2016-05-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kan du förtydliga en sådan förklaring, du vet förklara så vi andra förstår för man brukar kunna förenkla och förklara principerna om man förstår det man läser för det gör du väl?

Det har redan gjort massor av gånger i denna tråd, men du och andra konspirationstroende kan inte förstå eller vill inte förstå. Det är därmed totalt bortkastat att försöka förklara för er.
Citera
2016-05-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det har redan gjort massor av gånger i denna tråd

Inte en enda gång
Citera
2016-05-05, 20:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag visade dig just samma bild som du länkade men där man ser mer. WTC 6 hade 8 våningar. du kan räkna dem alla. Du fattar fortfarande inte att man står på bottenvåningen eller?

Nej du visade inte alls samma bild - nu ljuger du bara rätt av. På "din" bild syns exempelvis inte det berömda korset. Det korset stod kvar i flera veckor inne i WTC 6 och användes som en minnesplats innan det togs bort och senare restes som en symbol (The world trade center cross).
Så antingen är din bildtagen ur en annan vinkel eller så är din bild tagen minst flera veckor efter attacken och långt in i röjningsarbetet - vilken ger den en bevisbörda som är ungefär noll för det du påstår.
Så jag ber dig igen att bevisa dina påståenden om att det var för lite rasmassor för att vara rimligt, eller ta tillbaks ditt påstående.

För övrigt var WTC 6 8 våningar högt åt ena hållet, 9 åt det andra och hade inte mindre än 7 sublevels (som hela "badkaret") så även om du skulle ha rätt i att bilden är från marknivå fanns det gott om utrymme att fylla med rasmassor.

Själv misstänker jag att bildernas rasmassor ligger UNDER marknivå, dvs i något av de översta källarplanen - men jag har inga andra bevis än att de nedre nivåerna ser ut att vara lägre än de övre planen. Och det är knappast något jag skulle kalla för bevis...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-05-05 kl. 20:27.
Citera
2016-05-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej du visade inte alls samma bild - nu ljuger du bara rätt av. På "din" bild syns exempelvis inte det berömda korset. Det korset stod kvar i flera veckor inne i WTC 6 och användes som en minnesplats innan det togs bort och senare restes som en symbol (The world trade center cross).
Så antingen är din bild från ett annat rum, tagen ur en annan vinkel, tagen från en annan plats eller så är din bild tagen minst flera veckor efter attacken och långt in i röjningsarbetet - vilken ger den en bevisbörda som är ungefär noll för det du påstår.
Så jag ber dig igen att bevisa dina påståenden om att det var för lite rasmassor för att vara rimligt, eller ta tillbaks ditt påstående.

För övrigt var WTC 6 8 våningar högt åt ena hållet, 9 åt det andra och hade inte mindre än 7 sublevels (som hela "badkaret") så även om du skulle ha rätt i att bilden är från marknivå fanns det gott om utrymme att fylla med rasmassor.

jösses
samma motiv, kan du hitta olikheter kan du säkert hitta alla likheter. om inte så stackars dig. andra ser ju igenom er agenda

här är båda
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/CBP_World_Trade_Center_Photography_6.jpg
https://pieceofmind.files.wordpress.com/2013/03/bldg-6.jpg
Citera
2016-05-05, 20:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
jösses
samma motiv, kan du hitta olikheter kan du säkert hitta alla likheter. om inte så stackars dig. andra ser ju igenom er agenda

Jag kan hitta likheter utan tvekan - men vad bevisar det menar du? Som jag skrev, även om det så är taget UNDER markplan så har du 5-6-7 källarvåningar som kan vara fyllda med bråte.
Så igen, vad har du för bevis för att det var för lite bråte på platsen?
Citera
2016-05-05, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej i princip inte, därför att allt de vi kunde se live på div. filmer, och hur det sen kunnat förklarats med kontrollerbara fakta och fysikens lagar till punkt och pricka. Dessutom har man kunnat se liknande "fenomen" även under flera andra händelser, t ex att det trycks ut luft som kan se ut som små explosioner, att flygplan blir bara småskrot och ser ut att ha försvunnit, att stålkonstruktioner kan kollapsa av brand etc etc etc. Inget är egentligen unikt i sig mer än att det aldrig tidigare skett med så stora byggnader.
Så du är helt övertygad om att den officiella versionen är ganska överensstämmande med det som faktiskt hände?
Du tycker ingenting är konstigt?

Då förstår jag att vi tvivlare måste verkar ha nån skum agenda eller nåt, för det måste vara obegripligt för dig att vi envisas med att påpeka konstiga sammanträffanden.
Citera
2016-05-05, 20:59
Medlem
Citat:
Jag kan hitta likheter utan tvekan - men vad bevisar det menar du? Som jag skrev, även om det så är taget UNDER markplan så har du 5-6-7 källarvåningar som kan vara fyllda med bråte.
Så igen, vad har du för bevis för att det var för lite bråte på platsen?

Och då har du några saker att förklara.
- Vet du att bråte fallit igenom alla källarvåningar?
- Vad var det för källarvåningar, brukar vara parkeringsplan och då tycker man de borde vara starkare
- Varför skadades inte resten av byggnaden när det som föll ner gjorde hål och tog sig igenom källarvåningarna med

Hur lyckas du fantisera ihop så mycket teorier när du inte kan förklara så här enkla och uppenbara pusselbitar som vem som helst funderar över
Citera
2016-05-05, 21:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och då har du några saker att förklara.
- Vet du att bråte fallit igenom alla källarvåningar?
- Vad var det för källarvåningar, brukar vara parkeringsplan och då tycker man de borde vara starkare
- Varför skadades inte resten av byggnaden när det som föll ner gjorde hål och tog sig igenom källarvåningarna med

Hur lyckas du fantisera ihop så mycket teorier när du inte kan förklara så här enkla och uppenbara pusselbitar som vem som helst funderar över

Jag har inte fantiserat ihop några teorier - det lämnar jag till dig. Det enda jag bett om är bevis för ditt påstående att det var för lite bråte på platsen.

Här kan du läsa att the bathtub var 7 våningar djup (varav den understa dessutom hade dubbel höjd) och t.ex. här dessa konspirationssiter kan du läsa att WTC 6 penetrerades ända ner till lägsta sublevel.

På de mindre konspiratoriska siter jag funnit så talas det lite försiktigare om att det åtminstone fanns luckor som inte var helt fyllda med bråte:
Citat:
When the North Tower fell, the US Customs House (Building 6) was crushed and totally incinerated. Much of the underground levels beneath it were also destroyed. But there were voids
källa
Citera
2016-05-05, 21:25
Medlem
Citat:
konspirationssiter kan du läsa att WTC 6 penetrerades ända ner till lägsta sublevel.

Då uppstår nästa problem, hur kan det penetrera ett hus på 8 våningar och 7 källarvåningar? Det samtidigt som det utanför hålet inte raserats alls.

Oavsett vilken teori du kommer med så blir det fel, fungerar inte
Citera
2016-05-05, 21:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då uppstår nästa problem, hur kan det penetrera ett hus på 8 våningar och 7 källarvåningar? Det samtidigt som det utanför hålet inte raserats alls.

Oavsett vilken teori du kommer med så blir det fel, fungerar inte

bevisa det!
Citera
2016-05-05, 21:41
Medlem
Citat:
bevisa det!

Då var vi där igen, ni bara påstår saker och ber andra bevisa för er hur verkligheten fungerar.

Även om det blir en rejäl duns om en balk faller från 300 meters höjd så blir den inte så stark så den går igenom en byggnad på 8 våningar och 7 källarlokaler.

Du kan ju jämför med det "pansarbrytande" planet, utgångshålet för planet, hur stort är det? Planet hade mycket högre hastighet jämfört med fallande del från WTC och vägde en del

Vad stämmer sett till fysiken eller är det olika beroende på vad som passar dig bäst?
Citera
2016-05-05, 21:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då var vi där igen, ni bara påstår saker och ber andra bevisa för er hur verkligheten fungerar.

Även om det blir en rejäl duns om en balk faller från 300 meters höjd så blir den inte så stark så den går igenom en byggnad på 8 våningar och 7 källarlokaler.

Du kan ju jämför med det "pansarbrytande" planet, utgångshålet för planet, hur stort är det? Planet hade mycket högre hastighet jämfört med fallande del från WTC och vägde en del

Vad stämmer sett till fysiken eller är det olika beroende på vad som passar dig bäst?

Saken är ju den att jag inte har påstått ett enda skit om wtc 6 - det är endast du som har kommit med påståenden om att det var för lite rasmassor för att "stämma".
Nu har du även kommit med påståenden att "en balk" inte kan penetrera 8 våningar och 7 källarplan.
Alltså är det din uppgift att bevisa dina påståenden, annars är det inte annat än tomt prat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in