2016-05-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connxion
Om jag skrev ett kåseri eller en satirisk berättelse om detta så skulle den baseras på följande:

Är Mona Sahlin fortfarande samboende med sin make Bo Sahlin?

Det är ju som Stig-Björn Ljunggren sa eller skrev, att alla bitar i pusslet är inte kända ännu. Jag spekulerar i om inte de där extra 60 tkr egentligen var till henne själv eller till en blivande sambo, ett sätt att höja lönen från de 85 tkr hon redan hade? Hennes ekonomiska behov verkar ju vara … hmmm … ganska stora. Lever hon numera ihop med livvakten? Spekulationer, men det skulle väl vara en plausibel förklaring.

Sahlin skulle då inofficiellt ha bostaden själv. Det är rätt riktning och område jfrt med Nacka där hon bor/bott. Och "moraliskt" skulle det vara försvarbart att säga att han tjänar (minst!) 120'000 kronor för det är egentligen hon som står för fiolerna när det gäller boendet och det kanske hon tjänar när alla inkomster med styrelsearvoden mm summeras ihop. Köpa öppet vill hon inte. Men hon tycker att hon kan tillåta sig nödlögnen i intyget; som med Victor Müller, är det nästan sant så är det sant i deras egen hjärna.

Hennes dryga 80 tkr och hans 43 tkr blir lite styvt 120 tkr.

Varför skall hon säga att hon "anställt" säkerhetsvakten för 60 tkr? Det är ju fullständigt osannolikt, särskilt som hon inte ens redovisat arbetsgivaravgifter till Skatteverket! Det är nog i princip hennes egna pengar hon tänker på när intyget författas. För varför skulle en person med 43 tkr i månadsinkomst köpa en bostad för 10-11 mkr?

Nu var det bara det att resten av hennes ekonomihantering inte riktigt hängt med i alla svängar och då briserar alltihop i Expressen.

Plausibelt?

Här tror jag vi kan ligga väldigt nära sanningen.
Citera
2016-05-05, 12:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Om jag skrev ett kåseri eller en satirisk berättelse om detta så skulle den baseras på följande:

Det är ju som Stig-Björn Ljunggren sa eller skrev, att alla bitar i pusslet är inte kända ännu. Jag spekulerar i om inte de där extra 60 tkr egentligen var till henne själv eller till en blivande sambo, ett sätt att höja lönen från de 85 tkr hon redan hade? Hennes ekonomiska behov verkar ju vara … hmmm … ganska stora. Lever hon numera ihop med livvakten? Spekulationer, men det skulle väl vara en plausibel förklaring.

Sahlin skulle då inofficiellt ha bostaden själv. Det är rätt riktning och område jfrt med Nacka där hon bor/bott. Och "moraliskt" skulle det vara försvarbart att säga att han tjänar (minst!) 120'000 kronor för det är egentligen hon som står för fiolerna när det gäller boendet och det kanske hon tjänar när alla inkomster med styrelsearvoden mm summeras ihop. Köpa öppet vill hon inte. Men hon tycker att hon kan tillåta sig nödlögnen i intyget; som med Victor Müller, är det nästan sant så är det sant i deras egen hjärna.

Varför skall hon säga att hon "anställt" säkerhetsvakten för 60 tkr? Det är ju fullständigt osannolikt, särskilt som hon inte ens redovisat arbetsgivaravgifter till Skatteverket! Det är nog i princip hennes egna pengar hon tänker på när intyget författas. För varför skulle en person med 43 tkr i månadsinkomst köpa en bostad för 10-11 mkr?

Nu var det bara det att resten av hennes ekonomihantering inte riktigt hängt med i alla svängar och då briserar alltihop i Expressen.

Plausibelt?

Definitivt inte osannolikt.

Frågan är då varför Expressen drevar mot Mona och just nu?
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:

Plausibelt?

Jo, det är ju en tanke att Sahlins och livvaktens löner faktiskt tillsammans blir nämnda 120 tkr... Om de båda har planerat att bo i huset skulle det kanske för henne intellektuellt legitimera angivandet av 120 tkr som hans månadsinkomst, då det skulle bli "de boendes" totala inkomst. Med tanke på ryktena/spekulationerna om ett intimt förhållande mellan vår ökände politruk och livvakten, så skulle det även vara relevant att få veta om hon fortfarande ens 'officiellt' bor med sin make.

Ber om ursäkt om det hela redan har tröskats igenom i tråden, då den har helt enkelt blivit för lång för att jag ska hinna läsa ikapp den.
Senast redigerad av Europe 2016-05-05 kl. 12:09.
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det var ju nån expert som igår skrev vilket fantastiskt arbete hon gjort, hittar det inte nu, men kan det vara någon som avlönats iom hennes jobb som samordnare?
Det enda jag hört talas om att hon har gjort är att ordna en hotline dit föräldrar kan ringa och berätta om sin oro för sina barn som funderar på att ansluta sig till IS. Är det fyra föräldrar som har nyttjat telefonlinjen hittills?
Citera
2016-05-05, 12:09
Medlem
Det jag inte fattar är varför man kan gå till banken och lämna ett jävla intyg på något över huvudtaget. Fram med 15 lönespecar och 3 år av transaktioner från allt som inkommit och gått ut sen är saken biff. Eller vad är funktionen med detta intyg ? Allt finns ju reggat i ett land som Sverige
Citera
2016-05-05, 12:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Behövs inte någon källa då han själv skickat in intyget med sitt överklagade av bostadsrättsföreningens beslut till hyresnämnden och det är därför en åklagare reagerat och inlett en förundersökning.
Jag förstår att han överklagat då han antagligen riskerar handpenningen på 1 miljon kronor.
Konflikten bygger på att BRF anser att han med en deklarerad inkomst på mellan 390 000 och 460 000 kronor per år inte har råd med en hyra på 18000kr samt ett lån och därför nekat honom att genomföra köpet.
Intyget har alltså kommit till media och åklagare för att han själv skickat in intyget vilket Mona borde varit införstådd i, samt att Mona med bakgrund inom Expo vet att det finns flertalet oftast vänsterorienterade företag/organisationer som tar ut varje offentlig handling även från hyresnämnden och för in i deras register i "journalistiskt" syfte.
Mona vet alltså att detta kommer registreras men trodde säkert att hon var skyddad.
Frågan är snarare varför Expo, Research gruppen, Piscatus eller liknade grupp valt att gå ut med detta (expressen har djupa kopplingar till dessa) och fälla Mona, detta är alltså ett medvetet val och inte resultat av någon opartisk grävgrupp inom expressen.
Undrar varför de valde att göra det just nu men min gissning är att det genom samma organisationer även fick nys om att en åklagare granskar detta och då valde att snabbt gå ut med detta som ett eget gräv och som att det grävt fram detta själva när de flesta förstår från vilkas register informationen kommer istället för påstått drev.
Även om dessa register nu lossas ha fällt Mona vilket är skitsnack då de troligare är den som inlett en granskning (åklagare) så anser jag dessa register och odemokratiska organisationer inte ha en plats i en demokrati och används endast till att tysta det fria ordet och de som vägrar följa strömmen.
Kan vara någon i föreningen som skvallrat med iofs, onekligen borde ärendet höja en del ögonbryn.
Citera
2016-05-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Definitivt inte osannolikt.

Frågan är då varför Expressen drevar mot Mona och just nu?
För att en åklagare börjat gräva i det och att det skulle kommit ut oavsett och då vill expressen istället vara först och påstå att de grävt fram allt.
Citera
2016-05-05, 12:11
Medlem
Smegmas avatar
Jag hoppas att Muslim-Mona försvinner för gott inom den svenska politiken, jävla falskkärring! Har aldrig gillat henne. Nu väntar vi bara på att Svetsar-Trynet ska ordbajsa och försvara det fifflande eländet.
Citera
2016-05-05, 12:13
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Hur många fler politiker ministrar har den här förmånen att få ha livvakter och hur finnanseras det är det genom enskilda privata företag eller ingår det i deras lön alternativt löneförmån som vi skattebetalare står för. Detta fallet låter ju knepigt om hon både är minister på 75% och har ett företag på 25% som skulle stå för livvaktskyddet
Det kan du förmodligen tacka bl.a. folk härifrån denna sidan. Här har hon väl varit hatad länge.
Citera
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Nu avgår även livvakten. Luktar lite förhållande där...

Men vem vill sätta på Mona?

Har fortfarande svårt att ta in ett sexuellt förhållande där.

Spånar nu fritt och funderar istället i dessa banor:

Familjen LS har en del skumma affärer av olika slag bl.a. med bilfirma, bott i Chile i perioder, haft möbelimportfirma mm.

Monas make Bo är känd Solvallatorsk och har tvättat pengar åt famljen LS genom att sälja vinstbongar till denna familj. Detta har givit HLS en "hållhake" på Mona så att hon fått hjälpa till med jobb åt familjen LS och även skriva det aktuella intyget.

Vild spekulation så klart men vad gör man inte för att slippa tänka på en svettig Mona i sänghlamen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Är det dags för Mona att damma av sitt beryktade tal, för vilken gång i ordningen vet jag inte...

Och jag vill säga från början att jag må vara slarvig med mitt liv, men jag är baske mig inte slarvig med vare sig politiken eller med mina ungars liv. Och jag är baske mig ingen ohederlig person och jag är ingen fifflare.

Citat:
Samtidigt hade Mona Sahlin en skatteskuld på drygt 215 000 kronor som hade gått vidare till kronofogden.
http://www.di.se/artiklar/2016/5/4/mona-sahlin-lamnar-sitt-uppdrag/

Allt måste vara ett missförstånd. Mona Sahlin anser nämligen att "det är häftigt att betala skatt".
Citera
2016-05-05, 12:14
Medlem
andersaanderssonas avatar
Sahlin har aldrig tidigare gett sig utan strid. En ledtråd om att det denna gången finns mycket värre saker att dölja än tidigare falskheter. Och där förhoppningen denna gången är att granskningen ska upphöra genom att avgå direkt.

Follow the Money. Något som Mona själv gjort i hela sitt liv.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-05-05 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in