Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Cates
Finns ingen garanti för något jobb här inom ett par år. Utbilda dig själv till detta jobb och skuldsätt dig; ett jobb som ger lite pengar och dålig arbetsmiljö. Men du sitter säkert på soc själv med tanke på hur korkade inlägg du lägger upp här. Vem vill anställa dig och ännu mer intressant; som vad?
Om jag inte hade varit sjuk o levt på min sjukförsäkring så hade jag jobbat med något av jobben jag är utbildad till. Dvs Ingengör, svarvare eller truckförare.
Men nu pratar vi inte om mig som är trött på arbetsgivare som inte kan läsa utan ändå hör av sig ibland för att erbjuda mig jobb pga ett gammalt CV hos AF.
Jag skrev att de utbildar undersköterskor för fullt. En utbildning som bekostas av AF. Så är du korkad nog att ta lån för den utbildningen så är det upp till dig.
Jag tog lån för högskolan. Det var mitt misstag då jag inte trivdes med den skiten.
It takes one too know one.
Eftersom ditt inlägg var kokat så vet vi nu vem som försörjer dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
KonungHonung
Visa framfötterna för privilegiet att få slänga bort sitt liv på ett själsdödande skitjobb.
Du hör själv hur det låter. Medborgarlön är en mycket bättre deal för individen.
Men vem ska då vårda om ingen behöver jobba inom vården?
Ser du fram emot att sitta inlåst på ålderns höst i en lokal utan personal? Eller finns den där roboten?