Undrar om det saknades pengar i kassan när Mona jobbade i kassan på Konsum tro ? Hon säger ju att förskott kan ju vem som helst ta ut - vilket förskingrargeni det verkar vara ? Jag tror att vi har ett ekonomiskt snille i Sahlin här, som Sverige ska vara stolta över ?
HLS kan nog ej få köpet hävt utav anledningen att BRF har en pågående tvist om svartbygge, eftersom det ärendet började redan innan HLS intresserade sig för objektet. Som fastighetsköpare har man själv ett undersökningsansvar att ta reda på sådana detaljer om fastigheten. Antagligen därför som priset är sänkt. Värdet är ju lägre om bryggan tas bort osv..
Jag menar hur många månader får de hålla på med att hugga bort alltihop ? - det blir skitigt och dammigt och oväsen ifrån kl 0700 till kl 1600, det blir livat det här ja...
Citat:
Ursprungligen postat av
EbolaTillAlla
Jag tror inte att HLS fått någon lön överhuvudtaget. Den s.k. "inbetalningen av sociala avgifter" är bara en knäpp Mona-grej som vanligt. Hon har betalat in pengarna till sitt eget skattekonto och sedan visat för expressen att hon minsann betalat in pengar till skatteverket.
Det kostar henne ingenting att göra detta eftersom hon tydligen har skatteskulder ändå som skall betalas. Även om hon inte hade haft det så hade hon fått tillbaka pengarna igen från skattekontot.
Om HLS inte fått någon lön ifrån Mona så kan han ju stämma henne ? - det blir soppigt det här tror jag.
Fast först bör han blanda in facket så det blir ordentligt tillskruvat - fniss ...
Det blir pajkastning på hög nivå ? Hihi
Är det tillträdesdag snart tro ? Då ska ju pengarna fram - det ska bli spännande det här ? Men kanske Dr Brasa sticker emellan med ett elegant gästspel med Solstickan på Solsidan ?
Kanske Bo Sahlin vinner storkovan nu på travet i helgen och kan lösa ut Mona ? Haha
Framtiden för HLS och Mona är väl att de behöver dra in 10 milj och de ska då inhysa ett gäng ensamkommande koppartjyvar som får koka kokain, amfetamin, opium, heroin osv - betongbadkaren passar nog bra till det skulle jag tro. Islamisterna kan ju också hålla till där och koka ihop sprängämnena ? De kan ju lasta av råvarorna med typ båt. Dessutom så kan betongbryggan användas att lägga till kryssningsbåten Ocean Gala eller vad den heter så att hela Saltsjöbaden får uppleva det mångkulturella miraklet som pågår i vårt land, dvs folk som inte ens kan äta med kniv och gaffel, gör sina behov i saltis trädgårdar - Böneutrop via mistluren på fartyget kl 0500 varje morgon osv
Eventuellt kan ju Islamisterna spränga bort bryggan när de testar sina bomber ? Win-win för alla inblandade