dar, så hon kan sitta och titta ut över det glittrande vattnet och dricka GT. Hon har tyvärr lite för mycket betalningsanmärkningar och ber därför sin livvakt att fixa ett lån.

Uppenbarligen har det skumma upplägget lite för mycket luckor, men det är inte första gången som folk har gått på pumpen med diverse "smarta" upplägg för att komma runt regler.

Vi ska komma ihåg att Muslimhonan lider av en ganska typisk åkomma som vi ofta ser i programmet Lyxfällan. Man kan kalla det dyskalkyli, i varje fall i fråga om pengar. Pengarna blir bara abstrakt för de här personerna, det saknas något matematiskt där i skallen.

Så jag är ganska övertygad om att det här helt enkelt är en misslyckad BRF-affär.

Sedan tror jag sanningen kommer att krypa fram ganska snabbt. Mona är typen som pladdrar, och vill säkert på sitt karakteristiska sätt "tvätta rent" sitt eftermäle. Fan vet om hon kommer att lyckas. Även om hon har en massa hållhakar på politiker som hon sett i sprit-, knark- och sexorgier så har hon också många fiender. T ex tror jag inte att Säpo ser med blida ögon på hennes halvpolitiserade antiextremistorganisation, som säkert klivit i vägen för många viktiga ingripanden redan.

Personligen tror jag Muslimhonan nu är borta från alla tyngre uppdrag i politiken. På sin höjd landshövding någonstans.

Parentes: Hej Säpo, nu när ni läser det här, jag är ingen säkerhetsrisk även om jag låter lite provokativ ibland! Jag är faktiskt riktigt snäll även om jag säkert betraktas som smygrasist!
Kan vara så. MEN förutsätter överenskommelser mellan parterna. Skulle det finnas sådana överenskommelser är de minst sagt skumma. Och extremt riskfyllda. Juridiskt alltså. En bostadsrätt är inte fast egendom. En fastighet är fast egendom. Allt detta prat om fastighetsköp är irrelevant. Man kan inte överlåta ett kontrakt på en bostadsrätt pss som ett köpebrev. Folk kan inte göra vilka avtal som helst och tro/hoppas på jultomten.

Det här med bostadsrätt är väldigt svenskt. I flertalet köper man inte en bostadsrätt i ett flerfamiljshus utan man köper och äger din bostad/lägenhet/våning. En jädrans skillnad.
Senast redigerad av GamlaSmaaland 2016-05-06 kl. 16:33.
Citera
2016-05-06, 16:30
Medlem
Det jag blir mest upprörd över är inte det falska intyget utan att hon ännu en gång struntar i att betala skatten. Hur kan hon få 200000 kronor i skatteskulder med hennes höga lön? Jag förstår inte att hon inte har lärt sig något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in