2016-05-05, 12:26
Medlem
Durgas avatar
Vet inte om det nämnts men Mona har barn med en chilenare.

"Mona Sahlins äldsta dotter Ann-Sofie föddes när Sahlin var 21 år gammal. Fadern var chilenaren David Peña"

För vad det är värt.
Citera
2016-05-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Innan vi fått mer fakta så tycker jag att Ockhams rakkniv säger att primärt gjorde hon en gammal vän en tjänst. HLS har sen lång tid tillbaks varit Sahlins livvakt och de har blivit vänner. Hon handplockar honom som någon sorts personlig assisten för samordnar jobbet, i vart fall ser det ut så på arbetsbeskrivningen på kontaktsidan; "Press, övriga frågor och inbjudningar till Mona Sahlin.".
Hon förstod nog mycket väl att det var fel men hur allvarligt först när skiten träffade fläkten. Hon verkade tro att det skulle räcka med att säga jag gjorde ett misstag, förlåt. Så skulle det vara bra igen. Men så kom där troligen en direkt order från S-toppen att hon skulle gå omedelbart.
Ja, Mona har hela livet varit verksam inom offentligt finansierad verksamhet. Där behöver man inte leverera. Det viktiga för karriären och positionen är vänskapsrelationer. Man gör varandra tjänster och gentjänster. (Inte sällan på skattebetalarnas bekostnad).

Det är lösningen med offentligt finansiering som är roten till det onda.
Citera
2016-05-05, 12:27
Medlem
Kan det inte vara så enkelt att killen skulle köpa lägenheten som bulvan åt Mona?

Hon lever med skyddad identitet så ingen vet var hon bor. Om hon personligen skulle köpt bostadsrätten så hade det väckt uppmärksamhet. Dessutom stuckit i ögonen på alla sosseväljare. Det påstås ju att Mona var på visningen...... vad gjorde hon där om hon inte var intresserad för egen del?

Man fabricerar då en anställning för att blidka föreningens krav på livvaktens inkomster..... sedan spårar det ur med nödlögner och trassel.......
Citera
2016-05-05, 12:29
Medlem
Europes avatar
Om det är så att det handlar egentligen om att både Sahlin och livvakten har planerat att bo ihop i huset, samt att det i hennes huvud har legitimerat angivandet av hans inkomst som 120 tkr/månad (istället för bådas tillsammans) som en liten vit lögn, så kanske det inte handlar om skattefusk, omfattande korruption och annan lurendrejeri (förutom den stora korruption och det stora lurendrejeri som sjuklöverismen och det svenska regerandet nu är till att börja med).

Trots att Sahlin är en av de ledande sjuklöverister jag inte ens tål att se eller höra (jag får omedelbart blodstörtning och drabbas av illamående när det sker), så har jag redan tidigare erkänt att jag misstänker att Sahlin tillhör de få ledande sjuklöverister som inte kliniskt sett är psykopater. Degenerad, bedräglig, oredlig, ohederlig och lögnaktig, ja, men kanske inte en renodlad psykopat. Jag misstänker fortfarande även att hon är lite tom i bollen (vilket de mer psykopatiska sjuklöveristiska ledarna förmodligen inte är generellt, även om det de säger och skriver är mentalt efterblivet). Man bör komma ihåg att hon är född in i sosseadeln och blev aktiv sosse när sossehegemonin var total i Sverige. Precis som det gamla adelssystemet ofrånkomligen ledde till att även mindre lyckad avkomma fick speciella privilegier och beslutsmakt, så bör man inte förvånas över om samma sak även gäller för den nyare adeln. Notera i förbigående hur Göran Persson och dennes fru, båda för sina uppgifter inkompetenta personer som ändå har en livstidslång garanterad och väldigt frikostig livstidsförsörjning från skattemedlen, pensionerade sig som landägare i ett område där den gamla adeln fortfarande utgör en stor andel av alla landägare. Det handlar verkligen om en ny slags skatteadel som kan t.o.m. enbart prestera skadliga saker, men som likväl har ekonomin tryggad för både sig själva och sin avkomma.
Citera
2016-05-05, 12:29
Medlem
M o S skulle bo där - jaså - vem la in miljonen?

Och varför skulle Labben kliva på 8-9 mkr i lån åt
en ekonomisk idiot.

Och om M o S flyttar in ensam o utan Labben kommer
hon att åka ut illa kvickt

Hon hade 210 k restfört/skatteskuld o la in 60 k
har in verkligen kunnat lägga in 270 k - varför
har hon då ö h t blivit skuldsatt????
Citera
2016-05-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är ganska typiskt för manipulativa människor, att omgivningen höjer dem till skyarna men inte kan ge några konkreta exempel på exakt vad som är så fantastiskt med dem.

Här finns mycket mer att gräva i, hennes snabba sorti skapar bara fler frågor. Dessutom: varför tog det Expressen nästan två veckor att publicera avslöjandet?

Antagligen för att det överflöd på inrikespolitiska nyheter. Nu är det i det närmaste nyhetstorka.
Citera
2016-05-05, 12:31
Medlem
Om brodern är pilot kanske det handlar om att leverera godis till saudiska kungahuset?
Citera
2016-05-05, 12:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgcc
I trådstarten och även i alla följande inlägg (såvitt jag kan se) står det att livvaktens namn är Da*niel Nor*lander. Det kan väl inte stämma? Det är samma namn som huvudsekreteraren har, han som meddelat att både Sahlin och livvakten avgår. En namne eller har det skett en förväxling?

"Myndighetens huvudsekreterare Daniel Norlander, som nu går in som tillförordnad chef efter Sahlins avgång, berättar att livvakten formellt avslutar sin tjänst på måndag.
– Han slutar också i samband med detta. Han säger upp sig, säger Norlander."

http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-forre-livvakt-lamnar-ocksa-jobbet/

Om du fortsatt att läsa några sidor till i tråden hade du sett att detta namnförslag fick mothugg, att det inte alls var denne Daniel som är livvakten i detta fall. Läs lite till i tråden så får du ganska så snabbt mer info om vem han är. Ledtråd: från Chile.
Citera
2016-05-05, 12:34
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Svårt att säga hur många som ringt, då den verkar vara periodvis obemannad:

https://twitter.com/KIT_Sverige/status/724991685508382723

Röda Korset som ska administrera idiotprojektet, får 1,2 miljoner/år av staten för att hantera Monas Hotline.

Finns iofs nämnt att föräldrar ska ha ringt och fått hjälp med att stoppa någon jihadresande. Men de kunde lika gärna ha ringt direkt till sociala myndigheter eller polis.
Nja, säg inte det, det finns så mycket okunskap av folk som svarar hos Polisen och sociala myndigheter. Tror säkert att många som ringt Polis och Socialen om jihadresande har få svaret "Och?". Eller bara blivit kopplad till fel person och gett upp.
Citera
2016-05-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumumea
Kan det inte vara så enkelt att killen skulle köpa lägenheten som bulvan åt Mona?

Hon lever med skyddad identitet så ingen vet var hon bor. Om hon personligen skulle köpt bostadsrätten så hade det väckt uppmärksamhet. Dessutom stuckit i ögonen på alla sosseväljare. Det påstås ju att Mona var på visningen...... vad gjorde hon där om hon inte var intresserad för egen del?

Man fabricerar då en anställning för att blidka föreningens krav på livvaktens inkomster..... sedan spårar det ur med nödlögner och trassel.......

"Det påstås ju att Mona var på visningen...... vad gjorde hon där om hon inte var intresserad för egen del?"

Självklart var hon själv intresserad av bostaden! Självklart! Och hon har med tiden, påverkad av HSB:s leverne (Han Som Bestämmer, Göran Persson) fått lite för exklusiva behov för sin egen ekonomi. Jag menar 10-11 mkr i cash PLUS en månadsavgift på 18 tkr, var det rätt uppfattat?
Citera
2016-05-05, 12:36
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Varför hon skrivit intyget finner jag minst förvånande.
Min gissning är att han varit lojal mot Mona och hon var hjälpsam tillbaka, här tror jag att ganska många hade kunna göra samma sak.
Jag tror att det är svårt att hitta bra lojala människor att omge sig med efter ett tag i det politiska spelet.

Hjälpsam... Med osant intygande ? När man nu kokat ned historien till en tjock soppa kvarstår fortfarande kärnan i historien: Intyget. MS har på intet vis kunnat ge en god förklaring till varför det blev "fel".

Närmast till hands är nog att intyget är ren fabel, att inga pengar i form av lön betalats ut, men eftersom hon så ståndaktigt framhärdat motsatsen nu tvingats betala in skatt och avgift på den fantiserade lönen Det är ju win-win, för alla - utom MS då. Att hon tvingats träda av är ju också win-win för alla - utom för MS då. Faktiskt ser det ut som att ju värre det går MS, ju bättre är det för alla andra. Hon är ju en ren och pur martyr !
Citera
2016-05-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Om brodern är pilot kanske det handlar om att leverera godis till saudiska kungahuset?
Tror du är någonting på spåren ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in