2016-03-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Kortedala har ganska dåligt rykte. Det ligger bredvid Bergsjön, ett av Göteborgs ökända områden. Dock är ryktet oförtjänt på vissa sätt. Kortedala består av både höghus, normalhöga lägenhetshus och en del radhus. Det är bara vissa delar man vill undvika. I andra delar hade det varit helt okej att bo, är min uppfattning (om man står ut med lite stök på spårvagnen ibland). Jag tror området har samma rykte idag som det hade 1994, området har inte försämrats i varje fall, så som vissa området har blivit mer slum.

Det bor såklart en del invandrare i Kortedala men långt mycket färre än i Bergsjön och Angered och de andra delarna av nordöstra Göteborg. Jag hittade faktiskt lite statistik; i Kortedala är 40 % av utländsk bakgrund, i Bergsjön 75 %.

Vad som kan få GM att åka dit för att lämna ett spår vet jag inte. Om han ville lämna villospår kanske det inte hade fungerat så bra att åka till någon av de finare stadsdelarna, då kanske det är bättre att åka mot slumen?
Om han är missbrukare så kanske han bodde i Kortedala annars.

Tack! fast man kan undra vad hållplatsen i Kortedala, där det andra fyndet gjordes, har för gemensamt med området kring Östra Kyrkogården. Det verkar lite skumt.
Citera
2016-03-02, 22:49
Medlem
bluetramps avatar
JTS hade många släktingar o vänner i Kortedala på den tiden. Några bodde på Kalendervägen etc. Spännande att Hollyd går in o försvarar sin släkting. Annars har de varit sparsamma med det i tråden. Även de vet.
Citera
2016-03-04, 17:41
Medlem
Hollyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
JTS hade många släktingar o vänner i Kortedala på den tiden. Några bodde på Kalendervägen etc. Spännande att Hollyd går in o försvarar sin släkting. Annars har de varit sparsamma med det i tråden. Även de vet.
Du! din bluedåre var har jag försvarat han? Släkt till mig? nä det är dom inte.
Men jag sitter inte och spyr ut att han är skyldig till något mord när det inte finns bevis din dåre.
Men du som är så duktig att inte du lägger fram bevis då? så slipper folk undra vem det var.
Sen tror jag du har fått mycket styk av dessa magnussonare eller blivit riktigt blåst av dom. Alltså riktigt rövknullad. Kan du gå?
Citera
2016-04-22, 00:50
Medlem
Binx-Bollings avatar
Pratade med den "huvudmisstänkte" för ett tag sedan som denna gången hade en annan version på den aktuella kvällen än vad han återgav för ett par år sedan. Bland annat så var "cykelförklaringen" utbytt emot en version där han skulle hämta "substanser" i närheten men gick en genväg och då sprang på kriminalare (på kyrkogården) som han påstår skulle känt igen honom och sagt att han fick lämna området. Först några dagar senare så skall han ha kallats in på förhör. För mig låter det otroligt att denna person om påkommen nära brottsplatsen inte omgående skulle tas in på förhör.
Citera
2016-04-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binx-Bolling
Pratade med den "huvudmisstänkte" för ett tag sedan som denna gången hade en annan version på den aktuella kvällen än vad han återgav för ett par år sedan. Bland annat så var "cykelförklaringen" utbytt emot en version där han skulle hämta "substanser" i närheten men gick en genväg och då sprang på kriminalare (på kyrkogården) som han påstår skulle känt igen honom och sagt att han fick lämna området. Först några dagar senare så skall han ha kallats in på förhör. För mig låter det otroligt att denna person om påkommen nära brottsplatsen inte omgående skulle tas in på förhör.

Är det JTS det är frågan om? Skulle han köpa "substanser" mitt på ljusan dag?
Citera
2016-04-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Kan man inte köpa substanser mitt på ljusan dagen?
Men den JTS är en riktig äcklig sliskig typ. Fattar att ingen har tagit död på den.
Tror han ligger bakom många våldtäkter och kanske som har slutat att han har tagit död på dom..
Hört att JTS gillar barn med.
Citera
2016-05-01, 21:17
Medlem
Binx-Bollings avatar
Citat:

Enligt honom så var det på morgonen
Citera
2016-05-01, 21:19
Medlem
Binx-Bollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borato
Men den JTS är en riktig äcklig sliskig typ. Fattar att ingen har tagit död på den.
Tror han ligger bakom många våldtäkter och kanske som har slutat att han har tagit död på dom..

Flera har försökt, han blev bland annat beskjuten i Ryaskogen av en annan lirare vid ett stamp
Citera
2016-05-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borato

Citat:
Enligt honom så var det på morgonen

Visst, JTS är en riktigt sliskig psykopattyp.....frågan
är om det är Malin Olssons mördare??
Citera
2016-05-03, 01:47
Medlem
Binx-Bollings avatar
Citat:
Visst, JTS är en riktigt sliskig psykopattyp.....frågan
är om det är Malin Olssons mördare??

Han är onekligen kapabel till det, hans varierade historier kring dådet bekräftar det enligt mig.
Citera
2016-05-03, 22:45
Medlem
Citat:
Han är onekligen kapabel till det, hans varierade historier kring dådet bekräftar det enligt mig.

Nä, JTS skulle kanske inte ha några större samvetskval...fast en sån kåkfarartyp som han skryter väl gärna om sånt som inga vettiga människor kan med att skryta om, trots ingen inblandning över huvudtaget, alltid är det några idioter som blir imponerade..
Citera
2016-05-06, 01:49
Medlem
Det bodde ju en del annat halvlurigt aggressivt folk i den delen av Lunden förr... t ex F*iberg och A*onsson (släkt med Magnusson?). Nån som vet om de är hörda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in