2016-04-29, 19:47
Medlem
tomatkalles avatar
Jag kör första odlingen och hitills ser det väl bra ut,inne på dag 29 sen dom tittade upp ur jorden.
Jag planterade mina White widow autos direkt i sjuliters krukor med blomjord och har inte tillfört någon näring all än så länge men tänkte börja nu.

Jag har köpt biobact tomat och epsomsalt men känner mig rätt osäker,tänkte börja med 25% av den rekomenderade styrkan på biobacten men undrar hur ofta man ska använda det....varje vattning??,varannan?

Undrar samma när det gäller epsomsaltet,är det något man bara använder enstaka gånger eller mer frekvent? dosering?
Citera
2016-04-29, 23:40
Medlem
ronnyriddares avatar
Hur ser det ut med straffskala för odla, går dem på gram av det rökbara numera eller rötter & hela härligheten?
Citera
2016-04-29, 23:47
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronnyriddare
Hur ser det ut med straffskala för odla, går dem på gram av det rökbara numera eller rötter & hela härligheten?
Allt ovan jord är olagligt och det är de man straffas för.
Citera
2016-04-30, 14:13
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronnyriddare
Varken rötter eller jord/medium. Läser man vissa artiklar m.m så brukar det till och med stå exempelvis "odlingen skulle ge x kg rökbart material" eller liknande, så vem vet egentligen om dem menar stammar och större blad etc.
Citera
2016-05-03, 15:56
Medlem
PlaneratMords avatar
http://imgur.com/uHJJcxS

Vecka 4 i vegg. Ska vegga i några veckor till sen blir det nät och hps power.

Ska bli intressant med färgerna på denna Purple Power.

Peace!
Citera
2016-05-04, 12:33
Medlem
Finns det någon billig lampa att köpa i vanliga butiker som Clas ohlson, Kjell, Rusta, Jula, Öob som funkar bra för 2 plantor?
Citera
2016-05-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniik
Finns det någon billig lampa att köpa i vanliga butiker som Clas ohlson, Kjell, Rusta, Jula, Öob som funkar bra för 2 plantor?
Du har ju redan fått svar på frågan i den andra tråden..

Tar det ännu gång, nej!

Läs igenom belysningstråden ordentligt, "det finns inga genvägar till det perfekta ljudet".
Citera
2016-05-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wailer
Du har ju redan fått svar på frågan i den andra tråden..

Tar det ännu gång, nej!

Läs igenom belysningstråden ordentligt, "det finns inga genvägar till det perfekta ljudet".

Tack, har läst belysningstråden.
Jag har funnit en lampa på 1521 Lumen, Varmvit 2700 K, motsvarande 100 Watt. Har läst att 2700K inte är det bästa att använda i tillväxtfasen dock.
Vad tror ni om lampan? http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/LED/LED-lampa-E27-2000036615/
Citera
2016-05-04, 18:53
Medlem
Citat:
Tack, har läst belysningstråden.
Jag har funnit en lampa på 1521 Lumen, Varmvit 2700 K, motsvarande 100 Watt. Har läst att 2700K inte är det bästa att använda i tillväxtfasen dock.
Vad tror ni om lampan? http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/LED/LED-lampa-E27-2000036615/
Har du problem med läsförståelsen då?

Nej, det är inga 100w i lampan.

Läs tråden igen. 2700k ger mindre tillväxt i veggfasen, men funkar klart genom hela odlingen.

Läs på ordentligt så slipper du ställa dumma frågor om och om igen.

Googla "PLL guide".
Citera
2016-05-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wailer
Har du problem med läsförståelsen då?

Nej, det är inga 100w i lampan.

Läs tråden igen. 2700k ger mindre tillväxt i veggfasen, men funkar klart genom hela odlingen.

Läs på ordentligt så slipper du ställa dumma frågor om och om igen.

Googla "PLL guide".

Ska du bete dig som ett arrogant svin behöver du inte ens svara på våra inlägg. En kaxig attityd passar inte här, det är patetiskt.
Citera
2016-05-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ska du bete dig som ett arrogant svin behöver du inte ens svara på våra inlägg. En kaxig attityd passar inte här, det är patetiskt.
Snarare du som är arrogant, det finns hur mycket kunskap som helst att suga in. Dina frågor är besvarade 100-tals gånger, men ändå förväntar du dig svaren serverat på ett silverfat.

Jag kunde inte bry mig mindre om vad du tycker om min attityd. Vill DU ha hjälp, får du åtminstone sluta ställa samma frågor om igen fast du redan fått svar på dem.

Som sagt, googla "pll guide", billigare än så blir svårt att hitta.
Citera
2016-05-05, 11:39
Medlem
Citat:

Vanliga lysrör finns i de butikerna. Det fungerar för vegg i rätt färgtemp. Nån vanlig lampa finns inte som är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in