2016-05-04, 14:37
Medlem
S.Kandals avatar
Det är nästan lika intressant att följa Aftonbladet (och i viss mån DN:s) totala tystnad. Givetvis är de ytterst medvetna om att deras trovärdighet som nyhetsförmedlare naggas i kanten ytterligare vid dylika mörkanden. Tippar på att det råder full aktivitet på redaktionen, "hur fan ska vi lägga upp detta...!?"
Citera
2016-05-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Älskar att frugan äger en VW POLO och han en Audi R8 Spyder

Det är vad han skulle ha kört om han för egen maskin hade skaffat ett jobb som passar hans kompetens. När man fifflar och drar pengar frå skattebetalarna så lever man ett liv utan gränser. Latinamerikanare? Hmm, det är de vidirgaste patrasken som går i ett par skor.
Citera
Medlem
christallqhulaaas avatar
varför får denna bedragare syssla med politik överhuvudtaget?hon höll ju på med liknande skit på 90 talet.sossegrisar och hycklare som skyller på SD sopa under er egen matta för fan.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Kanske slutar med att det rör sig om ett rent sexköp?
Citera
2016-05-04, 14:39
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Det är även vad jag tror men jag ser inte att den vinklingen kommer fram så tydligt. En annan sak jag finner en aning märkligt är att MS bara skrev 1 intyg och inte 2. Jag menar enligt MS handlar det ju om 2 olika anställningar där den ena har med Riksdagen att göra och den andra bara har med MS som privatperson att göra. Att då ange ersättning från MS till HLS på ett myndighetspapper blir ju fel ur så många olika vinklar att det blir svårräknat. Nåja... en obetydlig detalj i det stora hela...
Som Göran sa, tänka är inte hennes starka sida.
Citera
2016-05-04, 14:40
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det är nästan lika intressant att följa Aftonbladet (och i viss mån DN:s) totala tystnad. Givetvis är de ytterst medvetna om att deras trovärdighet som nyhetsförmedlare naggas i kanten ytterligare vid dylika mörkanden. Tippar på att det råder full aktivitet på redaktionen, "hur fan ska vi lägga upp detta...!?"

Skulle vara kul att höra deras argument om varför de inte publicerar
Citera
2016-05-04, 14:41
Medlem
dark horses avatar
Man skulle kunna spekulera i att objektet för MS omsorg har "sidoinkomster" som mer än väl täcker dyrt boende och fordon. Men det är inget som kan framföras till Brf styrelsen. Kan t.o.m. vara så att det är MS kompis som tänkt och själv stått för skatter och avgifter som betalts in nu för 2-3 månaders lön. Men så fort det betalats in för att lugna Expressen så sägs "anställningen" upp.

För det priset plus avgiften skulle det annars gå att få ett hyggligt fristående hus även i Saltsjöbaden, vet inte om det räcker till strandtomt.

Frågan som också uppstår är om Brf kan häva köpet när det framkommit att de vilseletts med oriktiga uppgifter.
Citera
2016-05-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Skulle vara kul att höra deras argument om varför de inte publicerar

Känns troligt att det handlar om "kompisrelationer". Åtaganden, löften, fördelar, tjänster/gentjänster, privilegium etc fram o tebaks.
Sen är väl dessa blaskor och Mona lierade i ett stort härligt nätverk med Researchgruppen, Expo och Monas egen stab. Alla skyddar alla.
Citera
2016-05-04, 14:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja är det så att det bara rör privatlivet och lite pi_pa i sidan om så är det väl inte så allvarligt i folks ögon. Då lär väl den här historien dö ut ganska fort.

Jag har dock en känsla av att det nog finns något allvarligare ekonomiskt bakom detta.

Jag håller med. En KK som man trixar lite med papperna med skulle inte skapa det drev expressen håller på med eller skapa den reaktion av kontrollerad panik som Mona uppvisade.

Jag tror och faktiskt hoppas som du att det är något allvarligare.
Citera
2016-05-04, 14:49
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Som Göran sa, tänka är inte hennes starka sida.

Tänka är bara förnamnet. Mona Sahlin, 57 år, kan inte ens bädda en säng!
http://stoppapressarna.se/svenskt/mona-sahlins-nya-jobb-jag-stadar-hotellrum
Citera
2016-05-04, 14:49
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Man skulle kunna spekulera i att objektet för MS omsorg har "sidoinkomster" som mer än väl täcker dyrt boende och fordon. Men det är inget som kan framföras till Brf styrelsen. Kan t.o.m. vara så att det är MS kompis som tänkt och själv stått för skatter och avgifter som betalts in nu för 2-3 månaders lön. Men så fort det betalats in för att lugna Expressen så sägs "anställningen" upp.

För det priset plus avgiften skulle det annars gå att få ett hyggligt fristående hus även i Saltsjöbaden, vet inte om det räcker till strandtomt.

Frågan som också uppstår är om Brf kan häva köpet när det framkommit att de vilseletts med oriktiga uppgifter.

Ja eller import av kokain.

.
Citera
2016-05-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
varför får denna bedragare syssla med politik överhuvudtaget?hon höll ju på med liknande skit på 90 talet.sossegrisar och hycklare som skyller på SD sopa under er egen matta för fan.

För att hon har "rätt" åsikter och tillhör "rätt" parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in