2016-05-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Just nu massutbildar de undersköterskor. Sök denna utbildning o du har jobb.
Antagligen får du gå på vik fram till du närmar dig utlasning. Men visar du bara framfötterna så får du fast anställning.

Finns ingen garanti för något jobb här inom ett par år. Utbilda dig själv till detta jobb och skuldsätt dig; ett jobb som ger lite pengar och dålig arbetsmiljö. Men du sitter säkert på soc själv med tanke på hur korkade inlägg du lägger upp här. Vem vill anställa dig och ännu mer intressant; som vad?
Citera
2016-05-04, 13:10
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Du talar emot dig själv. Det är svårt att få okvalificerade jobb, för mig. Sen om det är lätt för dig, kul för dig. Jag har inga intressen, ingen ambition, utan vill bara ha ett jobb. Dessutom vill jag inte ta studielån. Men jag har funderat på att gå någon kort yrkesutbildning när jag betalat av min nuvarande skuld. Men då skulle jag helst studera och jobba samtidigt, vilket jag dels inte vet om jag klarar av, och dels är det så jävla svårt att få okvalificerade jobb för att göra det.

Jag är ingen arbetsgivare men likväl förstår jag varför du inte lyckas fixa en anställning.
Citera
2016-05-04, 13:15
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Just nu massutbildar de undersköterskor. Sök denna utbildning o du har jobb.
Antagligen får du gå på vik fram till du närmar dig utlasning. Men visar du bara framfötterna så får du fast anställning.
Visa framfötterna för privilegiet att få slänga bort sitt liv på ett själsdödande skitjobb.

Du hör själv hur det låter. Medborgarlön är en mycket bättre deal för individen.
Citera
2016-05-04, 13:19
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Är väl såna här automatiska meddelanden som skickas ut när man söker? Betyder inte att de läst. Ring upp så står du ut. Säg vad du heter, att du sökt jobbet / skickat över CV och personligt brev, att du är starkt motiverad på jobbet och att du tror att det är bättre att ringa upp än att bara slänga in en ansökan över nätet. Frågar de varför så säg att du vill visa dig extra intresserad. Var avslappnad och naturlig. Ha även bra svar som du pluggat in (och tror på själv också) på frågor som varför du vill jobba med X/söker det jobbet om det kommer upp och vem du är som person. Säg att du gärna träffas och berättar mer.
Ok, bra tips om att ringa. Dock hatar jag den typen av frågor du snackar om. Jag är en totalt ointressant människa, och jag vill ha ett skitjobb. Finns det nåt att säga?
Citat:

Kan förstå den bilden, då det finns många oseriösa säljare och säljföretag. Men det varierar mycket beroende på vad det är för företag och vad som säljs. Med rätt egenskaper och drivkraft så finns det möjligheter att komma in i ett bra team och tjäna stora pengar.
Ok. Men jag är fortfarande inte intresserad av att ändra vem jag är, som du antydde. Jag har nog inte en säljarpersonlighet, och det är jag inte ledsen för.
Citera
2016-05-04, 13:22
Medlem
Känner likadant men jag försöker att inte ge upp, letar och letar. De är dock bara okvalificerade jobb jag har någon chans på precis som du.
Citera
2016-05-04, 13:24
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Jag är ingen arbetsgivare men likväl förstår jag varför du inte lyckas fixa en anställning.
Ja, jag förstår också att det är jävligt viktigt att ha en intressant hobby när man ska skura golv. fuck off idiot
Citera
2016-05-04, 13:24
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Finns ingen garanti för något jobb här inom ett par år. Utbilda dig själv till detta jobb och skuldsätt dig; ett jobb som ger lite pengar och dålig arbetsmiljö. Men du sitter säkert på soc själv med tanke på hur korkade inlägg du lägger upp här. Vem vill anställa dig och ännu mer intressant; som vad?
Om jag inte hade varit sjuk o levt på min sjukförsäkring så hade jag jobbat med något av jobben jag är utbildad till. Dvs Ingengör, svarvare eller truckförare.

Men nu pratar vi inte om mig som är trött på arbetsgivare som inte kan läsa utan ändå hör av sig ibland för att erbjuda mig jobb pga ett gammalt CV hos AF.

Jag skrev att de utbildar undersköterskor för fullt. En utbildning som bekostas av AF. Så är du korkad nog att ta lån för den utbildningen så är det upp till dig.
Jag tog lån för högskolan. Det var mitt misstag då jag inte trivdes med den skiten.

It takes one too know one.
Eftersom ditt inlägg var kokat så vet vi nu vem som försörjer dig.
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Visa framfötterna för privilegiet att få slänga bort sitt liv på ett själsdödande skitjobb.

Du hör själv hur det låter. Medborgarlön är en mycket bättre deal för individen.
Men vem ska då vårda om ingen behöver jobba inom vården?

Ser du fram emot att sitta inlåst på ålderns höst i en lokal utan personal? Eller finns den där roboten?
Citera
2016-05-04, 13:29
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Om jag inte hade varit sjuk o levt på min sjukförsäkring så hade jag jobbat med något av jobben jag är utbildad till. Dvs Ingengör, svarvare eller truckförare.
Jag har truckkort. Har inte hjälpt mig ett dugg. Den utbildningen på 4 dagar eller vad det var minns jag ingenting av, och dessutom verkar typ halva befolkningen ha den utbildningen också eller nåt eftersom det inte verkar vara någon merit alls.
Citera
2016-05-04, 13:31
Medlem
Drozds avatar
Tacka facket för det! Svindyrt och riskfyllt att anställa folk, en lyx arbetsgivare bara kan kosta på sig i yttersta nödfall.
Citera
2016-05-04, 13:32
Medlem
Fizzlors avatar
Dagarna då det bara var att klampa in på närmsta företag och ha jobb 15 minuter senare är sedan länge över.

Jobben flyttas på löpande band ut ur Sverige till låglöneländer där man betalar 1/5 del eller mindre för varje anställd och dessutom slipper alla efterblivna skatter och avgifter.

Staten subventionerar invandrares jobb - nyandlända får 80% av lönen betald av staten, hur fan ska du som svensk kunna sätta något emot det?

De enda sektorer som växer inom Sverige är de som är kopplade till Asylindustrin (tolk, uppassare på asylboende, SFI-lärare osv) eller områden som gynnas av svenskarnas extrema belåning och privatkonsumtion (nagel/frisörsalonger, restauranger, klädbutiker), dvs sånt som inte går att flytta utomlands. Glöm fabriksjobben, glöm lagerjobben, glöm kontorsjobben - allt detta är redan borta eller påväg bort.

Dessutom har vi automatiseringen som konstant slaktar jobb över hela världen.

Läs dessa trådar om du undrar mer:

(FB) Hur länge kan Sverige motivera dessa skyhöga löner?

(FB) Automatiseringen och dess konsekvenser
Citera
2016-05-04, 13:53
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Så sammanfattningsvis vill du ha ett okvalificerat jobb, där det inom överskådlig framtid kommer råda stor konkurrens och är inte beredd att utbilda dig för att öka dina chanser att få jobb? Vidare är du inte beredd att göra några förändringar hos dig själv för att öka dina chanser.

Det blir svårt att hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Vill du däremot diskutera om varför arbetsmarknaden för okvalificerade arbeten är mättat så finns det andra trådar.
Citera
2016-05-04, 14:23
Medlem
Hemligheten till att få jobb är inte att ansöka på annonser. Utan att fara runt till företag och fråga.
På mitt förra jobb kom det en kille och frågade en gång i veckan, ingen kände han och vi annonserade ingenting. Till slut så gav min chef han en chans och fick en två veckors provanställning.
Satan vad han slet, och vad jag vet så jobbar han fortfarande kvar.

Min brors första jobb gick till så att han for till ett hus där det stod en massa allservice bilar där dom höll på att arbeta. Han försökte tala med arbetsledaren där men han bara nonchalerade min bror och fräste åt han. Innan han gick så lämnade han sitt cv mot vindrutetorkaren på en av bilarna. Dagen efter fick han jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in