Citat:
Ursprungligen postat av
dark horse
Och R8 är 2013 års modell
Mercedesen tidigt 73 avställd sen 89.
HD:n 2003:a aktiverad för årets säsong.
Scootern är väl för någon annan i familjen, hustrun får köra Scooter med han kör HD.

Ja, det är ju märkligt att ha en sådan dyr bil, R8an alltså, med en relativt medioker inkomst enligt senaste taxeringen.
Han kan ju rent av riskera att bli sköntaxerad om det nu är så att han har "gråa" inkomster ?
Kanske passande nu att Sahlin och HLS skaffar fram ett par målvakter som kan ta smällen, hehe...
Låt biljäveln försvinna på ett mystiskt vis - tex parkera den i ett kulturberikat område ? Se bara till att den är försäkrad
Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Pga risken för åtal skulle jag tro. Om hon har skrivit ett falskt intyg för att någon ska kunna genomföra en husaffär så kan hon säkert bli åtalad för ett grovt brott.
Tekniker skulle säkert kunna avgöra när intyget skrevs ut på skrivaren ? Och vilken skrivare som användes ?
Sahlin får ta hem skrivaren snabbt som ögat i sin dyra handväska och slänga den i Stockholms Ström ?
Jag vill minnas rättsfall om osanna intyg/kvitton där kriminaltekniker kunnat ta reda på till och med vart själva skrivarpappret kom ifrån, dvs vilket pappersbruk mm.
Banken och BRF kan ju anse att de utsatts för bedrägeri, som i ett tidigare rättsfall några år sedan med en mäklare/värderingsman som skrev kraftigt annorlunda värderingsintyg för att bedragarna skulle kunna ta stora banklån på i stort sett helt värdelösa fastigheter.
Nu vet jag inte om någon i den här soppan ännu lidit ideell och/eller ekonomisk skada, så dagsböter är väl det mest troliga straffet ?
OBS det står fel datum i rubriken, det är inte 14e Maj idag, nej det är 4e Maj (!!!)